Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-03-23, 00:36
Medlem
Axelklos avatar
dubbelpost
Citera
2007-03-23, 01:20
Medlem
miness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koschei
Enda anledningen till att man spelar tibia måste vara för att man är beroende, det är inte direkt roligt. Har haft två stycken 100 +, dock sålt det accet och nu röker jag brajj istället.

Gör som mig
nej, gör som polackerna, gå på fultjack och hunta dvärgar
Citera
2007-03-23, 01:21
Medlem
miness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axelklo
Sedan så följde några jobbiga minuter av att bli pk:ad hela tiden och efter det lade jag ner. Är det lika jobbigt ännu? Eller var jag kanske bara lite mesig? =)
ja, det var du. tibia är ett spel för hårdingar som tåler lite förluster
Citera
2007-03-23, 02:09
Medlem
Auroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axelklo
Första som hände när jag kom dit var att någon sa till mig att gå till en bar/taverna ("Frodos" eller något) och säga någonting, och det gjorde jag dumt nog. Tydligen triggade det en NPC att skicka en eldboll på mig så jag stendog och någon norpade alla mina saker. Tror det var så det gick till åtminstone.

Klassiker

Vill minnas att Zamp lyckades med detta ett antal ggr då folk var i färd med att köpa promotions, vips 20k rikare

EDIT:

Vad sägs om att dra ihop ett FB gäng och röjja lite på valfri server?
Citera
2007-03-23, 03:23
Medlem
Pqps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beyond Reality
Pqp, är du med i rexis på askara?

Nix men har några nära vänner som är det. Level 73 atm, lirar du askara?
Citera
2007-03-23, 03:52
Medlem
Axelklos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mines
ja, det var du. tibia är ett spel för hårdingar som tåler lite förluster

Ah! Tur att jag gav mig innan det knäckte mig helt då. Blir ledsen när jag dör och får dåligt samvete när jag dödar någon

Citat:
Ursprungligen postat av Aurora
Vad sägs om att dra ihop ett FB gäng och röjja lite på valfri server?

Hehe. Jag kan vara med! Men blir det våldsamt, då drar jag!

Fixade dom någonsin tradesystemet föresten? Det var rätt så jävligt back in the days. Bara lade något på ett bord och sedan hoppades man att man fick saken/pengarna.. vilket inte hände alltför ofta.
Citera
2007-03-26, 20:43
Medlem
Jimi HendriXxs avatar
har en 61rp på lunara men inte spelat på länge nu tar så jävla mycket tid
Citera
2007-03-26, 21:25
Medlem
Malrs avatar
Jag kommer ihåg när jag började lira det här 2001. Tibia runt den tiden är fortfarande den bästa erfarenheten jag har haft i ett MMO. Allt var så mystiskt och outforskat. Man hörde legender om folk som spöat demoner och items som inte ens var tillgängliga längre, nycklar som en gång i tiden öppnat alla dörrar. Äh fy fan va bra det var då alltså. Myser när jag tänker på det.

Det var förstås innan det blev invaderat av 12-åriga polacker och folk från brasilien som inte kan mer än 10 ord på engelska.

Jag gissar på att det är så gott som omöjligt att göra ett stort MMORPG idag som fångar den känslan. I de flesta MMORPG idag finns ingen mystisk känsla av utforskning kvar alls, eftersom allt handlar om materiella ting och guider som optimerar din speltid.
Citera
2007-03-26, 22:13
Medlem
Dan-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malr
Jag kommer ihåg när jag började lira det här 2001. Tibia runt den tiden är fortfarande den bästa erfarenheten jag har haft i ett MMO. Allt var så mystiskt och outforskat. Man hörde legender om folk som spöat demoner och items som inte ens var tillgängliga längre, nycklar som en gång i tiden öppnat alla dörrar. Äh fy fan va bra det var då alltså. Myser när jag tänker på det.

Det var förstås innan det blev invaderat av 12-åriga polacker och folk från brasilien som inte kan mer än 10 ord på engelska.

Jag gissar på att det är så gott som omöjligt att göra ett stort MMORPG idag som fångar den känslan. I de flesta MMORPG idag finns ingen mystisk känsla av utforskning kvar alls, eftersom allt handlar om materiella ting och guider som optimerar din speltid.
Håller med, fyfan när jag huntade dragons i Ancient Temple för första gången. Skithäftigt! Sen kom dessa polacker och brasilianare... Där tog det roliga slut. Dessa snorungar hade oändligt med tid på sina händer och de fuskade kopiöst mycket. Det enda sättet att hänga med var att försöka fuska själv, men sen kom jag på att det inte tjänade någonting till, de jävlarna var för många, de gaddade alltid ihop sig, och man blev huntad helt utan anledning för att man råkade vara lite för bra och inte polack.
Usch och fy för detta spel, det saknade ju trots allt det mesta vad teamwork heter, förutom när man skulle hunta svåra grejor eller göra svåra quests. Tacka vet jag spel där det inte är någon nackdel att spela med andra.
Citera
2007-03-26, 22:14
Medlem
General Hests avatar
Jag lirar på Elysia nu. Vill ni veta namn - PM.
Citera
2007-03-26, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan-Banan
Usch och fy för detta spel, det saknade ju trots allt det mesta vad teamwork heter, förutom när man skulle hunta svåra grejor eller göra svåra quests. Tacka vet jag spel där det inte är någon nackdel att spela med andra.

De flesta questerna går ju att sola idag, sorcar hoppar ner med manashield och spöar pharaos solo o fan vet jag.
Citera
2007-03-26, 22:31
Medlem
Malrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan-Banan
Håller med, fyfan när jag huntade dragons i Ancient Temple för första gången. Skithäftigt! Sen kom dessa polacker och brasilianare... Där tog det roliga slut. Dessa snorungar hade oändligt med tid på sina händer och de fuskade kopiöst mycket. Det enda sättet att hänga med var att försöka fuska själv, men sen kom jag på att det inte tjänade någonting till, de jävlarna var för många, de gaddade alltid ihop sig, och man blev huntad helt utan anledning för att man råkade vara lite för bra och inte polack.
Blir så sur på dom alltså. Inte nog med att de är otrevliga och fuskar, de är trångsynta rasister som hatar alla som inte är från deras eget land. Nu säger jag inte att alla är så men åtminstone 90% av de jag träffat.

Fast egentligen är de smarta. Medans vi svenskar krigar mot varandra i Tibia så gaddar de ihop sig. Sen skriker dom "jejejejejeje kurwa !!!1" när de förklarar krig mot oss.

Kommer ihåg den dagen CIP bannade alla som spelade med Tibiabot. Det som senare skulle kallas Black-Sunday/Saturday (eller whatever). Det var relativt polackfritt i en hel månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in