Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2006-07-17, 12:39
Bannlyst
spelade back in the day, runt 98 - 99... på antica servern. Det var innan Rookguard eller vad det nu heter. Har ett par polare som startade några halvkändisar, han Veldoor (tror inte min polare kör med han längre) och den där Cyrus Blackheart.

Det var för lite rpg för mig... hatar att pga och fiska
Citera
2006-07-17, 13:10
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.R.I.C.
Cyklade förbi några ungar under 10-års strecket för ett par dagar sen och frågade helt omotiverat ifall jag spelade Tibia. Svarade nej och fick tillbaks att jag kunde dra åt helvete. Är man verkligen så hopplöst ute ifall man inte spelar denna pixelgröt till spel?
Det där har hänt mig också, förutom att jag inte cyklar, men ungarna som förr stod nere i centrum och tiggde cigg tigger nu pengar till premiumkonto på Tibia!
Citera
2006-07-30, 07:12
Medlem
miness avatar
aja, såhär ligger det till:

tibia har nu varit en del av min vardag sen nångång 98. Jag spelar knappt tibia, har knappt spelat det på över 4 år (förutom i små "pg sessioner" på max 2-3 veckor vardera), men det finns alltid där i bakhuvudet och jag har följt forumen (antica dårå, och lite på de småvärdlar som man lirat lite på) aktivt de senaste 5 åren.

allt forumpgande har lett till att var något av en lokal kändis runt 2003-2004 (var tex några högstadiekids som ringde mig o skit :F) för att jag var en sådan där tuff pk som dödade alla och gjorde filmer o la upp bilder o skit =). var känd som en "hacker" (vi var bara oskyldiga scriptkiddies ) då också, då vi härjade som värst i spelet. jag var känd som Jemme, och brukade röjja med några snubbar som hette lord anton of falcon (top 5 mest hatade spelaren någonsin? Mordorion på antica nuförtiden) och en tysk snubbe som var känd som Keks.

som någon tidigare nämnde i tråden så är tibia det ända spelet där man kan utöva total makt över andra spelare. precis som i verkliga livet. är du starkare än dem så kan du döda dem. i och med att tibia inte har några direkta restriktioner mot pvp (förutom denna redskull skiten på senare år) och att death penaltiesen är enormt mycket högre än i andra mmorpgs så kan man helt enkelt tvinga dem till att göra vad du vill genom att använda våld. något man sällan skådar i andra spel, där pvp oftast mer kan liknas vid ett kul tillägg utan några direkta konsekvenser.

det ända tibia i princip går ut på är att bli stark och sedan utöva sin makt över andra spelare. end of story. roleplay bullshittet har varit dött sen slutet på 97 så kom inte snacka om att "pls" och "brs" har sabbat spelet på senare år.

tibia är den mest hardcore formen av spel sedan tornerspelens glansdagar. det är oslagbart.

alla wowrunkare kan slänga sig i väggen, vi spelar i olika divisioner. nej fan, det är inte ens samma sport

Citat:
Ursprungligen postat av dirFlaw
spelade back in the day, runt 98 - 99... på antica servern. Det var innan Rookguard eller vad det nu heter. Har ett par polare som startade några halvkändisar, han Veldoor (tror inte min polare kör med han längre) och den där Cyrus Blackheart.

Det var för lite rpg för mig... hatar att pga och fiska

namn "back then" ?
Citera
2006-07-30, 22:30
Bannlyst
Haha, trodde inte att en kändis som Jemme skulle hänga på Fb. Men men, på fb är allt relativt.

Ontopic, har lirat tibia sedan 2002-2003, kan säga att det var mycket roligare då än vad det är nu. Funkar dock fortfarande som tidsfördriv.
Citera
2006-07-31, 09:29
Medlem
mr.pungs avatar
Runt 2002 snåret (tror jag) så var jag faktiskt nummer två på hela Tibia i experience. Det va tider det.
Hade ett helt gäng gubbar på top 50 listan som jag delade med en kompis.
Som nån sa tidigare så är ju charmen med spelet att man får sån direkt makt över andra spelare, jag kommer ihåg hur vi gick och körde bort allt och alla från orc land och claimade det som vårat territorium, sen kom ett helg gäng med tyska oldies och skulle stoppa oss, Lightbringer och Halfhigh allt va dom hette och dom fick smaka på en burk whoopass
Citera
2006-07-31, 09:41
Medlem
Krackshots avatar
Min brorsa och hans polare lirade Tibia förut... Alla förutom en har dock gått över till WoW. Jag lirade det i en vecka, men det sög så slapp getpung att jag slutade.

Brorsan hette Schieften (tror jag), och hans (mina) polare heter/hette Rookie, Sewov, Xander Swanheart och... Umm... Kommer inte ihåg. Det var ett tag sen.
Citera
2006-07-31, 15:59
Medlem
plask_boys avatar
Joda, har spelat en del. Dock inte så mkt nuförtiden. Spelade mest på Arcania och nu senast på Thoria.
Citera
2006-07-31, 16:53
Medlem
callons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mines
aja, såhär ligger det till:

Vem fan var det rocco på WoT egentligen var?
Citera
2006-08-01, 03:13
Medlem
miness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.pung
Runt 2002 snåret (tror jag) så var jag faktiskt nummer två på hela Tibia i experience. Det va tider det.
Hade ett helt gäng gubbar på top 50 listan som jag delade med en kompis.
Som nån sa tidigare så är ju charmen med spelet att man får sån direkt makt över andra spelare, jag kommer ihåg hur vi gick och körde bort allt och alla från orc land och claimade det som vårat territorium, sen kom ett helg gäng med tyska oldies och skulle stoppa oss, Lightbringer och Halfhigh allt va dom hette och dom fick smaka på en burk whoopass
grymt, så du är antingen tysk flintis, kanadensisk hästknullare eller kines?
Citera
2006-08-01, 03:13
Medlem
miness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av callon
Vem fan var det rocco på WoT egentligen var?
ingen aning, han var tuff iaf och bråkade med exakt alla
Citera
2006-08-01, 03:59
Medlem
Tjeckzs avatar
jag har varit fast i skiten en gång i tiden tills jag hittade WoW

Hade en level 32~ Paladin när jag slutade...
Citera
2006-08-01, 05:51
Medlem
sporkehs avatar
lirade för typ 3-5 år sen, jag lyckades dock aldrig med lvlande och stannade på runt lvl 30, tränade mkt dock och hade som högst 81 i sword skill. låg väl ganska bra till på ranking listan på den tiden.

hette blizz, som jag sedan sålde och sedan tog tillbaka med massa EQ på.

jag var mkt omogen på den tiden och många ville döda mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in