Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-03-26, 22:40
Medlem
Dan-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malr
Blir så sur på dom alltså. Inte nog med att de är otrevliga och fuskar, de är trångsynta rasister som hatar alla som inte är från deras eget land. Nu säger jag inte att alla är så men åtminstone 90% av de jag träffat.

Fast egentligen är de smarta. Medans vi svenskar krigar mot varandra i Tibia så gaddar de ihop sig. Sen skriker dom "jejejejejeje kurwa !!!1" när de förklarar krig mot oss.

Kommer ihåg den dagen CIP bannade alla som spelade med Tibiabot. Det som senare skulle kallas Black-Sunday/Saturday (eller whatever). Det var relativt polackfritt i en hel månad.
Mjo. Men så här i efterhand så var det väl lika bra att man gav upp det där spelet, jag växte upp och passade på att skaffa ett socialt liv istället. Inte särskilt besviken med bytet...
Citera
2007-03-27, 14:57
Medlem
Foorgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malr
Jag gissar på att det är så gott som omöjligt att göra ett stort MMORPG idag som fångar den känslan. I de flesta MMORPG idag finns ingen mystisk känsla av utforskning kvar alls, eftersom allt handlar om materiella ting och guider som optimerar din speltid.

Utforsking i spel finns, sålänge spelen är nya. Jag började spela wow när det va nytt, började uttforska lite och så. Va helt galet kul efter ett tag när man hittade gömda ställen som ingen hade vart på. Fick den där mystiska tibiakänslan ibland när jag lirade de spelet... Jag och en snubbe gjorde en stor film och skapade en slags exploration community. Så tror du har fel när du säger att det bara är tibia som är mystiskt. Är vad man gör det till.
Citera
2007-03-27, 15:06
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hååg
Finns faktiskt en hel del personer man känner igen när man läser igenom denna tråd. Själv lade jag ner Tibia för ungefär två år sedan, jag har en 35 eller 36 (minns inte exakt) Elder Druid på världen Premia. Man kan säga att jag hade väldigt roliga stunder i mina dagar. Jag började i princip att sluta levla kanske ett år innan jag lade ner, jag började prata med folk istället för att bara powerlevla hela tiden. Jag vet folk som tycker att jag var lam och slösade bort mina pengar eftersom jag aldrig levlade gubben högre än level 36 även om jag har spelat på karaktären i två år.
Sedan under min senare period så blev det liksom en hobby att hänga på Premia-forumet och bara "äga" folk som det så fint heter. Sedan lade jag Tibia på hyllan och jag har låtit den vara i ett och ett halvt år innan en kompis ville använda gubben som "UH maker" så han köpte ett premium till karaktären. Sedan några veckor innan premet rykte så loggade jag själv in första gången, jag pratade med slumpmässigt utvalda personer som jag kände igen namnet hos och insåg att det faktiskt är personer som minns en efter så lång tid. Även de som man faktiskt aldrig själv hört talas om.

Förresten, min karaktär var den ljusblå, blonda och evigt glada Xefaxida.

Goda tider det där.

Dig kommer jag ihåg. Sjukt nog som du säger.

Jag spelade på jonte belacroix (Orginal ägaren) mfl. på andra världar innan.

edit: Min största tråd
Citera
2007-03-27, 15:43
Medlem
Foorgs avatar
Dig känner jag igen jonte belacroix.. Minns du Thorgil'Xason eller Herbereg Elessar? Var du med i U5 Eller är jag helt ute och cyklar? Minns knappt något från premia...
Citera
2007-04-01, 00:24
Medlem
Distanssamtals avatar
Theoric Ironfist måste ju varit den coolaste lirarn på Aurea.
Citera
2007-04-04, 17:04
Medlem
Lirade på Xerena i några månader, gick bra var typ lvl 43 MS och hade kanske Mlvl 51 sedan så dog jag två gånger på en dag och har inte lirat ever since, detta var i december någongång.

Funderar på att ta upp det när nästa PvP- server kommer upp, ingen som är sugen att ansluta sig och bli elit?
Citera
2007-04-04, 20:24
Medlem
Bambuelos avatar
Usch, spelade det förut. Har nu äntligen kommit ur träsket dock. Hänger man på forumen där, så kan en tråd inte gå som det ska, utav det ska alltid gå off-topic efter 2 eller 3 svar utav såkallade post chars, med insults och allt möjligt. Löjligt, som sagt.
Citera
2007-04-04, 21:52
Medlem
Shejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Lirade på Xerena i några månader, gick bra var typ lvl 43 MS och hade kanske Mlvl 51 sedan så dog jag två gånger på en dag och har inte lirat ever since, detta var i december någongång.

Funderar på att ta upp det när nästa PvP- server kommer upp, ingen som är sugen att ansluta sig och bli elit?

Inferna, det enda rätta =)
Citera
2007-04-04, 22:00
Bannlyst
droger och tibia verkar gå hand i hand i denna tråd

men men, själv har jag spelat sen 2001-2002 skulle jag tro, började faktiskt spela lite tibia igen efter nyår på premia~
Citera
2007-04-05, 01:32
Medlem
Pqps avatar
01:25 You advanced in axe fighting.
01:27 You advanced in shielding.

83/78
Citera
2007-04-05, 08:38
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foorg
Dig känner jag igen jonte belacroix.. Minns du Thorgil'Xason eller Herbereg Elessar? Var du med i U5 Eller är jag helt ute och cyklar? Minns knappt något från premia...

Herbereg minns jag väl. Det första namnet rings a bell med.

GZ. till snubben med adv.
Citera
2007-04-05, 16:18
Medlem
Någon från Xerena måste hänga här? Fast jag fick uppfattningen om att det inte verkade vara några intellekta på den serven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in