Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-02-15, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
du huntar inte där för lvl, utan för pengar.du kan tjäna runt 1kk där på 1 dag beroende på din lvl

Jaja så pass? Jag är 101 ms. Blir det bra med pengar för mig då? Är det bara att maxa på med soft boots, pots, wand/exori vis?
Citera
2012-02-15, 12:28
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oea
Jaja så pass? Jag är 101 ms. Blir det bra med pengar för mig då? Är det bara att maxa på med soft boots, pots, wand/exori vis?
haha nej, du ska lämna det stället, du är alldeles för slö och kommer knappt gå profit, om inte waste. det är ett ställe för lvl 180~, då kör man med thunderstorms och ue. vill du tjäna pengar/xp borde du gå till det nya stället, en polare körde där på sin 140ms och hade 700k xp/h nu när de va extra, han sa jag skulle gått dit med min 100 ed och köra utanför tornet
Citera
2012-02-15, 12:32
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
haha nej, du ska lämna det stället, du är alldeles för slö och kommer knappt gå profit, om inte waste. det är ett ställe för lvl 180~, då kör man med thunderstorms och ue. vill du tjäna pengar/xp borde du gå till det nya stället, en polare körde där på sin 140ms och hade 700k xp/h nu när de va extra, han sa jag skulle gått dit med min 100 ed och köra utanför tornet

Snackar vi deeplings nu eller finns det ett nytt quara-ställe? Vilket torn menar du om du menar deeplings?
Citera
2012-02-15, 12:37
Medlem
PhilMorriss avatar
Citat:
det är helt förstört pvp vis, du kan fortfarande inte trappa någon, bara att byta plats med dem, såvida de inte står i en dörr eller vid en trappa typ. dödar du 1 kille med 20 st får mesta delen av folket en unjust, det är bara löjligt, svårt att säga ändringarna när du inte skrev hur länge sen du spelade:P men för en komplett lista är det bara att söka på pvp på tibia.wikia, sen leta dig fram där

Jag har lirat i många år, sedan slutade jag. Återkom för ett år sedan och började botta. Spelade dock aldrig manuellt, det var MÅNGA år sedan sist. Fyfan vad tråkigt detta låter.
Citera
2012-02-15, 12:47
Medlem
Citat:

Jaha okej. Då får jag ta att göra det, vilket är det nya stället? Deeplings som killen under dig nämner?
Citera
2012-02-15, 14:06
Medlem
Cpt.Peppers avatar
Tänkte börja igen. Då börjar jag om och ska göra en karaktär på Inferna. Jag undrar om det finns något nytt bot nu när Neobot inte finns längre så man kan bli av med de tråkiga lvlsen.
Citera
2012-02-15, 14:14
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Snackar vi deeplings nu eller finns det ett nytt quara-ställe? Vilket torn menar du om du menar deeplings?
Menar Hives, kanske var lite otydlig, har hög feber så tänker inte så stabilt, sorry!
Citat:
Ursprungligen postat av PhilMorris
Jag har lirat i många år, sedan slutade jag. Återkom för ett år sedan och började botta. Spelade dock aldrig manuellt, det var MÅNGA år sedan sist. Fyfan vad tråkigt detta låter.
ohja, ska du "kriga" nu så måste du ju gå in i warmode, annars är det inte lönt.... nästan alla världar som krigar har "swap" wars, du står och matar sds, medans alla swappar för att få bort dig från ditt team typ... därför jag bytte till hardcore pvp, men nu har ju en idiotjävel som har hand om pvp och dess utveckling som ironiskt nog spelar non-pvp sagt att han tycker man ska införa swap och skulls på hardcore pvp...
Citat:
Jaha okej. Då får jag ta att göra det, vilket är det nya stället? Deeplings som killen under dig nämner?
Menar Hive, hur nytt det är vet jag inte, inte spelat på ett tag. Men ska du köra där får du som sagt köra utanför tornet, du kan säkert testa tornet om du har bra anslutning och inte laggar, det är väldigt många 1 sqm vägar, så kommer det för mycket trappar du bara in dig med 2 st och gfbar. polaren lurade 4-6 st på sig och sprang dem medans han gfbade. en sak du kan tänka på är "dörrarna" i hive, de är stora och ser ut som 2sqm, men det är bara 1 sqm, så dörrarna är ett väldigt bra ställe att sitta och trycka om de blir för hardcore, gå dock inte för långt upp om du kör i hive, finns stora monster där som är lite dryga!
Citera
2012-02-15, 14:29
Medlem
Citat:
Menar Hive, hur nytt det är vet jag inte, inte spelat på ett tag. Men ska du köra där får du som sagt köra utanför tornet, du kan säkert testa tornet om du har bra anslutning och inte laggar, det är väldigt många 1 sqm vägar, så kommer det för mycket trappar du bara in dig med 2 st och gfbar. polaren lurade 4-6 st på sig och sprang dem medans han gfbade. en sak du kan tänka på är "dörrarna" i hive, de är stora och ser ut som 2sqm, men det är bara 1 sqm, så dörrarna är ett väldigt bra ställe att sitta och trycka om de blir för hardcore, gå dock inte för långt upp om du kör i hive, finns stora monster där som är lite dryga!

Ah okey, har inte varit där innan, trodde det var för mycket högre än för mig. Hur är looten/xpn då? Jag är väldigt fattig så har inte råd att gå -..

Behöver jag göra något quest för att ta mig dit?
Citera
2012-02-15, 14:33
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ah okey, har inte varit där innan, trodde det var för mycket högre än för mig. Hur är looten/xpn då? Jag är väldigt fattig så har inte råd att gå -..

Behöver jag göra något quest för att ta mig dit?
nää, och npcn som säljer manas är typ 1 minut där ifrån. känns som en ot hela stället haha. han går profit iaf, beror väl på skills och så, vet dock inte vilken taktik man ska köra på utsidan, så kan tyvärr inte garantera profit... men deras item som droppar är ju ganska fina :P
Citera
2012-02-15, 15:02
Medlem
polkius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Hans
Åsnan tror jag är lättast och billigast, kostar runt 5k för en Bag of Apple Slices som du hittar på market.

Sedan går du neråt utanför Thais är det en Häxa som skjuter magi. Lura då med dig ett djur och när hon förvandlar djuret till en åsna så använder du Bag of Apple Slices och poff, du har en åsna att rida runt på!

Edit: Nvm, nu ska jag se om jag kan haffa åsnan!
Citera
2012-02-15, 15:12
Medlem
polkius avatar
15:08 Congratulations! You earned the achievement "Natural Born Cowboy".
Citera
2012-02-15, 16:07
Medlem
PhilMorriss avatar
Citat:
ohja, ska du "kriga" nu så måste du ju gå in i warmode, annars är det inte lönt.... nästan alla världar som krigar har "swap" wars, du står och matar sds, medans alla swappar för att få bort dig från ditt team typ... därför jag bytte till hardcore pvp, men nu har ju en idiotjävel som har hand om pvp och dess utveckling som ironiskt nog spelar non-pvp sagt att han tycker man ska införa swap och skulls på hardcore pvp...

Även fast tanken aldrig riktigt slagit mig att verkligen kliva över till PvPenforced, så kramar det ändå till i magen att veta att dom kanske ska införa swap där också. Trots att jag inte ens spelar spelet. Nej fy helvete.

On another note - ligger hemma i skyhög feber även jag. Går det att installera Tibia på mac? Vill bara in och titta lite, tror jag har någon dag kvar på premet. (De flesta charsen är på Premia)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in