Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-05-23, 23:20
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApocalypseDude
Inget är nog 100% säkert och kan man ens som "fuskare" begära det? man kan ju vara glad att man slipper göra allt manuellt. Blir man bannad eller deletad så ska man inte börja sura, för blir man det så har man förtjänat det helt enkelt, det är ju inte svårare än så.

Det är bara njuta så länge det varar.
bryr mig inte att jag blev bannad, bottade charen som sagt, mitt neobot tog slut dagen efter jag blev bannad. startade bara tråden på neobot för att säga det inte var 100% safe, och att något måste fixas, då började en admin käfta om att jag krävde pengar/gratis neo som kompensation, vilket jag inte ens nämnde en endaste gång.

förstår mig inte heller på folk som whinar och klagar om dem blir bannade av att fuska, har man deletion warning och bottar vidare får man skylla sig själv till 100% om man förlorar massa pengar
Citera
2011-05-24, 03:12
Medlem
Är Tibia ens kul att spela nu för tiden? Har inte själv spelat på ett X antal år men kul att se att det finns folk kvar som spelar.
Mycket skillnad från 8,6?
Citera
2011-05-24, 04:13
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorleif
Bara 280 rpn som är din, internet hero kines!
Sluta mytta, ingen idé att vara bitter för att du är lite sämre än mig!
Citera
2011-05-24, 11:06
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
och dem har blivit bannade eller vad? för har svårt att se att CIP skulle kalla det ett automatic system om tibia players går runt och reportar folk som sen blir bannade. Ser man inte själv att man blivit reported då? Om du har en accepted report, borde jag ju ha en "markering" eller liknande på min? som man får av insults etc

Ja, jag har fått dom bannade. Det var dock innan vinter-updaten och nu spelar jag inte längre, vet ej hur nya systemet ser ut.
Citera
2011-05-24, 14:35
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Ja, jag har fått dom bannade. Det var dock innan vinter-updaten och nu spelar jag inte längre, vet ej hur nya systemet ser ut.
hmm okej, jag blev bannad efter vinter uppdaten, blev unbannad för 10 dagar sedan :P
Citera
2011-05-24, 15:42
Medlem
Citat:
hmm okej, jag blev bannad efter vinter uppdaten, blev unbannad för 10 dagar sedan :P
Min gissning angående din ban är att du har blivit reportad av x-antal personer, och då har väl antagligen CIP uppmärksammat det och kollat upp det och bannat dig, dom personerna som stjaert har fått bannade har med största sannolikhet också blivit reportade av flera personer.
Citera
2011-05-24, 15:57
Medlem
Tänkte börja spela igen efter ett dryga års uppehåll men har lyckats stöta på problem innan jag ens loggat in. Jag kan logga in på hemsidan så mina uppgifter är det inget fel på men så fort jag försöker logga in genom klienten laddas alltid mina karaktärer otroligt långsamt och till slut får jag upp ett meddelande:

Connection Failed

Error: Connection timed out. (10060)

Vad kan vara problemet? Har kvar IP-Changer på datorn sedan jag spelat OT men den har jag självklart inte igång nu.
Citera
2011-05-24, 16:23
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awesomeee
Tänkte börja spela igen efter ett dryga års uppehåll men har lyckats stöta på problem innan jag ens loggat in. Jag kan logga in på hemsidan så mina uppgifter är det inget fel på men så fort jag försöker logga in genom klienten laddas alltid mina karaktärer otroligt långsamt och till slut får jag upp ett meddelande:

Connection Failed

Error: Connection timed out. (10060)

Vad kan vara problemet? Har kvar IP-Changer på datorn sedan jag spelat OT men den har jag självklart inte igång nu.

Har du rätt klient? Kolla tibia.coms FAQ, där står det om connectionproblems
Citera
2011-05-24, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisssen
Min gissning angående din ban är att du har blivit reportad av x-antal personer, och då har väl antagligen CIP uppmärksammat det och kollat upp det och bannat dig, dom personerna som stjaert har fått bannade har med största sannolikhet också blivit reportade av flera personer.

Spelar ingen roll hur mycket du blir reportad etc, det där är rent skitsnack från CipSoft's sida för att få alla "hederliga" lirare å tro att dem faktist gör nånting åt alla botters.

Anyhow, the good days are over, Tibia är så jävla värdelöst att det inte är sant nu (för alla som gillade att kriga dvs).
Citera
2011-05-24, 16:47
Medlem
Robss avatar
Det ang. fusk, i vissa fall anser jag att man får klaga, har t.ex en polare som blev bannad då han använde light hack, ingen fördel direkt när light hack även finns inbyggt i tibia clienten, han tyckte helt enkelt att de kunde vara lite mer bekvämare bara. Där tycker jag att han faktiskt har rätt att bli sur.
Citera
2011-05-24, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Det ang. fusk, i vissa fall anser jag att man får klaga, har t.ex en polare som blev bannad då han använde light hack, ingen fördel direkt när light hack även finns inbyggt i tibia clienten, han tyckte helt enkelt att de kunde vara lite mer bekvämare bara. Där tycker jag att han faktiskt har rätt att bli sur.
Klart att lighthack inte ger någon fördel alls nästan, men är man medveten om att det är fusk så varför ta risken för en sån sketen sak, men jag håller självklart med dig, löjligt att banna för det.

Det blir lite dubbelmoral i hela men du förstår säkert min tanke
Citera
2011-05-24, 17:32
Medlem
mrcuuls avatar
Citat:
när hände det?
Vet inte riktigt, det var min polare som sa det till mig. Han brukar sitta o kolla news och forum så han har koll. Men det var typ 1-2 veckor sedan han sa det till mig iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in