Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-09-02, 21:21
Medlem
Hunttips till en lvl 20 Royal Paladin med 52 i dist uppskattas!
Citera
2007-09-02, 22:35
Medlem
Tibia

Vet inte om ni har koll på denna tråd nuförtiden, men bättre sent än aldrig.

Citat:
Ursprungligen postat av Voldo
Lirade premia för 2~ år sen.Blev aldrig hög levlad där direkt. Men ni som lirade där kanske kommer ihåg pk guilden FAB5? Jag & mina rl's som startade den guilden :* Sen har jag haft lite 50-90~ chars.

Var själv stolt medlem av FAB5 med en char, enda namnet jag minns från guilden är Stor Hanna. Det var han som (var med?) startade den om jag inte minns fel.

DXM-redemption -> Spelade du på berylia där ett tag kring årsskiftet 2006, med bla Dorgoth och Azitia? Var med i någon guild där med dom och ett gäng andra Premia lirare.

Började spela tibia för ca 3 år sedan och slutade för kanske 1,5, och nu har jag tagit upp spelandet lite igen och funderar på att köpa prem. Har inte kollat på senaste updaten så värst men deras "balance" verkar bara ha förstört spelet ytterligare, nerfat sorcar och gjort en påökning på knights. Någon vänlig själ som har lust att fylla i lite mer ingående vad som har ändrats?
Citera
2007-09-02, 23:09
Medlem
Shejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino

cyclopolis om du är pro!
Citera
2007-09-02, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shejken
cyclopolis om du är pro!
Har haft ett uppehåll på 8 månader, så Pro har jag inte hittat tillbaka till. Dessutom har jag inte lirat paladin på 3-4 år. Några andra tips?
Citera
2007-09-03, 00:11
Medlem
Shejkens avatar
Citat:
Har haft ett uppehåll på 8 månader, så Pro har jag inte hittat tillbaka till. Dessutom har jag inte lirat paladin på 3-4 år. Några andra tips?

tombs klarar du lätt. Kör tomben som är vänster om ank längst ut på udden där, så kör du flooret längst ner. Du kommer få crazy xp. Vilken serv lirar du btw?
Citera
2007-09-03, 01:03
Medlem
Bulldoozers avatar
Citat:

Botta larvas (Gärna central cave) till 30-35 med spear/royal spear, sen kör du dguards(mines) eller tombs (tarpit/stone tomb)... Eller så kan du dra cyclopolis eller poh cycs vilket är lika bra det.

Kör sen edron dragons på runt 50-60 med manafluids till den leveln du nu söker, alternativt blanda in orc fort på runt 70-80 för ett par snabba levels, sen kan du också köra frost dragons, venore dlair m,m i senare levels.

/Mvh
Citera
2007-09-18, 09:15
Medlem
yantras avatar
lvl 12 pally atm skillar lite av och till tänkte fixa 80 iaf
Citera
2007-09-18, 09:55
Medlem
Dan-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yantra
lvl 12 pally atm skillar lite av och till tänkte fixa 80 iaf
Tänk på att du får skills när du tar levels också, du kommer dö likförbannat av en lvl 15 sorc med firebombs/hmms oavsett vad du har för skills om du bara är level 12. Men du kommer fortfarande förlora lika mycket av dina skills som om du dött på level 50, dvs många timmar åt helvete på grund av nån jäkla polack som tycker det är kul att döda spelare som varken kan försvara sig eller ger nån vettig loot.
Citera
2007-09-18, 15:47
Medlem
yantras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan-Banan
Tänk på att du får skills när du tar levels också, du kommer dö likförbannat av en lvl 15 sorc med firebombs/hmms oavsett vad du har för skills om du bara är level 12. Men du kommer fortfarande förlora lika mycket av dina skills som om du dött på level 50, dvs många timmar åt helvete på grund av nån jäkla polack som tycker det är kul att döda spelare som varken kan försvara sig eller ger nån vettig loot.
meh man bottar ju på goblins så får man både skills å lvl
Citera
2007-09-18, 16:13
Bannlyst
sant sant min kompis fick 80 distance vid lvl 30 av goblins.
Citera
2007-09-19, 21:06
Medlem
yantras avatar
ng bot ftw vet många som fixat dist så
Citera
2007-09-19, 22:20
Medlem
FestaUtan_Skulds avatar
Jag vill testa tibia men nu behöver jag lite hjälp.

När jag försöker skapa ett konto på skitsidan fuckar hela internet ner sig och ja, alla nerladdningar etc bara stoppas.

Så någon vänlig själ som har lust att göra ett nytt konto och bara skicka mig lösen/inloggning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in