Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-26, 21:12
Medlem
BIRDIE13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slickad
Just nu verkar vi vara runt 20 stycken som ska börja lira på den nya servern. Jag antar att det kommer vara en amerikansk och en tysk server. Vi lär ju då spela på den tyska.

Någon tidigare i tråden föreslog att vi skulle ha svart/vita kläder för att veta vilka som var flashbackare..
Visst, men eftersom det är rätt vanligt föreslår jag några andra färger så vi inte misstar oss med någon polack. Servern ska veta att bärare av dessa färger pkar man inte.

Jag själv hade tänkt försöka bli den första att dra level 30+ på servern. Hoppas ni också försöker bli höga snabbt...

Just nu verkar vi vara runt 20 stycken? Jag kommer göra en separat tråd när servern går live, förhoppningsvis går tråden upp på heta ämnen så dom gamla tibia-spelarna får reda på servern. Det är ju väldigt få som håller koll på denna tråd när man har slutat lira.

Blir vi fler än 20 tror ni? Skriv gärna om ni ska börja på servern så man vet. Jag är grymt taggad!

Citat:
Här är en video för att tagga igång er på nya servern:

http://www.youtube.com/watch?v=-RpyW4HFoaQ

Varför är denna videon taggande för att jag skulle börja på nya servern? Jo, se på när han krigar. Han kan döda i princip vem han vill och ingen kan göra något åt det. Eftersom han är högst level så dödar han alla på 1-2 sds.

På den nya servern kommer alla börja från 0. Ingen kommer kunna styra över dig. Låt dig bli som han i filmen, Masakrowiec 125 MS.
PS. Filmen är från 2004, helt underbar.
SE DEN!

Räkna med mig. Kommer det att finnas Vent/Skype att sitta i? Kommer ni att starta en guild med namnet Flashback? Tar studenten nu så jag kommer ha mycket tid att lira
Citera
2012-05-26, 21:26
Medlem
spikads avatar
Citat:
Här är en video för att tagga igång er på nya servern:

http://www.youtube.com/watch?v=-RpyW4HFoaQ

Varför är denna videon taggande för att jag skulle börja på nya servern? Jo, se på när han krigar. Han kan döda i princip vem han vill och ingen kan göra något åt det. Eftersom han är högst level så dödar han alla på 1-2 sds.

På den nya servern kommer alla börja från 0. Ingen kommer kunna styra över dig. Låt dig bli som han i filmen, Masakrowiec 125 MS.
PS. Filmen är från 2004, helt underbar.
SE DEN!

Citat:
Just nu verkar vi vara runt 20 stycken som ska börja lira på den nya servern. Jag antar att det kommer vara en amerikansk och en tysk server. Vi lär ju då spela på den tyska.

Någon tidigare i tråden föreslog att vi skulle ha svart/vita kläder för att veta vilka som var flashbackare..
Visst, men eftersom det är rätt vanligt föreslår jag några andra färger så vi inte misstar oss med någon polack. Servern ska veta att bärare av dessa färger pkar man inte.

Jag själv hade tänkt försöka bli den första att dra level 30+ på servern. Hoppas ni också försöker bli höga snabbt...

Just nu verkar vi vara runt 20 stycken? Jag kommer göra en separat tråd när servern går live, förhoppningsvis går tråden upp på heta ämnen så dom gamla tibia-spelarna får reda på servern. Det är ju väldigt få som håller koll på denna tråd när man har slutat lira.

Blir vi fler än 20 tror ni? Skriv gärna om ni ska börja på servern så man vet. Jag är grymt taggad

Grymt bra video btw! Vilka minnen när det var så många spelare.. Det kommer säkert vara dubbla på nya servern ;D
Jag tror det är viktigt att skaffa sig ett namn på servern tidigt, att folk vet vilka vi är. Är stört roligt att vara känd på en server också. Min polare är 330+ och det är sjukt hur mycket uppmärksamhet han får...
Jag tycker vi ska ha vitt hår, Röd shorta, ljusgröna byxor och vita skor.

Guild namnet flashback röstar jag på.. Jag kan försöka fixa en vent också!
Senast redigerad av spikad 2012-05-26 kl. 21:31.
Citera
2012-05-26, 21:34
Medlem
BIRDIE13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spikad
Grymt bra video btw! Vilka minnen när det var så många spelare.. Det kommer säkert vara dubbla på nya servern ;D
Jag tror det är viktigt att skaffa sig ett namn på servern tidigt, att folk vet vilka vi är. Är stört roligt att vara känd på en server också. Min polare är 330+ och det är sjukt hur mycket uppmärksamhet han får...
Jag tycker vi ska ha vitt hår, Röd shorta, ljusgröna byxor och vita skor.

Guild namnet flashback röstar jag på.. Jag kan försöka fixa en vent också!

Vent låter bra, Flashback likaså. Kommer dock vara svårt att levla om man inte prickar in och börjar precis när den öppnat. Kommer att vara så sjukt många i rookgaard så det knappt kommer gå att få några kills. Hinner man dock till main snabbt har man stora möjligheter. Och som sagt, lyckas man göra sig ett namn fort så har man alla förutsättningar framför sig!
Citera
2012-05-26, 22:29
Medlem
Vi är också ett gäng på runt 6 polare som ska börja, antagligen blir det den tyska servern. Gissar på att det kommer bli extrema ´´noobwars´´ utanför thais och jag kan knappt vänta! . Läser forumet på tibia.com men de släpper ju aldrig ett release datum... Det skrevs ju att den skulle komma i slutet av denna månaden men jag tror tyvärr det kan dröja ett bra tag mer än så...
Citera
2012-05-26, 22:43
Medlem
BIRDIE13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BazookaMannen
Vi är också ett gäng på runt 6 polare som ska börja, antagligen blir det den tyska servern. Gissar på att det kommer bli extrema ´´noobwars´´ utanför thais och jag kan knappt vänta! . Läser forumet på tibia.com men de släpper ju aldrig ett release datum... Det skrevs ju att den skulle komma i slutet av denna månaden men jag tror tyvärr det kan dröja ett bra tag mer än så...

Oh vad skönt att det dröjer mer! Har extremt mycket i skolan nu innan studenten, och med min dåliga självdiciplin så hade jag nog bara suttit framför tibia istället. Får hoppas att det kommer i början/mitten av juni i alla fall. Eller tror ni att det kommer att dröja mer?
Citera
2012-05-27, 01:43
Medlem
Citat:

Blir vi fler än 20 tror ni? Skriv gärna om ni ska börja på servern så man vet. Jag är grymt taggad!

Nu vet jag inte om du räknade med mig redan, men som jag redan nämnt i tråden så är jag och runt 10 irls till väldigt taggade på att börja! Ang. färg m.m, varför inte bara dra ihop en guild?

edit: alternativt dra upp en facebook grupp? Finns ju redan för många servrar. Vi kan ju göra en liknande fast bara för guildmembers/allies osv
Senast redigerad av alltminusett 2012-05-27 kl. 02:18.
Citera
2012-05-27, 02:36
Medlem
nix0ons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nykiis
Vart kan jag hunta med bra exp/h som 45 paladin 79 dist?

Tomb funkar alltid! Du kan ju testa om du klarar av de våningar med ancient scarab och giant spiders!
Citera
2012-05-27, 02:49
Medlem
BIRDIE13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltminusett
Nu vet jag inte om du räknade med mig redan, men som jag redan nämnt i tråden så är jag och runt 10 irls till väldigt taggade på att börja! Ang. färg m.m, varför inte bara dra ihop en guild?

edit: alternativt dra upp en facebook grupp? Finns ju redan för många servrar. Vi kan ju göra en liknande fast bara för guildmembers/allies osv

Jag har nu skapat en grupp för detta. Det är bra om man börjar i förväg så att man kan organisera upp sig någorlunda innan allt drar igång. För tillfället är gruppen stängd (inte hemlig) och administratörerna måste godkänna nya medlemmar.

Nackdelen med att köra på facebook är att man inte blir anonym längre, för egen del spelar det ingen roll. Men andra kanske bryr sig. Hursomhelst, klicka på "Begär att få gå med i gruppen" om ni vill in så accepterar jag er

http://www.facebook.com/groups/421694194529870/

MVH BIRDIE13
Citera
2012-05-27, 12:10
Medlem
saftsoppaN123s avatar
Kanske tar mig en titt på den nya servern ändå, eftersom så många här ska börja. Lär ju inte börja så fort servern går live, har erfarenhet sedan tibianic(fyfan). Man får även ha i åtanke alla botters som kommer härja i varje spawn.
Citera
2012-05-27, 14:09
Medlem
spikads avatar
Nu har jag gjort en tråd om de nya servrarna: https://www.flashback.org/t1880589
Citera
2012-05-27, 14:58
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftsoppaN123
Kanske tar mig en titt på den nya servern ändå, eftersom så många här ska börja. Lär ju inte börja så fort servern går live, har erfarenhet sedan tibianic(fyfan). Man får även ha i åtanke alla botters som kommer härja i varje spawn.
förhoppningsvis kommer cip vara jävligt hårda på de nya servrarna mot botters hade vart kul att se en ny server utan förstörda transfers och botters
Citera
2012-05-27, 19:07
Medlem
Illusioners avatar
När kommer de upp? Någon som har koll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in