Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-12-17, 20:22
Medlem
Rompahs avatar
Lever det här spelet ännu....??? Kan man fortfarande inte sitta?

//En man som quittade 7.8
Citera
2011-12-17, 20:25
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rompah
Lever det här spelet ännu....??? Kan man fortfarande inte sitta?

//En man som quittade 7.8
Nu kan man sitta på hästar, åsnor, får och björnar! Utvecklingen fortgår!
Citera
2011-12-17, 21:34
Medlem
Kaanquests avatar
Är väldigt ny inom tibia och skulle vilja ha lite information angående blessings. Jag gjorde pilgrim questet och köpte alla five blessings, men innan jag köpt den femte sista blev jag pkad(tappa dock inget) och efter att jag köpt den sista och pratat med en city guide så sa han något om att alla fem inte var intakta.

Min fråga är helt enkelt, dör man efter man köpt blessings, måste man då köpa de på nytt eller hur fungerar det?
Citera
2011-12-17, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaanquest
Är väldigt ny inom tibia och skulle vilja ha lite information angående blessings. Jag gjorde pilgrim questet och köpte alla five blessings, men innan jag köpt den femte sista blev jag pkad(tappa dock inget) och efter att jag köpt den sista och pratat med en city guide så sa han något om att alla fem inte var intakta.

Min fråga är helt enkelt, dör man efter man köpt blessings, måste man då köpa de på nytt eller hur fungerar det?

Ja du tappar dina blessings om du dör.
Citera
2011-12-18, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaanquest

Om du dör av monster så tappar du alla blessings förutom Twist of fate (om du har köpt den, även känd som pvp-bless.)

Om du dör av players och har twist of fate så är det ENDAST twist of fate som försvinner, den "skyddar" dina andra blessings.
Citera
2011-12-18, 12:28
Medlem
Hej!
Jag tänkte nu efter typ 2-3 års uppehåll börja spela tibia igen lite smått!
Jag har en 140+ elite knight som dock inte har spelats på 3 år. Jag antar att de under tiden kommit massa nya spells etc.
healar man sig fortfarande med health pots? Funkar blessings på samma sätt? Jag har köpt mina blessings på 5 olika ställen. (Söder om thais, Norr om carlin, Utanför ab'dendriel, Kazordoon och cormaya). Funkar dom blessingsen fortfarande?

Tips på huntingställen mottages varmt!
Citera
2011-12-18, 12:39
Medlem
Illusioners avatar
Hur är spelet nu för tiden? Är det värt att börja spela igen?

Slutade förövrigt på 7.92.
Citera
2011-12-18, 12:59
Medlem
MrHumpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockesmocke
Hej!
Jag tänkte nu efter typ 2-3 års uppehåll börja spela tibia igen lite smått!
Jag har en 140+ elite knight som dock inte har spelats på 3 år. Jag antar att de under tiden kommit massa nya spells etc.
healar man sig fortfarande med health pots? Funkar blessings på samma sätt? Jag har köpt mina blessings på 5 olika ställen. (Söder om thais, Norr om carlin, Utanför ab'dendriel, Kazordoon och cormaya). Funkar dom blessingsen fortfarande?

Tips på huntingställen mottages varmt!

Ungefär samma sak med knigges, lite nya spells och lite spells som försvunnit. När man huntar är det väl vanligast att köra manas+spells om man inte går på hardmobs, bättre profit och ökad ML.

Skaffa dig en ceremonial ankh så kan du se vilka blessings du har.

Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Hur är spelet nu för tiden? Är det värt att börja spela igen?

Slutade förövrigt på 7.92.

Ja och nej. Cip förstör spelet mer och mer för varje update enligt mig, gör det bara 'enklare' att PVPa hela tiden osv, ligger inte alls samma skills i openbattles nuförtiden som det gjorde förr.

Men jo, spelet är ju fruktansvärt kul och extremt beroendeframkallande, så vill du börja så gör det gärna, så kasst är det inte ännu iaf.
Citera
2011-12-18, 13:14
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHumpe
Ja och nej. Cip förstör spelet mer och mer för varje update enligt mig, gör det bara 'enklare' att PVPa hela tiden osv, ligger inte alls samma skills i openbattles nuförtiden som det gjorde förr.

Men jo, spelet är ju fruktansvärt kul och extremt beroendeframkallande, så vill du börja så gör det gärna, så kasst är det inte ännu iaf.
Om det blivit ännu enklare sen jag slutade känner jag tyvärr att det inte tilltalar mig särskilt mycket. Tack för svar, uppskattas.
Citera
2011-12-18, 13:23
Medlem
M0wes avatar
intressant att folk fortfarande spelar det när tibia är typ de mmo som har utvecklats långsamast och straffar en mest för att dö >_>
Citera
2011-12-18, 14:58
Medlem
MrHumpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M0we
intressant att folk fortfarande spelar det när tibia är typ de mmo som har utvecklats långsamast och straffar en mest för att dö >_>

Hur kul är det att INTE förlora något när man dör? Dör man på WoW - graveyard, lite silver/guld för att fixa till items och färdigt.

Straffar mest för att dö? Du har nog inte spelat Tibia på flera updates märker jag. Twist of fate blessing gör att du knappt förlorar någonting av PvP-relaterade deaths, speciellt inte om du är outnumbered.
Citera
2011-12-18, 16:06
Medlem
MrHumpes avatar
Någon som lirar Inferna förresten? Drog precis upp en paladin då jag känner för att spela lite hardcore-pvp.

Hade behövt lite starteq, cash och liknande om det finns någon därute.

Har en 180RP på Saphira, och kan betala tillbaka gott och väl om ni vill det. Har även något kk liggandes på Xerena om jag inte minns fel.

Edit: Nickar 'partillejohnny' , så skicka gärna ett PM.
Senast redigerad av MrHumpe 2011-12-18 kl. 16:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in