Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-12-21, 10:25
Medlem
Robss avatar
Hm...tack för att ni rättade mig, brukar inte träna vanligtvis hehe.

Men visst går det upp snabbare åtminstone om monster gör bloodhits?
Citera
2010-12-21, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robs

Nu har jag inte läst någon tidigare post, men...

Vad är felet med http://tibia.wikia.com/wiki/Training?

Och som svar på din fråga, nej det hjälper dig inte.

Precis som dig, när du gör bloodhits skillar du, lika med monstret. Bloodhitar han dig, "skillar" han.
Oavsett så ska du inte bli bloodhitad av mobs, du ska ha 2 monster som slår på dig (står stilla) samtidigt som du slår på valfritt objekt o träffar bloodhits minst var 10e slag.

Kan ha missat nåt, allt står i wikin dock.
Citera
2010-12-21, 18:05
Medlem
Citat:
Kan man träna på en spelare så är det alltid spelare man ska träna med, monks är bara bra ifall man ej har en träningspartner.

Då ska du ha två svaga djur som slår på dig + din polare, och din polare ska ha två svaga djur på sig + dig. Då shieldbreakas båda, sedan anpassa eq så att ni med hjälp av mana healar upp erat hp vid behov som gör att ni ej får ont om hp.

Dom som slår på dig MÅSTE göra bloodhits för att du ska advanca i shielding.
Fel fel fel fel, återigen FEL

Vart får ni allt ifrån?
http://tibia.wikia.com/wiki/Training
Läs på istället för att chansa, suck.

Citat:
Shielding

Your shielding skill will subsequently rise if, in addition, you have monsters attacking you while bleeding your target at least once every 30 successful blocks. The creatures need not bleed you, nor must they be of a certain strength. Additionally, any creatures attacking you beyond the 2nd will not add to your shielding skill. Thus, 2 creatures is the optimal number of training creatures for shielding advancement.
Citera
2010-12-21, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnorfen
Det gäller troligtvis allt som har någon invärkan på tibia clienten

Har polare som blivit bannade även om dom aldrig använt bot så tvivlar på att det bara är sånt
Som med de flesta bottar i de flesta spelen, så brukar det handla om memory injection.
Detta är en teori jag hört från flera olika håll, bl.a. på bot forum. Så länge man använder sig utav det är man aldrig safe
Citera
2010-12-22, 09:37
Medlem
megablast1s avatar
Nån som har några tips om vart man kan hunta för bra exp med sorcerer level 140+ efter denna update.
Ser folk få 2-3 mille exp för 2 timmars hunter utan att spamma ues.
Citera
2010-12-22, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av megablast1
Ser folk få 2-3 mille exp för 2 timmars hunter utan att spamma ues.

Det har inte att göra med att de har happy hour då?
Citera
2010-12-22, 14:11
Medlem
megablast1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastMovement
Det har inte att göra med att de har happy hour då?

Det är det utan tvekan,
men det betyder att dom får drygt 700,000-1.000.000 exp i timman utan happy hour.
Jag brukade få 500k innan update med UE hos antingen lizards eller souleaters med happy hour.
man kan ju alltid springa runt och avalancha HFF's, Behes eller DL's
Men något som har nåt tips att komma med så man kan bredda sina alternativ
Citera
2010-12-22, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megablast1
Det är det utan tvekan,
men det betyder att dom får drygt 700,000-1.000.000 exp i timman utan happy hour.
Jag brukade få 500k innan update med UE hos antingen lizards eller souleaters med happy hour.
man kan ju alltid springa runt och avalancha HFF's, Behes eller DL's
Men något som har nåt tips att komma med så man kan bredda sina alternativ
HFF??

Behöver hunting tips...
74 ED.

Brukar köra på energy elementals (för profit) eller DL/dragon.

Avalaunchar du i DL?!
Citera
2010-12-22, 15:52
Medlem
Citat:

Nej.

Skill experience beräknas enligt hur många slag du får på dig ev. hur många slag du delar ut oberoende på blood hits (dock måste du bloodhita då och då för att dina skills ska gå upp).
Citera
2010-12-22, 15:55
Medlem
Artmanns avatar
Dock så går dist upp snabbare om man blod-hittar. Därför är det rekomenderat att breaka shieldingen på monken o köra smallstones så du alltid får blod-hittar.
Citera
2010-12-22, 19:58
Medlem
På tal om träning, är det någon som vet något bra träningsställe (med troll, eftersom jag spelar på en ny pally)? Spelar på non-pvp, så i Ab är det överbefolkat av botters dygnet runt. Thais Troll Cave är också gärna upptaget. Är även facc, vilket inte gör det lättare. Är det någon som vet något folktomt ställe utan botters så säg gärna till
Citera
2010-12-22, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulSpade
På tal om träning, är det någon som vet något bra träningsställe (med troll, eftersom jag spelar på en ny pally)? Spelar på non-pvp, så i Ab är det överbefolkat av botters dygnet runt. Thais Troll Cave är också gärna upptaget. Är även facc, vilket inte gör det lättare. Är det någon som vet något folktomt ställe utan botters så säg gärna till

Handla en månads prem, åk edron och gå till troll/goblin ön som ligger där utanför helt oslagbart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in