aja, såhär ligger det till:
tibia har nu varit en del av min vardag sen nångång 98. Jag spelar knappt tibia, har knappt spelat det på över 4 år (förutom i små "pg sessioner" på max 2-3 veckor vardera), men det finns alltid där i bakhuvudet och jag har följt forumen (antica dårå, och lite på de småvärdlar som man lirat lite på) aktivt de senaste 5 åren.
allt forumpgande har lett till att var något av en lokal kändis runt 2003-2004 (var tex några högstadiekids som ringde mig o skit :F) för att jag var en sådan där tuff pk som dödade alla och gjorde filmer o la upp bilder o skit =). var känd som en "hacker" (vi var bara oskyldiga scriptkiddies

) då också, då vi härjade som värst i spelet. jag var känd som Jemme, och brukade röjja med några snubbar som hette lord anton of falcon (top 5 mest hatade spelaren någonsin? Mordorion på antica nuförtiden) och en tysk snubbe som var känd som Keks.
som någon tidigare nämnde i tråden så är tibia det ända spelet där man kan utöva total makt över andra spelare. precis som i verkliga livet. är du starkare än dem så kan du döda dem. i och med att tibia inte har några direkta restriktioner mot pvp (förutom denna redskull skiten på senare år) och att death penaltiesen är enormt mycket högre än i andra mmorpgs så kan man helt enkelt tvinga dem till att göra vad du vill genom att använda våld. något man sällan skådar i andra spel, där pvp oftast mer kan liknas vid ett kul tillägg utan några direkta konsekvenser.
det ända tibia i princip går ut på är att bli stark och sedan utöva sin makt över andra spelare. end of story. roleplay bullshittet har varit dött sen slutet på 97 så kom inte snacka om att "pls" och "brs" har sabbat spelet på senare år.
tibia är den mest hardcore formen av spel sedan tornerspelens glansdagar. det är oslagbart.
alla wowrunkare kan slänga sig i väggen, vi spelar i olika divisioner. nej fan, det är inte ens samma sport
Citat:
Ursprungligen postat av dirFlaw
spelade back in the day, runt 98 - 99... på antica servern. Det var innan Rookguard eller vad det nu heter. Har ett par polare som startade några halvkändisar, han Veldoor (tror inte min polare kör med han längre) och den där Cyrus Blackheart.
Det var för lite rpg för mig... hatar att pga och fiska
namn "back then" ?