Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-19, 17:21
Medlem
Voldos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linux
Japp. Minns the Void i PoH, det var rätt coolt för några år sedan, men nu har väl dom flesta varit där

Inget jag känner till om faktiskt.
En myt som jävligt många har försökt lösa är väl spike swordet som finns i Rook, hur man får det osv. Skulle vara ballt ifall någon faktiskt lyckas lösa det.
Citera
2009-04-19, 20:24
Medlem
Belsebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voldo
Inget jag känner till om faktiskt.
En myt som jävligt många har försökt lösa är väl spike swordet som finns i Rook, hur man får det osv. Skulle vara ballt ifall någon faktiskt lyckas lösa det.

The void är en klassiker och spike swordet har blivit löst om jag inte minns fel.

Cirkulerade också bilder/rykten om att några tagit sig in i rummet bakom kungen i Kazordoon.
Citera
2009-04-19, 21:36
Medlem
Voldos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belseb
The void är en klassiker och spike swordet har blivit löst om jag inte minns fel.

Cirkulerade också bilder/rykten om att några tagit sig in i rummet bakom kungen i Kazordoon.

Spike sword löst? Om du har källor skulle det uppskattas.
Och det där med rummet i Kaz tror jag ingen har kommit in till faktiskt, låter lite som en myt, känns som att det hade skrivits ganska mycket om det?
Citera
2009-04-19, 23:00
Medlem
Belsebs avatar
Citat:
Spike sword löst? Om du har källor skulle det uppskattas.
Och det där med rummet i Kaz tror jag ingen har kommit in till faktiskt, låter lite som en myt, känns som att det hade skrivits ganska mycket om det?

http://forum.tibia.com/forum/?action=thread&threadid=2534246&pagenumber=2

En bit ner har en kille vid namn Burpo Maniac skrivit om det. Ska försöka få tag i han på msn nån dag och fråga ut honom lite.

Svårt med riktiga bevis eftersom filmer/screenshots är så enkelt att förfalska via OT.

Spike swordet var rätt länge sen nu som det postades mycket om att det försvunnit på vissa servers, om det var för att folk löst questen eller pågrund av någon map-bug vet jag inte.
Citera
2009-04-19, 23:00
Medlem
Cunnilinguss avatar
Om du med "spike sword är löst" menar att man kommit fram till att det inte går så har du rätt. Däremot gav dom väl Sunrise ett spikesword då han dingade 100?
Citera
2009-04-19, 23:04
Medlem
Belsebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cunnilingus
Om du med "spike sword är löst" menar att man kommit fram till att det inte går så har du rätt. Däremot gav dom väl Sunrise ett spikesword då han dingade 100?

Gick även rykten förut om att det fanns 1 warhammer på antica rook. Kommer inte ihåg om det var sunrise som man sa hade den, var länge sen jag hörde något om det.

Kommer inte ihåg om det skulle ha funnits någon Wild Warrior på rook eller hur det var, har cirkulerat så mycket rykten så svårt att hålla isär vad som var mer sannolikt såhär 4-5 år senare.
Citera
2009-04-19, 23:10
Medlem
Voldos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belseb
http://forum.tibia.com/forum/?action=thread&threadid=2534246&pagenumber=2

En bit ner har en kille vid namn Burpo Maniac skrivit om det. Ska försöka få tag i han på msn nån dag och fråga ut honom lite.

Svårt med riktiga bevis eftersom filmer/screenshots är så enkelt att förfalska via OT.

Spike swordet var rätt länge sen nu som det postades mycket om att det försvunnit på vissa servers, om det var för att folk löst questen eller pågrund av någon map-bug vet jag inte.

Okej, tackar.
Stämmer mycket riktigt, ibland försvinner svärdet från platsen, detta sker slumpvis (tror jag) och på olika servers. Det är alltså något som Cip har gjort, kan dock inte minnas vart jag läste detta.
Citera
2009-04-20, 02:41
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Okej, tackar.
Stämmer mycket riktigt, ibland försvinner svärdet från platsen, detta sker slumpvis (tror jag) och på olika servers. Det är alltså något som Cip har gjort, kan dock inte minnas vart jag läste detta.
Nej. Det är en quest man gör. Man ska gå till olika spots i rook och säga några ord. Minns inte riktigt, men det finns ställen man ska klicka på, och sen bara försvinner svärdet. Lååång quest med mycket springande
Citera
2009-04-20, 02:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Nej. Det är en quest man gör. Man ska gå till olika spots i rook och säga några ord. Minns inte riktigt, men det finns ställen man ska klicka på, och sen bara försvinner svärdet. Lååång quest med mycket springande
Jag hade en TibiCAM på hur man fick bort svärdet för många herrans år sedan. (7.3/7.2)

Snubben la bland annat ett orc lik på en speciell square vill jag minnas.
Citera
2009-04-20, 05:04
Medlem
Sauce-Bamps avatar
Finns filmer ute med folk som fått svärdet att försvinna på rook, dock är mysteriet; Vart försvinner det?
Citera
2009-04-20, 18:48
Medlem
Force Indias avatar
Jag och polarn försökte lösa mysteriet med Serpentin Tower i Ankrahmun. Vi la ner rätt många timmar för att släppa ut vampiren/behemothen men utan någon framgång. Nån som lyckats?
Citera
2009-04-20, 19:02
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandalos
Jag hade en TibiCAM på hur man fick bort svärdet för många herrans år sedan. (7.3/7.2)

Snubben la bland annat ett orc lik på en speciell square vill jag minnas.
Börjar komma tillbaka lite. Man ska köpa en life fluid, lägga den på en speciell square och sen säga några ord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in