Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-19, 15:38
Medlem
Baseballbats avatar
Brukade lira Tibia back in the OLD days dvs när det bara fanns Antica och sedan när Nova kom spelade jag också, slutade omkring samtidigt som KnightHood gänget försvann.

Har dock funderat på att börja igen eftersom att Tibia är rätt okej men inte lika tidskrävande som andra spel, dvs WOW etc. Men vet inte om man har orken till att lvla om från början och hantera alla dessa kids och försöka hitta något bra socialt umgänge inom servern.
Citera
2008-11-19, 17:25
Medlem
Damortes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baseballbat
Brukade lira Tibia back in the OLD days dvs när det bara fanns Antica och sedan när Nova kom spelade jag också, slutade omkring samtidigt som KnightHood gänget försvann.

Har dock funderat på att börja igen eftersom att Tibia är rätt okej men inte lika tidskrävande som andra spel, dvs WOW etc. Men vet inte om man har orken till att lvla om från början och hantera alla dessa kids och försöka hitta något bra socialt umgänge inom servern.

Kan varna dig för att spelet inehåller en extrem mängd med fuskare(botters) numera, och "power abusers" som kommer lite då och då och kräver din eq eller ditt liv
Så har du inte några gamla vänner kvar i spelet som kan skydda dig så kan det vara bäst att ligga lågt i början.

Vad var ditt gamla namn i Tibia förresten? Kanske något man känner igen .
Citera
2008-11-19, 19:13
Medlem
µTorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmanhehe
Tom, Maus, Robbie och Sander spelar Matorosa Spit. Jag är DM, hihi

Ma = Maus
to = Tom
ro = Robbie
sa = Sander

xD!

Haha juste, matorosa spit ;] ganska downgradad nu du vet den var ju 140ms en gång i tiden xD

har inte hört av dom killarna på att tag nu, tom har ju vunnit en hel del battles åt oss så mkt kan jag ju säga xD fett bra leader
Citera
2008-11-19, 19:59
Medlem
Baseballbats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damorte
Kan varna dig för att spelet inehåller en extrem mängd med fuskare(botters) numera, och "power abusers" som kommer lite då och då och kräver din eq eller ditt liv
Så har du inte några gamla vänner kvar i spelet som kan skydda dig så kan det vara bäst att ligga lågt i början.

Vad var ditt gamla namn i Tibia förresten? Kanske något man känner igen .

Jag lirade en druid vid namn Inicolian druid som jag senare sålde till nurvarande Diego Del'toro om du vet vem det, Var även känd som Centurian Earth / Stengren samt Silver Strike. Inga höjdar gubbar men hade ändå ett par polare

Jo, har ett par polare som fortfarande spelar på Nova och hört mkt om hur folk e tattare, dock brukar jag aldrig ha problem med att fixa ett starkt socialt nät ganska snabbt.
Citera
2008-11-19, 21:21
Medlem
Smajos avatar
Tyckte Tom var en medelmåttig ledare. Iofs är ingen ledare på Thoria "Bra". Möjligtvis Baris back in the days.
Citera
2008-11-19, 22:14
Medlem
µTorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smajo
Tyckte Tom var en medelmåttig ledare. Iofs är ingen ledare på Thoria "Bra". Möjligtvis Baris back in the days.

tom är en av dom bästa i hela tibia vad det gäller leading, du har nog inte varit tillräckligt aktiv det senaste året för att inse det bara ;]
Citera
2008-11-19, 22:34
Medlem
lumpleaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melestor
Uj uj uj vilka goda minnen man har från spelet!

Hade en level 70 Knight på Aurea som jag lirade på för 4 år sedan, sålde den sen efter ett år för att jag tröttnade för 2000kr. Dock är charen deletad nu.
Började efteråt på Xerena och bottade upp en knight som blev till level 62, tröttnade även där och slutade med Tibia ett tag.
Bottade upp en knight sen på Aurea igen för polarna började där till level 127, men vintern 2007 sålde jag sen charen och all eq + cash för 3000kr och charen blev hackad efter det.
Har inte varit inne på tibia sen dess och vad jag har hört så har alla updates gjort tibia helt jävla fucked up.

Och vem kan du har varit på aurea då?
Citera
2008-11-19, 23:25
Medlem
The Crashs avatar
har inte gibbat på ett tag. undrar bara, vad har hänt med "gamla" rook? finns det kvar, eller det är tutorial upp till lvl 8?
Citera
2008-11-20, 00:10
Medlem
lumpleaders avatar
Tja, jag köpte TibiaCam Tv för ett tag sedan men har ett jävla problem med att använda det eftersom när jag startar det, så fungerar den bara ibland, då den inte fungerar så står det att jag har fel Hardware Fingerprint.

Jag har testat att starta om det och Tibia flertal gånger, och det kommer upp 3 olika Hardware Fingerprints, ett som fungerar med den key jag fick, och sedan två andra.

Så min fråga är, varför får jag olika Hardware Fingerprints? Och vad kan jag göra åt problemet?

MVH,
LL
Citera
2008-11-20, 09:56
Medlem
Smajos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av µTorrent
tom är en av dom bästa i hela tibia vad det gäller leading, du har nog inte varit tillräckligt aktiv det senaste året för att inse det bara ;]

Jag slutade iofs lira för ett år sen, men Linus som lirade Rah dog ju som en jävla fluga.. Kommer ihåg när jag tog mag 9, då var jag fan nöjd. Sen har vi nog slagits för mycket MOT tom än med tom på sistone för att se hans leading-skills.
Citera
2008-11-20, 09:57
Medlem
Smajos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
har inte gibbat på ett tag. undrar bara, vad har hänt med "gamla" rook? finns det kvar, eller det är tutorial upp till lvl 8?

Du får level 2 genom tutorial inkl. spade och rep.
Citera
2008-11-20, 10:01
Medlem
µTorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smajo
Jag slutade iofs lira för ett år sen, men Linus som lirade Rah dog ju som en jävla fluga.. Kommer ihåg när jag tog mag 9, då var jag fan nöjd. Sen har vi nog slagits för mycket MOT tom än med tom på sistone för att se hans leading-skills.

Ahrå han har varit på båda sidorna, men vem fan har ej det, det är ju thoria?

över 1k frags, alla har fan dött mkt ;]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in