Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-21, 16:26
Medlem
bennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingseek
ta en rätt tom open-pvp server! typ thoria, sen bara transferera iväg !

har du en char eller ska du börja från 0?
Har en char som jag ska byta server på bara för att expa, för att sen komma tillbaka till samma server jag var på innan och fortsätta kriga.
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
thoria är den sämsta servern du kan börja på, tro mig.
Varför det? Hur är den server?
Några andra förslag?
Citera
2011-11-21, 17:27
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benne
Har en char som jag ska byta server på bara för att expa, för att sen komma tillbaka till samma server jag var på innan och fortsätta kriga.

Varför det? Hur är den server?
Några andra förslag?
ledande guilden är helt jävla störd. de ska ha alla spawns de vill för de har "kämpat" för servern, vissa i guilden dödar dig om du är i en spawn de vill ha utan att ens prata med dig. det är 90% polacker på thoria typ
Citera
2011-11-21, 18:49
Medlem
bennes avatar
Citat:
ledande guilden är helt jävla störd. de ska ha alla spawns de vill för de har "kämpat" för servern, vissa i guilden dödar dig om du är i en spawn de vill ha utan att ens prata med dig. det är 90% polacker på thoria typ

Okej då skiter jag i thoria! Låter precis som servern jag spelar på just nu (Berylia) och har aldrig spelat på en hemskare server
Citera
2011-11-21, 18:51
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benne
Okej då skiter jag i thoria! Låter precis som servern jag spelar på just nu (Berylia) och har aldrig spelat på en hemskare server

Elysia och Galana är rätt så fina Servers som du kanske skulle testa. Elysia har en väldigt trevliga "ledande" Guilder och Galana är väldigt folktom. Dock lite mycket noobs :/
Citera
2011-11-21, 20:34
Medlem
Robss avatar
Benne, verkar som att vi är inne på samma spår (till skillnad har jag gjort en helt ny char för att inte slösa pengar på två transfers, räcker med 1)

Fick bli Obsidia, vet inte hur servern är nowadays, minns förr att den var ganska populär men hitills ser den ut att vara hyffsat tom, tydligen skulle några polare dra dit så därav valet.

Kom fan inte på nått bra namn så fick bli Rostiga Ruben
Citera
2011-11-21, 20:50
Medlem
Qanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyskedii
Står still i skallen på mig just nu.

80 MS, ML 55 (+3 om all gear e på)

Vart ska jag hunta?

För närvarande kör jag upp lite sds och kör det jag tycker är kul, typ frosts eller DLs. Detta funkar dock inte i längden eftersom SDs tar grovt lång tid att göra men sjukt kort tid att skjuta slut på.

Hade varit urnice med lite tips på vart jag bör hunta!

Water elementals, 200k/h om det inte är överfloddat med bots, stadig profit och du använder bara pots/soft boots/life rings vilket är bra för din ml.
Citera
2011-11-22, 05:24
Medlem
chullans avatar
Citat:
Låter ju som vilken pvp server som helst. Klart man kickar ut neutrala ur spawns när man krigar.
Citera
2011-11-22, 08:15
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Låter ju som vilken pvp server som helst. Klart man kickar ut neutrala ur spawns när man krigar.
dem krigar inte, dem anser de HAR krigat, så då ska de ha allt
Citera
2011-11-22, 09:18
Medlem
Slickas avatar
Har en level 33 ek med rätt dåliga skilla eftersom att jag aldrig skillat, var borde jag BOTTA den? kör neobot btw hade varit schysst om ni länka ett script med haha
Citera
2011-11-22, 10:35
Medlem
fags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slicka
Har en level 33 ek med rätt dåliga skilla eftersom att jag aldrig skillat, var borde jag BOTTA den? kör neobot btw hade varit schysst om ni länka ett script med haha
Premium? Du kan ju borta lite rots, larvas eller i stort sett valfri tomb. Script hittar du på Neobots forum utan problem.

Även yalahar elves och port hope är alternativ.
Citera
2011-11-22, 12:28
Medlem
bennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slicka

Port hope tortoises/crocodiles brukar fungera väldigt bra för low lvl knights. Bra profit + att du kan göra crocodile task.

http://forums.tibianeobot.com/showthread.php?27903-EK-Port-Hope-Tortoise&highlight=tortoise

Sen i lvl 40~ kan du börja använda det här scriptet, huntar på samma ställe fast längre ner i grottan.
Du borde använda åtminstone k legs och armor, dragon shield, crusader helmet(gör questen i lvl 35) och fire sword/fire axe.

http://forums.tibianeobot.com/showthread.php?6196-Port-Hope-Tortoise-amp-Crocodiles-No-Task-But-Exp&highlight=tortoise+port+hope

Sen i ungefär level 50-60 så kan du börja med apes, helt galen profit! Du tjänar förmodligen omkring 1kk om du bottar där från level 50 till 80~
Uppgradera din eq till medusa/tower/crown shield, boh, crusader helmet och kanske ett bättre vapen.

http://forums.tibianeobot.com/showthread.php?16410-Apes-surface&highlight=apes
Senast redigerad av benne 2011-11-22 kl. 12:38.
Citera
2011-11-22, 12:33
Medlem
bennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Elysia och Galana är rätt så fina Servers som du kanske skulle testa. Elysia har en väldigt trevliga "ledande" Guilder och Galana är väldigt folktom. Dock lite mycket noobs :/
Jo jag har kollat lite på Elysia faktiskt, verkar vara en schysst ledande guild som du säger.

Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Benne, verkar som att vi är inne på samma spår (till skillnad har jag gjort en helt ny char för att inte slösa pengar på två transfers, räcker med 1)

Fick bli Obsidia, vet inte hur servern är nowadays, minns förr att den var ganska populär men hitills ser den ut att vara hyffsat tom, tydligen skulle några polare dra dit så därav valet.

Kom fan inte på nått bra namn så fick bli Rostiga Ruben
Har fått för mig att ledande guilden på Obsidia inte är så snälla mot folk som transferar dit?
Tror jag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in