2010-02-12, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timbah
Fuckfuckfuckfuck!!! Nä, men om man ska vara seriös så önskar jag han all lycka, men han kommer att vara saknad som fan. Är det här steget han måste ta för att bli kvitt sin alkolism så är det. Skumt med ett In Flames utan han som grundade bandet....

Det är även andra saker som ligger bakom beslutet skulle jag tro. Det har knakat i fogarna länge, påstås att Jesper och Anders helst inte vistas i samma rum längre och Jesper får inte vara med och skriva musik.
Citera
2010-02-12, 23:20
Medlem
timbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bimsalabim
Det är även andra saker som ligger bakom beslutet skulle jag tro. Det har knakat i fogarna länge, påstås att Jesper och Anders helst inte vistas i samma rum längre och Jesper får inte vara med och skriva musik.
Jo, har förstått att det varit mer men jag valde inte att skriva nått då jag inte har en aning vad det kan vara. Det du skriver är ny info, vet inte riktigt vad jag ska tro. Jesper är ju trots allt grundaren till bandet, han borde ju sitta tryggt? Men sen går det ju inte direkt att ersätta Fridèn heller...

Han har väl redan ett tag bakom sig som timeout för sin alkolism? Hur länge har Jesper varit borta från bandet?
Citera
2010-02-12, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timbah
Jo, har förstått att det varit mer men jag valde inte att skriva nått då jag inte har en aning vad det kan vara. Det du skriver är ny info, vet inte riktigt vad jag ska tro. Jesper är ju trots allt grundaren till bandet, han borde ju sitta tryggt? Men sen går det ju inte direkt att ersätta Fridèn heller...

Han har väl redan ett tag bakom sig som timeout för sin alkolism? Hur länge har Jesper varit borta från bandet?

Klart han satt tryggt, men han ville inte vara med längre. Ingen stor hemlighet i Göteborgs metalkretsar.
Citera
2010-02-13, 00:30
Medlem
Nums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entvå3
Jesper Strömblad har slutat i In Flames, permanent.

http://www.inflames.com/main.html

Nej ! fyfan nu blev jag ledsen här.

Aja hoppas jesper får det bra.

Nu finns det inga originalmedlemmar kvar.
Men de har klarat sig bra med niklas på gitarren under deras tour, om nån skulle ersätta jesper så skulle det ju vara han.

Tror med all säkerhet att det kommer gå bra utan jesper.
Men en sådan förlust
Citera
2010-02-13, 00:32
Medlem
listigts avatar
Tråkigt! Men det är väl bäst för alla antar jag med tanke på hans problem osv.
Citera
2010-02-13, 03:51
Medlem
xtroes avatar
Så jävla tråkigt ändå, hoppas det löser sig med en ny bra gitarrist.
Citera
2010-02-13, 10:18
Medlem
Rödskäggs avatar
Å ena sidan är det naturligtvis tråkigt att Jesper försvinner, men å andra sidan så tänds nu en liten lömsk glöd om att en ny Dimension Zero-skiva skymtas på horisonten.

Kan det här innebära att man får äta och behålla kakan samtidigt? In flames tuffar vidare men det kommer fler DZ-album? Isf är det ju inte jordens undergång
Citera
2010-02-13, 11:12
Medlem
SpacetribeCAKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bimsalabim
Vart har du hört detta? Har du någon källa på det?
Citera
2010-02-13, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rödskägg
Å ena sidan är det naturligtvis tråkigt att Jesper försvinner, men å andra sidan så tänds nu en liten lömsk glöd om att en ny Dimension Zero-skiva skymtas på horisonten.

Kan det här innebära att man får äta och behålla kakan samtidigt? In flames tuffar vidare men det kommer fler DZ-album? Isf är det ju inte jordens undergång
Ja, redan i Sep 2008 så sa DZ att dom hade börjat fila på nya låtar, så jag tror nog att det kommer komma ut ett album ganska snart, kanske sent 2010 eller 2011, men det är ju bara spekulationer :P
Citera
2010-02-13, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpacetribeCAK
Vart har du hört detta? Har du någon källa på det?
Jo jag håller med, vad har du för källa för det där? Låter som ett dåligt skämt.
Citera
2010-02-13, 17:06
Medlem
snuskers avatar
Någon låt som folk nämner på tok för lite med In Flames är Coerced Coexistence som är förjävla bra.
Den finns med på deras self-titled platta från 1999.
Förövrigt var In Flames (och Soilwork) portalen för mig till musiken jag lyssnar på nu idag, och det är jag verkligen glad över!
Citera
2010-02-13, 17:15
Medlem
timbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusker
Någon låt som folk nämner på tok för lite med In Flames är Coerced Coexistence som är förjävla bra.
Den finns med på deras self-titled platta från 1999.
Förövrigt var In Flames (och Soilwork) portalen för mig till musiken jag lyssnar på nu idag, och det är jag verkligen glad över!
Samma här, fast In Flames är fortfarande favoriterna och kommer förmodligen alltid att vara det. Tycker Stand Ablaze är en låt som det inte snackas ett dyft om heller. Men favoritplattan kommer alltid att vara Clayman för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in