Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-10-02, 21:52
Medlem
Housemusikens avatar
Precis börjat lira Tibia igen! Någon här på Eternia?
Pma mig isåfall
Citera
2011-10-03, 14:58
Medlem
Deathwanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housemusiken
Precis börjat lira Tibia igen! Någon här på Eternia?
Pma mig isåfall

vem e du där? spelade där förut
Citera
2011-10-03, 15:04
Medlem
Kiggzors avatar
Jag spelade tibia på en non-pvp server för flera år sen, men fick lust att börja igen och på en värld med pvp denna gång, vilken rekommenderar ni?

edit: det var Nerana jag spelade på, hittade just att min gamla lvl 24 fortfarande är kvar
Senast redigerad av Kiggzor 2011-10-03 kl. 15:07. Anledning: klägg felstavning
Citera
2011-10-03, 15:09
Medlem
Deathwanderers avatar
vetefan.. startade sj på en ny char på nova.. d e väl 1-3 fbare där också tror ja.. sen har ja nån polare där.. men annars e dom flesta av mina main chars på hiberna.. o några på nåra andra servers.-. men.. aa..
Citera
2011-10-03, 17:03
Medlem
Robss avatar
Argh vad drygt, hittade ett script som funkade rätt bra för min pally (yalahar undeads) Men så vaknar man upp av att man dött, jag som nästan var lvl 30..
Citera
2011-10-03, 18:09
Medlem
k1zleezs avatar
boh! Jag sitter på en 58 knight 70/66, jag behöver pengar... vad kan jag döda? Vad finns det som droppar bra med guld? Körde nyss dworcs (?) och fick ca 5k/h... riktigt bra tills alla bottare kommer och tar allt...

Jag blir tokig! Skulle behöva lite hjälp här =)
Citera
2011-10-03, 18:12
Medlem
k1zleezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ffadys
Jag vill köpa en bot och botta en lvl 52 ms!, hjälp mig.

Vilket ställe? , vilken bot?

Helst profit eller +-

Neobot är det bästa, tibiang är ingen ide att skaffa!

Sorc:

Level 45-60

EQ:; Blue Robe, Boots of Haste, Plate Legs, Medusa Shield, Crown Helmet, Platinum Amulett, Wand
I dessa Levlarna är Tarpit Tomb mycket bra exp. Med mycket manafluids och använda exori vis + wand på vampires ger upp till 50-60k/h men med waste om man inte har turen att loota Vampire Shield. Annars kan man fortsätta på Dwarf Guards.
Även Hydras är bra exp. Man kan summona 2 Demon Skeleton medans man själv Exori Visar hydran eller kan man köra med en druid + sorcerer som summar vars 2 demon skeleton samtidigt som man använder WoI.
Citera
2011-10-03, 18:16
Medlem
Softm00ns avatar
Var ska jag botta min level 20 sorc? brukade köra hiddenlarvas i ankrahmun men nu är det typ alltid 2-3 andra som kör där så jag får ingen bra exp... (Jag har självklart prem)
Citera
2011-10-03, 18:17
Medlem
k1zleezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softm00n
Var ska jag botta min level 20 sorc? brukade köra hiddenlarvas i ankrahmun men nu är det typ alltid 2-3 andra som kör där så jag får ingen bra exp... (Jag har självklart prem)

rots skulle alltid fungera finns massa av dem. Eller byt ställe .
Citera
2011-10-03, 18:21
Medlem
MrHumpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Argh vad drygt, hittade ett script som funkade rätt bra för min pally (yalahar undeads) Men så vaknar man upp av att man dött, jag som nästan var lvl 30..

Cemetery, eller cemetery south med bara DS, ghouls och mummies?

Citat:
Ursprungligen postat av k1zleez
boh! Jag sitter på en 58 knight 70/66, jag behöver pengar... vad kan jag döda? Vad finns det som droppar bra med guld? Körde nyss dworcs (?) och fick ca 5k/h... riktigt bra tills alla bottare kommer och tar allt...

Om du främst är ute efter pengar - tombs -1-2, speciellt Tarpit. Annars North Port Hope eller liknande.

Bottar du inte så gå och soloa drags eller liknande. Inte så bra gpm, men ger dig tillräckligt snabb exp för att kunna gå på bättre mobs med bättre golddrop senare.

Citat:
Ursprungligen postat av Softm00n

Kör du med wand eller fire/serpent sword?
Citera
2011-10-03, 18:22
Medlem
Deathwanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k1zleez

pirater, mutated humans, mutades rats,(har aldrig testat humans elr rats btw) barbs.

orkar du göra lootbags så e alltid dwarf guards/cycs o sånt bra.. på "min" tid iaf.. finns nog nåt nice i yalahar också, inte huntat så mkt på dom "nya" ställerna..
Citera
2011-10-03, 18:31
Medlem
Robss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHumpe
Cemetery, eller cemetery south med bara DS, ghouls och mummies?

Några mummies har jag inte stött på, tror bara de finns ghouls, DS, crypt shamblers i denna caven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in