Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-01, 15:14
Medlem
m0nkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
låter mer som att du är sämst. odödlig för de har haste? okej... måste vara svårt att spela tibia utan händer.

Fast bottar har ju inte "den mänskliga faktorn" så att de kan göra felsteg.

Givetvis skulle scriptet eller botten kunna ha buggar, men förutsatt att de inte har det så är ju timingen helt sjuk och combosen blir asbra.
Citera
2014-03-01, 15:14
Medlem
umpatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deathwanderer
e du på nån av dom där 2x servrarna så ere fullt, annars rätt dött xD

funderar på göra nytt acc o testa dra upp en char o se hur långt de går innan man blir deleted x)
förutom, 2x, nonpvp o hardcorepvp, tips på nån "bra bot server"? eller om ni e nåra st på samma så kan ja göra en där bara för skoj!!

brukar störa mig på när alla frågar vart alla spelar, men nu va ju inte frågan riktigt densamma! typ iaf

Nova!
Lirade där förut
Citera
2014-03-01, 15:21
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karambo
Med inlägget menade jag att det var tråkigt eftersom att alla som bottar drar sjuka levels och använder instant heal och massa andra skit på bot. Sånna som dig var tråkiga att möta på tibia, kaxiga små 16 åringar som kör med bott och tror dom är världsbäst. Charlover much?
var får du det ifrån? du får gärna förklara varför jag är en charlover har du ens träffat mig på tibia? nja tror inte det, då skulle du inte whina som en liten bitch.

Citat:
Ursprungligen postat av m0nkee
Fast bottar har ju inte "den mänskliga faktorn" så att de kan göra felsteg.

Givetvis skulle scriptet eller botten kunna ha buggar, men förutsatt att de inte har det så är ju timingen helt sjuk och combosen blir asbra.
klart de inte har, men det går ändå att spöa bots, det är inte bottar som vinner krig, det är ledarna

Citat:
Ursprungligen postat av umpata
Nova!
Lirade där förut
har inte brsen tagit över nova?
Citera
2014-03-01, 15:30
Medlem
m0nkees avatar
Citat:
klart de inte har, men det går ändå att spöa bots, det är inte bottar som vinner krig, det är ledarna

Fast nu tror jag inte riktigt att det var det det handlade om. Snarare att de är ute och snor hunting-spots och försöker man döda dem för att ta platsen så är de sega som as.

Allt förutsatt att man är i någorlunda lika level. Att du som level 200 kan döda en lvl 50-bot, det begriper till och med jag.
Citera
2014-03-01, 15:34
Medlem
pozies avatar
Citat:
Fast nu tror jag inte riktigt att det var det det handlade om. Snarare att de är ute och snor hunting-spots och försöker man döda dem för att ta platsen så är de sega som as.

Allt förutsatt att man är i någorlunda lika level. Att du som level 200 kan döda en lvl 50-bot, det begriper till och med jag.
ser inte problem i det heller. finns folk utan bot som snor spawns med. o de som kör utan bott är så otroligt segare att få ihjäl än en bottare. honom trappar du bara med monster och drainar tills han dör och tappar full bless, då gör han inte om det.

en manuell snubbe kommer göra samma sak mot dig, och antagligen ta dit polare som den andra killen inte verkar ha eftersom han har såna problem.

ska jag vara helt ärligt tror jag bara han är en sån som knyter näven i fickan och sen går iväg.
Citera
2014-03-01, 15:40
Medlem
m0nkees avatar
Citat:
ser inte problem i det heller. finns folk utan bot som snor spawns med. o de som kör utan bott är så otroligt segare att få ihjäl än en bottare. honom trappar du bara med monster och drainar tills han dör och tappar full bless, då gör han inte om det.

en manuell snubbe kommer göra samma sak mot dig, och antagligen ta dit polare som den andra killen inte verkar ha eftersom han har såna problem.

ska jag vara helt ärligt tror jag bara han är en sån som knyter näven i fickan och sen går iväg.

Ok, odödlig var kanske fel ord. Och på vissa spots går det att gillra bra fällor, absolut.

Men bottar har ju den där 3:e handen man önskar att man hade som tibiaspelare så att man kunde använda musen, springa och skjuta hotkeys samtidigt. Åtminstone så är detta ett problem för mig.

Efter ett antal krig antar jag att man blir väldigt bra på det men som sagt går ju allt detta på någon millisekund för en dator och chanserna för escape ökar förutsatt att botten går till DP eller så om den blir attackerad. Om den fortsätter med waypoints är det en helt annan sak.
Citera
2014-03-01, 15:41
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ok, odödlig var kanske fel ord. Och på vissa spots går det att gillra bra fällor, absolut.

Men bottar har ju den där 3:e handen man önskar att man hade som tibiaspelare så att man kunde använda musen, springa och skjuta hotkeys samtidigt. Åtminstone så är detta ett problem för mig.

Efter ett antal krig antar jag att man blir väldigt bra på det men som sagt går ju allt detta på någon millisekund för en dator och chanserna för escape ökar förutsatt att botten går till DP eller så om den blir attackerad. Om den fortsätter med waypoints är det en helt annan sak.
inte många scripts som går till dp, och blockar man inte av vägen får man faktiskt skylla sig själv. dödar ju hellre en botter än en som inte bottar. de kommer springa till dp direkt och försöka fly, medan botten springer och drar fler monster på sig och bara gör det lättare. alternativt går till dp men blir trappad.
Citera
2014-03-01, 15:43
Medlem
Veasellls avatar
Citat:

Du är ju fan trög. I det Tibia som gäller nu kan man inte ens sola någon om man inte är hundra levlar högre, så klart som in i helvete det finns en problematik i det och försämrar spelet. Alla som lirat både förr (<7.9) och nyligen vet att spelet har förändrats brutalt mycket, där främst PK:andet har blivit mycket mycket svårare.
Citera
2014-03-01, 15:54
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veaselll
Du är ju fan trög. I det Tibia som gäller nu kan man inte ens sola någon om man inte är hundra levlar högre, så klart som in i helvete det finns en problematik i det och försämrar spelet. Alla som lirat både förr (<7.9) och nyligen vet att spelet har förändrats brutalt mycket, där främst PK:andet har blivit mycket mycket svårare.
nu min gode herre vill jag ta en stund och förklara en sak för dig, vi pratar om bottare och diverse problem de ställer till med. sen kommer du och kallar mig trög och drar paralleller till pvp... så förklara gärna för mig hur mina åsikter gör mig trög.
Citera
2014-03-01, 18:39
Medlem
Deathwanderers avatar
Citat:

"Men bottar har ju den där 3:e handen man önskar att man hade som tibiaspelare så att man kunde använda musen, springa och skjuta hotkeys samtidigt. Åtminstone så är detta ett problem för mig. "

indeed, indeed

känner samma sak!

:edit: kör manuellt på main acc, o håller med om de mesta ni sagt, bottar dock moneymakers, o så länge man har alarms elr e typ vid datan e man typ odödlig, men går man afk, så e d easy o dö

botten gör ju allt på millesekunder, medans när man kör manunellt, e man lite trött, elr nånting stör så kan man dö

så, jo pozie bottare e mkt svårare o få död på! (om dom e typ vid datan;D) höhö

o btw, lvls nu då på era moneymakers?
Senast redigerad av Deathwanderer 2014-03-01 kl. 18:45.
Citera
2014-03-01, 20:36
Medlem
umpatas avatar
Citat:

har inte brsen tagit över nova?

Tror inte det, är ju knappt någon som spelar längre på Nova
Citera
2014-03-01, 22:32
Medlem
Deathwanderers avatar