Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-24, 04:24
Medlem
chainhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westernbranch
Jorå det är rätt ställe. Undviker man hydran och serpent spawnen så äre rätt chill där :P fast tror du kan döda en hydra med din lvl ändå

Okej. Jag får ta och testa det stället igen då imorgon. Oroar mig för serpent spawn dock, kommer säkerligen dö av den. Paralyze, haste, est. max damage 1500+ enligt Wikia...

Är det lätt hänt att man råkar aggra den, eller är den ganska frånskild ifrån drakarna?
Citera
2010-01-24, 08:08
Medlem
Belsebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chainheart
Okej. Jag får ta och testa det stället igen då imorgon. Oroar mig för serpent spawn dock, kommer säkerligen dö av den. Paralyze, haste, est. max damage 1500+ enligt Wikia...

Är det lätt hänt att man råkar aggra den, eller är den ganska frånskild ifrån drakarna?

Det är helt olika hål, det i nordväst som har en serpent spawn, den spawnar en bit väster från trappan ner till den våningen. Det västra och nord-östra hålet är bara drakar och det syd-östra är drakar +1 hydra i sydvästra hörnet av det rummet.

Lite virrigt kanske men lättare att förstå när du varit där.
Citera
2010-01-25, 19:24
Medlem
chainhearts avatar
Fick lust att testa heroes. Finns det något bra sådant spawn där det inte svärmar av monster?
Citera
2010-01-25, 19:55
Medlem
Citat:
Fick lust att testa heroes. Finns det något bra sådant spawn där det inte svärmar av monster?
Edron Hero cave.
Citera
2010-01-25, 20:49
Medlem
chainhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixerzi
Edron Hero cave.

Okej. Är det värt att köra heroes på level 61 eller kommer jag gå mycket waste tro?
Citera
2010-01-26, 01:51
Medlem
Kepatugos avatar
http://www.youtube.com/watch?v=f3n_NsvGZSg
Citera
2010-01-26, 08:26
Medlem
Robss avatar
Vad tror ni om detta? https://www.flashback.org/p21119837#p21119837

Inte många som skrivit i tråden, kanske var bättre o skriva allt som stod i tråden här kanske..hmm..

Btw, vem har den högsta lvln på tibia nu, nu när LP är deletad?

Character Lord'Paulistinha is been deleted because accont trading or sharing.

Character Lord'Paulistinha does not exist.
Citera
2010-01-28, 07:46
Medlem
Citat:
Har funderat ett tag på att testa ancient scarabs, men som du även nämnde så verkar det farligt om man lyckas få fler än en på sig, och det lär väl vara ganska lätt hänt. Är inte värst sugen på att dö och behöva betala blessings igen när man har så ont om pengar. Men får se hur jag gör, kanske ger det ett försök bara för att se hur det är. Fixade en task nu från Grizzly Adams att döda 200 mutated rats så kanske ska göra klart den också.

Okej, vilken level är du? Jag började ge mig på ancient scarabs vid lvl 48-49 och det funkade bra i den lilla spawnen northeast om ankhramun, hade även på mig sds IFALL det gick tokigt så man kunde sänka en scarab dirr, behövde inte använda många dock - men bra att ha.

Hade riktigt go lootluck hos ancient scarab igår, använde 120 strong manas (9600 gp) och fick;

6000 purecash
18 plate armors
10 amethyster, small emeralds
scarab shield
daramanian waraxe
15 scarab coins

blev fin profit
Citera
2010-01-28, 17:19
Medlem
chainhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babil
Okej, vilken level är du? Jag började ge mig på ancient scarabs vid lvl 48-49 och det funkade bra i den lilla spawnen northeast om ankhramun, hade även på mig sds IFALL det gick tokigt så man kunde sänka en scarab dirr, behövde inte använda många dock - men bra att ha.

Hade riktigt go lootluck hos ancient scarab igår, använde 120 strong manas (9600 gp) och fick;

6000 purecash
18 plate armors
10 amethyster, small emeralds
scarab shield
daramanian waraxe
15 scarab coins

blev fin profit

Jag är lvl 63.

Jäklar vad bra loot. Jag kommer aldrig i närheten av sådan loot på mina hunts. När jag var hos Ancient scarab spenderade jag 100-120 mana potions och lootade 2-3 plate armors, gp, och en sån där ancient amulet som är till för dekoration endast. Testade även heroes för någon dag sedan. 180 mana potions spenderade och det bästa jag lootade var gp. När jag huntar dragons lootar jag i genomsnitt en Wand of Inferno eller en Dragon hammer per refill. Jag går alltså sällan profit på mina hunts, vilket börjar bli riktigt irriterande. Verkar heller inte komma upp i nämnvärd exp/h på andra ställen än Darashia dragons, där jag ligger på ungefär 180k/h när jag är rested och har stället endast för mig själv. På andra ställen verkar jag ha tur om jag kommer upp i 80k/h.

Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Vad tror ni om detta? https://www.flashback.org/p21119837#p21119837

Inte många som skrivit i tråden, kanske var bättre o skriva allt som stod i tråden här kanske..hmm..

Btw, vem har den högsta lvln på tibia nu, nu när LP är deletad?

Character Lord'Paulistinha is been deleted because accont trading or sharing.

Character Lord'Paulistinha does not exist.

Tomurka verkar vara högst nu. 455 Elite Knight.
Senast redigerad av chainheart 2010-01-28 kl. 17:22.
Citera
2010-01-29, 01:13
Medlem
Okej, det var konstigt att du fick så dålig loot

jag har huntat ancients 6-7 gånger de senaste dagarna, har profitat 4-5k varje gång

Jag tycker du borde ge det ett till försök, ta med en parcel och massa backpacks, det finns en postlåda vid nordöstra ingången till ankrahmun så man slipper slita loot till dp, brukar alltid köra med manas för 10k och då får jag ganska precis 6k pure cash så där har man ju över halva kostnaden för supplies sen coverar platearmors resten, sen är deras stackables och rares ren profit oftast, ge det ett till försök!
Citera
2010-01-29, 01:27
Medlem
barA-kruTs avatar
Börjar spela lite mått nu...
Har en lvl 60 knight inget prem atm, några tips vart jag kan huntar?
Citera
2010-01-29, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barA-kruT
Börjar spela lite mått nu...
Har en lvl 60 knight inget prem atm, några tips vart jag kan huntar?

ptja, skills? orc fortress är väl ganska nice
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in