Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-12-19, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drazzie
Få någon att summona monk till dig?
2 svaga djur som slår monken (ex rats) för att försvaga monkens shielding.
2 svaga djur som slår dig (ex rat, snakes, spiders osv.)

Dom som slår dig behöver inte få in några slag på dig, alltså ta hp från dig.

Sen det bästa vore ju att köpa small stones, och köra på full defence.
Kom ihåg att du måste dra hp från monken ganska ofta för att du ska få dist och shielding.

Behövs det verkligen två monster att slå på monken för att man ska bli shieldbreaker och därmed dra skada? Räcker det inte med 70~ dist med small stones för att lite då och då dra blodträffar på monken och därmed gå upp i skills?

Angående small stones så är det redan ordnat då jag har spenderat en halv dag i Port Hope och huntat apor, ännu mer blir det i morgon.
Citera
2010-12-20, 02:01
Medlem
Robss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drazzie
Få någon att summona monk till dig?
2 svaga djur som slår monken (ex rats) för att försvaga monkens shielding.
2 svaga djur som slår dig (ex rat, snakes, spiders osv.)

Dom som slår dig behöver inte få in några slag på dig, alltså ta hp från dig.

Sen det bästa vore ju att köpa small stones, och köra på full defence.
Kom ihåg att du måste dra hp från monken ganska ofta för att du ska få dist och shielding.
Kan man träna på en spelare så är det alltid spelare man ska träna med, monks är bara bra ifall man ej har en träningspartner.

Då ska du ha två svaga djur som slår på dig + din polare, och din polare ska ha två svaga djur på sig + dig. Då shieldbreakas båda, sedan anpassa eq så att ni med hjälp av mana healar upp erat hp vid behov som gör att ni ej får ont om hp.

Dom som slår på dig MÅSTE göra bloodhits för att du ska advanca i shielding.
Citera
2010-12-20, 02:41
Medlem
Qawseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Kan man träna på en spelare så är det alltid spelare man ska träna med, monks är bara bra ifall man ej har en träningspartner.

Då ska du ha två svaga djur som slår på dig + din polare, och din polare ska ha två svaga djur på sig + dig. Då shieldbreakas båda, sedan anpassa eq så att ni med hjälp av mana healar upp erat hp vid behov som gör att ni ej får ont om hp.

Nja, monk har 100% effektivitet, finns ingen anledning att strula med andra players eller liknande. Lättare att konstant få in blood-hits på monk och krävs inga pots eller liknande om någon får lågt HP.

http://www.pskonejott.com/training_monk.php Så ska det se ut.
Citera
2010-12-20, 02:52
Medlem
Opppes avatar
Citat:

Helt fel...
Citera
2010-12-20, 07:03
Medlem
Robss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opppe
Helt fel...
Så har det alltid varit om de inte har ändrat i senast uppdatering.
Citera
2010-12-20, 07:10
Medlem
Citat:

Nej, det har inte varit så på ganska länge. Tränade för 2 år sen till 86 shielding med rats/spiders och de slog aldrig bloodhit. Om man tränar med kompis ska man bara ha ett monster som atkerar dig, om det är 2 monster+din kompis som atkerar förstörs din shielding och du slösar onödigt med hp.
Citera
2010-12-20, 07:12
Medlem
Robss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kharabirasak
Nej, det har inte varit så på ganska länge. Tränade för 2 år sen till 86 shielding med rats/spiders och de slog aldrig bloodhit. Om man tränar med kompis ska man bara ha ett monster som atkerar dig, om det är 2 monster+din kompis som atkerar förstörs din shielding och du slösar onödigt med hp.
Pratar ni om träning i övrigt eller bara om paladins? För min knekt har då aldrig fått upp shielding någon gång under de 7 år jag spelat utan att någon/något gjort bloodhits på mig.
Citera
2010-12-20, 07:15
Medlem
Citat:
Pratar ni om träning i övrigt eller bara om paladins? För min knekt har då aldrig fått upp shielding någon gång under de 7 år jag spelat utan att någon/något gjort bloodhits på mig.

Jag hade en knight, men tror det funkar för pallys också.
Citera
2010-12-20, 18:17
Medlem
Qawseds avatar
Citat:
Behövs inga blood-hits. Däremot måste man attackera något. Alltid vart så.
Citera
2010-12-21, 01:53
Medlem
Opppes avatar
citera fel person. ledsen!
Citera
2010-12-21, 01:54
Medlem
Opppes avatar
Citat:

det har inte alltid alls varit så det bevisades typ under tibia 7.6 eller 7.5 att man inte själv behövde få blodhits på sig själv för att advanaca i shielding.. däremot tror alla noobs att det är så.
Citera
2010-12-21, 02:13
Bannlyst
Angående allting som har med träning att göra, hur ofta man behöver göra blodhits för att gå upp i skill och liknande: http://tibia.wikia.com/wiki/Training

"Your shielding skill will subsequently rise if, in addition, you have monsters attacking you while bleeding your target at least once every 30 successful blocks. The creatures need not bleed you, nor must they be of a certain strength."

"This means that when two monsters are hitting you and you are hitting one, you must hit for blood at least every 10 combat rounds (equal to 20 seconds) to use the skill advance for all of your combat tries. (Each combat round you spend one combat try and the monsters spend two.)
For one monster the time becomes 15 combat rounds (equal to 30 seconds).
"

Alltså så behöver man inte bli blodträffad själv, så länge man delar ut blodhittar lite då och då så går man upp i skill. Så man kan stå med två snakes som slår på en och man går ändå upp i shielding så länge som man delar ut blodhittar på någonting.
Senast redigerad av EastMovement 2010-12-21 kl. 02:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in