Hur ser Tibia ut nu for tiden? Fortfarande NG som regerar eller har ElfBot tagit over?
Borjade lira 2003 och slutade nar Svargrond updaten kom, lirade 8x ED och 12x RP pa Pandoria, kommer ihag att det var dunderkrig mellan Svenskar och Polackjavlarna, forutom en mobbad superfet tjej som var kompis med polackerna. Det var good times!
Man sprang runt som en liten prepubertal hitler och utovade sitt maktbehov pa alla stackars ungdomar runt om i den dar varlden, far fan daligt samvete nar jag tanker tillbaka pa hur manga tibia-liv man forstort... Boattraps, tombtraps, de dar javla ankh krigen... Tibia var (ar?) verkligen det enda spelet som tar fram det varsta i folk... Man backstabbade varandra, scammade folk, pkade och powerabusade hela javla dagarna bara for man kunde.
Funderar pa att borja igen sa jag kollade upp lite Pandoria highscores och forums och det verkar som svenskarna ar helt ute? Alla chars verka salda eller inactive, trist... Isara var en skojjig server ocksa kommer jag ihag, slickade Del'Toro rov hela tiden sa jag fick gora precis vad jag ville, lirade Iridia ett tag ocksa men intresset slocknade... Det ar ett beroendeframkallande spel dock.
EDIT: Fick nyss en flashback fran ett tidigt Tibia! Jag och en polare hade hus i det dar slottet pa Edron dar man kopte Fluids, i varje fall hade vi varsin knight pa typ lvl 11 som vi tranade SONDER, hade typ 78 i club, sen sprang vi runt med warhammer och full plate och MOSADE folk, fyfan vad roligt det var. Sen hade man ju sina SD sorcs med mag 60 som man bara satt och manafes hela dagarna med.
Innan allt skit med lvl req och att man gjorde mer skada ju hogre lvl man var, da var det ju typ bara skills som gjorde skillnad. GOOD TIMES, och nar man kunde blocka folk ordentligt typ slanga skit pa ropeholes och grejer, de gjorde bara spelet enklare for noobsen med varje update!