Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-22, 15:18
Medlem
BIRDIE13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaketDoris
Jag spelade väldigt mycket Tibia som liten och är grymt sugen att börja igen!
Har lite frågor till de som spelar.
Vilken server ska man börja på?
Är premium värt? kommer köpa det isåfall.
Någon annan som spelar som man kan konversera med alternativt lira lite med?
Jag har precis börjat igen. Självklart är prem värt det, men jag väntar ett tag till för att se om jag kommer att fortsätta ett tag till. Om inte så kommer jag inte köpa.

Angående värld vet jag inte. Jag började på Inferna som är en pvp enforced värld.
Citera
2012-03-22, 15:20
Medlem
pozies avatar
spelar ni utan prem kommer ni tröttna direkt, det kan jag säga redan nu, så jävla lamt spel utan prem...
Citera
2012-03-22, 15:25
Medlem
BIRDIE13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
spelar ni utan prem kommer ni tröttna direkt, det kan jag säga redan nu, så jävla lamt spel utan prem...
Där har du fel. Det är en sak om man varit höglevlad och haft prem under en längre tid. Det vill säga alltid är van med att ha prem.

Börjar man däremot för första gången på flera år finns det mycket att återupptäcka och upptäcka. Finns en hel del att göra innan man skulle tröttna för att man inte har prem...
Citera
2012-03-22, 15:39
Medlem
RaketDoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIRDIE13
Där har du fel. Det är en sak om man varit höglevlad och haft prem under en längre tid. Det vill säga alltid är van med att ha prem.

Börjar man däremot för första gången på flera år finns det mycket att återupptäcka och upptäcka. Finns en hel del att göra innan man skulle tröttna för att man inte har prem...

Vad rekommenderar du för voc? Ska man börja på Inferna? är Premium ROOK roligare än standard?
Citera
2012-03-22, 16:41
Medlem
pozies avatar
Citat:

antar då att du spelar knight, för kör du mage utan prem har jag 100% rätt.
Citera
2012-03-22, 16:49
Medlem
Yamals avatar
Citat:

Som vad? Kanske 2-3 nya quests på kanske... 5år? ett fåtal nya spawns och uppdaterade platser bara?
Citera
2012-03-22, 16:54
Medlem
Var ska jag hunta? Level 30 druid. Har huntat cyclops men det ger inte så mycket profit och jag har tröttnat på det. Tips?
Citera
2012-03-22, 17:02
Medlem
pozies avatar
har just nu lite problem på vart jag ska lvla min ED, lvl 114, mag 65, på en väldigt tom värld, justn u kör jag avas i muggy plains när jag kan, ska förflytta mig till souleaters när jag fått questsen gjorda, men just nu är jag fast
Citera
2012-03-22, 17:38
Medlem
RaketDoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
har just nu lite problem på vart jag ska lvla min ED, lvl 114, mag 65, på en väldigt tom värld, justn u kör jag avas i muggy plains när jag kan, ska förflytta mig till souleaters när jag fått questsen gjorda, men just nu är jag fast

Vilken server kör du på?
Funderar som sagt på att börja igen och undrar om du är villig att konversera lite ingame bland annat!
Citera
2012-03-22, 18:33
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Jag spelade väldigt mycket Tibia som liten och är grymt sugen att börja igen!
Har lite frågor till de som spelar.
Vilken server ska man börja på?
Är premium värt? kommer köpa det isåfall.
Någon annan som spelar som man kan konversera med alternativt lira lite med?

Vi är några stycken, inte alltför höglevlade, som spelar på Galana här på flashback. Dessutom finns det på servern en mysig guild men mycket svenskar, som då delvis är flashbackare!

Servern är väldigt tom så finns alltid spawns. Jag nickar Gevalia Ekologisk Mellanrost. Kontakta mig gärna in game om du vill börja. Vi är två druider i lvl ~45 som snackar endel härifrån FB så vore kul om du gjorde en knight så vi kan hunta ihop. Du blockar o vi healar dig
Citera
2012-03-22, 18:43
Medlem
RaketDoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Vi är några stycken, inte alltför höglevlade, som spelar på Galana här på flashback. Dessutom finns det på servern en mysig guild men mycket svenskar, som då delvis är flashbackare!

Servern är väldigt tom så finns alltid spawns. Jag nickar Gevalia Ekologisk Mellanrost. Kontakta mig gärna in game om du vill börja. Vi är två druider i lvl ~45 som snackar endel härifrån FB så vore kul om du gjorde en knight så vi kan hunta ihop. Du blockar o vi healar dig

Det låter som en toppen idé! Whisprar dig direkt, spelade knight förut så det blir grymt!
Citera
2012-03-22, 22:54
Medlem
pozies avatar
Citat:
Det låter som en toppen idé! Whisprar dig direkt, spelade knight förut så det blir grymt!
jag ska transfera till nova, är du inte nöjd över galana så är det bara o slänga ett pm till mig här på fb alltid upp för snack =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in