Citat:
Ursprungligen postat av Insuliin
Nej det är inte slutspelat. Nu skapar du en gubbe på Saphira så är det dags att dras in i tibias underbara värld ännu en gång.
Haha, var så jävla nära på att skapa en Saphiragubbe tidigare. Jag vet, det är underbart
Jag har haft många fina stunder med Tibia. Svårt att tro att ett så "fult" (för den som inte är invigd) spel kan få en så engagerad, men det har funnits stunder då jag själv upplevt mig närvarande
i spelet. Kan bero på att det verkligen känns som att det är på liv och död man spelar, pga. det höga priset man betalar när man dör.
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Ja, jag håller med. Det är just det att det är så sjukt beroendeframkallande så även om man har de där tidsplanerna så sköter man de aldrig. Hunta manuellt är inte heller någonting som lockar mig överhuvudtaget. Botning är det som gäller i så fall. Men, ja... Jag håller nog med dig - det är slutspelat.
Att bota är uteslutet för mig. Dels en moralfråga, dels en risk eftersom CipSoft börjar ta i med hårdhandskarna nu mot fuskare.
Det är kul att hunta manuellt tills man är runt lvl 25, sen börjar det bli drygt monotont. Då ska man ut och questa och anta utmaningar, men det är skitsvårt
1. när servern är full av noobs som dödar en helt utan anledning, vilket leder till att man förlorar sjukt mycket exp (det vill säga TID, vilket en del inte förstår) och
2. när man inte har några vänner på servern.
Men det är svårt att motstå nu när fler på FB kryper till korset

Skulle ju vara skitkul att spela tillsammans. Must... resist..!
EDIT: Förresten, skapade ju ny gubbe nyss (som jag f.ö. raderade direkt) och upptäckte att Rookgaard är ändrat. Man får en kort tutorial av NPCs som ger en ganska basic guide där man får prova själv, och när guiden är slut får man 100 exp, det vill säga lvl 2 direkt. I övrigt var det lite ångestladdat att återvända till Rook, så jävla jobbigt ställe. Hatar dessutom att gå så långsamt!