Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-08, 21:21
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av µTorrent
Haha, Ah, jag hoppas jag klarar mig dock, pallar inte manuella på min EK så har bottat friskt nu sen nya blackD kom ut :P

Jag kör thoria, har gjort ett rätt bra tag nu, har en 150ek~ och 120ed~ här som jag pressar =]

Är du en sån som kommer i våra battles på noob å bara lootar lr? "thoria noobchar" liksom xD

Absolut inte. Avskyr noobchars, så skulle aldrig någonsin kunna tänka mig att vara en av dem. Det var många år sedan jag var med i krig. Nuförtiden ser det helt värdelöst ut. Vem behöver m-walls när det ändå inte finns en ledig ruta på hela skärmen
Citera
2009-02-08, 21:41
Medlem
µTorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phas
Absolut inte. Avskyr noobchars, så skulle aldrig någonsin kunna tänka mig att vara en av dem. Det var många år sedan jag var med i krig. Nuförtiden ser det helt värdelöst ut. Vem behöver m-walls när det ändå inte finns en ledig ruta på hela skärmen

Haha, sanning ! Fast vi har haft rätt roligt på thoria nu på senaste tiden, vi har två olika teams som slåss mot två andra teams - separat dvs. Så det har blivit mindre fajts, vilket i alla fall jag tycker e roligare ;P

Sen blir det såklart problem när två olika team ska samsas om spawns osv, då vi inte kan PAa varandra eftersom båda är warmembers..

Menmen, det är 90% polacker som e huntade just nu, och utan polackerna så äre naturligtvis mindre problem direkt (), sen rättvisa leaders nicenice
Citera
2009-02-09, 12:42
Medlem
arthuros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av µTorrent
Haha, sanning ! Fast vi har haft rätt roligt på thoria nu på senaste tiden, vi har två olika teams som slåss mot två andra teams - separat dvs. Så det har blivit mindre fajts, vilket i alla fall jag tycker e roligare ;P

Sen blir det såklart problem när två olika team ska samsas om spawns osv, då vi inte kan PAa varandra eftersom båda är warmembers..

Menmen, det är 90% polacker som e huntade just nu, och utan polackerna så äre naturligtvis mindre problem direkt (), sen rättvisa leaders nicenice

Har funderat på att börja spela Tibia igen, saknar det så mycket. Spelat på Iridia, slutade för att det gick inflation i idioter.

Skulle du rekommendera Thoria?
Citera
2009-02-09, 12:50
Medlem
Efter att ha spelat upp en level 27 sorcerer manuellt har jag nu upptäckt bottandets fantastiska värld.

Har äntligen förstått staminans syfte Hur löser ni bottare detta? Har ni flera karaktärer som ni turas om att botta med?

Spelar på Nerana, för övrigt.
Citera
2009-02-09, 12:52
Medlem
4283s avatar
En fråga;
Hur i helvete ska man bete sig för att ha en något sånär stabil upplvling samtidigt som man inte blir beroende så in i helvete? Botning, javisst - men man får ju en vilja att kolla till charactern hela tiden, och fastnar där ändå.
Citera
2009-02-09, 13:07
Medlem
arthuros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
En fråga;
Hur i helvete ska man bete sig för att ha en något sånär stabil upplvling samtidigt som man inte blir beroende så in i helvete? Botning, javisst - men man får ju en vilja att kolla till charactern hela tiden, och fastnar där ändå.

Dela upp din tid i tydliga intervaller, bestäm att du t.ex. ska spela effektivt (hunta, inte stå och tramsa vid dp) mellan 18 och 20 varje kväll (eller annat schema som passar dig bättre) och att du inte ska spela alls under övrig tid.

Har förresten ångrat mig ang. att börja spela igen. Fy faaan vilket träsk, vill inte bli så beroende som jag var för några år sen när jag nästan sumpade mitt projektarbete. Slutspelat!
Citera
2009-02-09, 13:22
Medlem
Insuliins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arthuro
Dela upp din tid i tydliga intervaller, bestäm att du t.ex. ska spela effektivt (hunta, inte stå och tramsa vid dp) mellan 18 och 20 varje kväll (eller annat schema som passar dig bättre) och att du inte ska spela alls under övrig tid.

Har förresten ångrat mig ang. att börja spela igen. Fy faaan vilket träsk, vill inte bli så beroende som jag var för några år sen när jag nästan sumpade mitt projektarbete. Slutspelat!

Nej det är inte slutspelat. Nu skapar du en gubbe på Saphira så är det dags att dras in i tibias underbara värld ännu en gång.
Citera
2009-02-09, 13:32
Medlem
4283s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arthuro

Ja, jag håller med. Det är just det att det är så sjukt beroendeframkallande så även om man har de där tidsplanerna så sköter man de aldrig. Hunta manuellt är inte heller någonting som lockar mig överhuvudtaget. Botning är det som gäller i så fall. Men, ja... Jag håller nog med dig - det är slutspelat.
Citera
2009-02-09, 15:24
Medlem
arthuros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insuliin
Nej det är inte slutspelat. Nu skapar du en gubbe på Saphira så är det dags att dras in i tibias underbara värld ännu en gång.

Haha, var så jävla nära på att skapa en Saphiragubbe tidigare. Jag vet, det är underbart
Jag har haft många fina stunder med Tibia. Svårt att tro att ett så "fult" (för den som inte är invigd) spel kan få en så engagerad, men det har funnits stunder då jag själv upplevt mig närvarande i spelet. Kan bero på att det verkligen känns som att det är på liv och död man spelar, pga. det höga priset man betalar när man dör.

Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Ja, jag håller med. Det är just det att det är så sjukt beroendeframkallande så även om man har de där tidsplanerna så sköter man de aldrig. Hunta manuellt är inte heller någonting som lockar mig överhuvudtaget. Botning är det som gäller i så fall. Men, ja... Jag håller nog med dig - det är slutspelat.

Att bota är uteslutet för mig. Dels en moralfråga, dels en risk eftersom CipSoft börjar ta i med hårdhandskarna nu mot fuskare.

Det är kul att hunta manuellt tills man är runt lvl 25, sen börjar det bli drygt monotont. Då ska man ut och questa och anta utmaningar, men det är skitsvårt
1. när servern är full av noobs som dödar en helt utan anledning, vilket leder till att man förlorar sjukt mycket exp (det vill säga TID, vilket en del inte förstår) och

2. när man inte har några vänner på servern.
Men det är svårt att motstå nu när fler på FB kryper till korset Skulle ju vara skitkul att spela tillsammans. Must... resist..!

EDIT: Förresten, skapade ju ny gubbe nyss (som jag f.ö. raderade direkt) och upptäckte att Rookgaard är ändrat. Man får en kort tutorial av NPCs som ger en ganska basic guide där man får prova själv, och när guiden är slut får man 100 exp, det vill säga lvl 2 direkt. I övrigt var det lite ångestladdat att återvända till Rook, så jävla jobbigt ställe. Hatar dessutom att gå så långsamt!
Senast redigerad av arthuro 2009-02-09 kl. 15:29.
Citera
2009-02-09, 15:27
Medlem
Ergnots avatar
Riktigt jävla träsk är vad det är. Precis som ni säger måste man ju ändå ha lite koll på gubben när man bottar, som mest lirade jag typ 6h per dag. Förstår inte hur jag fick dagen att gå runt.. det var ju dock ett par år sen men ändå. Sen är det ju inte så hälsosamt med tanke på att man får en komplett hjärtattack varje gång något alarm går på!

Hur mycket tror ni man får för en 92~ ek, 70 ed, 50 rp på ett account förresten?
Citera
2009-02-09, 15:34
Medlem
arthuros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ergnot
Riktigt jävla träsk är vad det är. Precis som ni säger måste man ju ändå ha lite koll på gubben när man bottar, som mest lirade jag typ 6h per dag. Förstår inte hur jag fick dagen att gå runt.. det var ju dock ett par år sen men ändå. Sen är det ju inte så hälsosamt med tanke på att man får en komplett hjärtattack varje gång något alarm går på!

Hur mycket tror ni man får för en 92~ ek, 70 ed, 50 rp på ett account förresten?

Har själv aldrig bottat, men antar att det programmet som larmar då. Eller?
Låter som du har en bra deal där. Beror också på värld och items, men jag tror du kan få minst/runt en tusing för det.
Citera
2009-02-09, 16:06
Medlem
Cotillions avatar
Håller på att testa spelet just nu, men det verkar ju inte jätteroligt.
Men å andra sidan kan man ju tillägga att jag spelar "introt" just nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in