Gammal Tibiaspelare här.. Har väl mer eller mindre spelat sedan 1998.. Funderar på att göra en liten "comeback" igen, har väl alltid kommit till en punkt där jag tröttnat på charen eller dyl och slutat spela ett tag- börjat om på nytt med en ny char vid ett senare tillfälle, velat om vilken voc jag ska spela på och så har det hållt på alla år om och om igen
Funderar iaf på att börja lira lite igen och frågan är då vilken voc ska man satsa på nu? Har en 123 ek och en 125 MS att spela på men har alltid varit lite förtjust i Pallys (har några runt lvl 50 strecket)..
Har inte jättemånga rl polare som spelar längre men har ett par få på en non pvp värld som precis börjat om på ny kula där..
Hur som haver, hur låter råden för en (visserligen ganska erfaren) nybörjare som inte känner till många av de "nyare" huntingställena- slutar alltid med att jag huntar på gamla ställen som jag känner till - vilket gör att jag inte lvlar så fort

, Nåväl vilken voc ska man lira? Non pvp, enforced pvp eller kanske preview gameworld?
Hur kört är det om man inte tänker botta? Har man någon chans att nå anständig level ändå utan för mkt ansträngning?
- Kommer mestadels lira lite sporadiskt, logga in och dra en hunt och sen logga ut.. (Betänk detta när ni rekomenderar voc - kommer alltså mest hunta själv)
Tacksam för lite tips
Tack på förhand