Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-07, 16:34
Medlem
-Vasslepulvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
haha det låter som en plan

enligt cip har de tagit in ett bättre företag än förra gången för o fixa bots, så man kan ju hålla tummarna

lagget kommer aldrig fixas eftersom cip är retards. det är en br som är trött på pushwar på sin server atm så han pingar lite hit och dit

det hade jag med velat se, dock skulle tibia gå under av det. cip skulle förlora otroligt många spelare, och skulle knappt gå runt på de spelare som fanns kvar tyvärr... sen tror jag faktiskt vi överskattar antalet spelare som skulle ta upp tibia igen

Eller så blir det helt tvärtom att dom får mycket mer spelare eftersom bottarna försvinner, vi får se helt enkelt
Citera
2014-02-07, 16:39
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Vasslepulver
Eller så blir det helt tvärtom att dom får mycket mer spelare eftersom bottarna försvinner, vi får se helt enkelt
nej det kan cip glömma. så många som lackat sönder på cips beteende de senaste året så jag är otroligt tveksam till att de kommer tebax. det är en väldigt liten chans att cip drar tebax alla de spelare som de förlorat, speciellt när de flesta växt upp och fixat andra intressen.

visst kommer de få en del, men kommer antagligen inte ens komma upp till hälften av vad de tappar på botters. sen att de gör 0 reklam för spelet gör ju inte saken bättre :/
Citera
2014-02-07, 23:34
Medlem
Herr.Hanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treant
Glöm INTE att fylla i deras "Customer Survey" de har lagt upp nu.

Denna fråga fanns med "If there were new servers with a transfer block (everybody starts at level 1) - would you consider starting there?"

Det är på gång.

Vilken rolig nyhet, kollade på några äldre "ta över servern krig" förut på tuben. Sedan läser jag det här. Fantastiskt, ska fylla i direkt!

Vart kan man läsa om det nya anti-bott systemet? Är kanske för trött, men hittar ingenting på hemsidan..
Citera
2014-02-08, 00:22
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Hans
Vilken rolig nyhet, kollade på några äldre "ta över servern krig" förut på tuben. Sedan läser jag det här. Fantastiskt, ska fylla i direkt!

Vart kan man läsa om det nya anti-bott systemet? Är kanske för trött, men hittar ingenting på hemsidan..
antagligen crabans fitt twitter. finns ju ingen anledning till att posta om det på spelets officiella sida när craban kan hora ut sin twitter för följare... bög craban

jag är dock inte säker, annars finns det säkert någon annan här som hittat något
Citera
2014-02-08, 10:49
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
antagligen crabans fitt twitter. finns ju ingen anledning till att posta om det på spelets officiella sida när craban kan hora ut sin twitter för följare... bög craban

jag är dock inte säker, annars finns det säkert någon annan här som hittat något

Hahaha älskar din bitterhet, känner verkligen igen mig.

Crabans twitter är inte direkt aktiv, senast han postade var 1 februari. Snubben skyller på att han är hemma och är sjuk, kanske är något allvarligt men förmodligen har han bara hittat en snorkråka och inte pallar jobba.

Men! Bot-detectionen är igång. Det senaste han skrev var att man redan börjat använda den och håller på med justeringar för att få saker och ting att fungera som det ska. Om ett par månader så vet vi exakt hur effektiv den är. Det fina är att det redan börja deletas folk frekvent. Fast såklart så går det alldeles för långsamt och räcker inte riktigt för att förändra någonting.
Citera
2014-02-08, 11:11
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer

Crabans twitter är inte direkt aktiv, senast han postade var 1 februari. Snubben skyller på att han är hemma och är sjuk, kanske är något allvarligt men förmodligen har han bara hittat en snorkråka och inte pallar jobba.

Men! Bot-detectionen är igång. Det senaste han skrev var att man redan börjat använda den och håller på med justeringar för att få saker och ting att fungera som det ska. Om ett par månader så vet vi exakt hur effektiv den är. Det fina är att det redan börja deletas folk frekvent. Fast såklart så går det alldeles för långsamt och räcker inte riktigt för att förändra någonting.
haha ja men just där blev jag faktiskt bitter, han gör en tråd och sätter den som viktig vilket är helt rätt. men sen slutar han posta där och använder twitter, jävla tabbe haha...

sjuk? han är antagligen på OS, är ju massvis med hotell utan internet där så han har väl inte möjligheten bara låter bättre att vara sjuk då ju!

siffrorna kommer nog aldrig ändras, det är nog en del siffror som inte stämmer. cip har ju deletat minst 50k chars förra året, men inte märkts något på antal online vilket är riktigt klurigt xd
Citera
2014-02-08, 11:23
Medlem
Herr.Hanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer

Hur vet du det här? Hur har den börjat delita? Vart kan jag se fakta?
Citera
2014-02-08, 11:28
Medlem
Mommejrs avatar
Skulle nog börja spela igen om cip inför lite bättre pvp system igen, pvp bless kan ta sig iaf. Sitter mest och lirar OT's, efter flertal gånger man blivit hackad på massa KK's så blir man lack på real tibia till slut.
Citera
2014-02-08, 11:30
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Skulle nog börja spela igen om cip inför lite bättre pvp system igen, pvp bless kan ta sig iaf. Sitter mest och lirar OT's, efter flertal gånger man blivit hackad på massa KK's så blir man lack på real tibia till slut.
älskar sånna här comments, du vet att inferna och dolera finns va? ser inte problemet med blessings dock.
Citera
2014-02-08, 11:36
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
älskar sånna här comments, du vet att inferna och dolera finns va? ser inte problemet med blessings dock.

Spelet anser jag tappar sin charm med bless, Har du spelat sen innan 7.6 etc så borde du nästan hålla med mig. Även skill systemet i nuläget är rätt dåligt, dvs skilla offline. Mindre "community" destu mer man inför enkla saker . Jag iaf saknar tiden då man kunde stå i thais med 2-3 andra online homies och skilla på en monk ett par tim och snacka massa skit. Säger inte att spelet är skit, men iaf jag som oldschool spelare tycker spelet blivit det sämre igenom åren. Jag är en av dom som "älskar" att sätta payments,få payments på mig, bli huntad, hunta andra etc. Men allt det där har försvunnit lite mer nu när folk inte direkt har så mkt att förlora på att dö längre.

Byta server skulle jag väl iof kunna göra, men spelat på Lunara igenom alla år och blir antagligen kvar där om man nu inte orkar rerolla.
Citera
2014-02-08, 11:41
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Spelet anser jag tappar sin charm med bless, Har du spelat sen innan 7.6 etc så borde du nästan hålla med mig. Även skill systemet i nuläget är rätt dåligt, dvs skilla offline. Mindre "community" destu mer man inför enkla saker . Jag iaf saknar tiden då man kunde stå i thais med 2-3 andra online homies och skilla på en monk ett par tim och snacka massa skit. Säger inte att spelet är skit, men iaf jag som oldschool spelare tycker spelet blivit det sämre igenom åren. Jag är en av dom som "älskar" att sätta payments,få payments på mig, bli huntad, hunta andra etc. Men allt det där har försvunnit lite mer nu när folk inte direkt har så mkt att förlora på att dö längre.

Byta server skulle jag väl iof kunna göra, men spelat på Lunara igenom alla år och blir antagligen kvar där om man nu inte orkar rerolla.
jag lirade innan blessings och det var kaos. high lvls som sänkte low lvls bara för de KANSKE hade boh på sig, det var löjligt efterblivet. boh or dead sågs överallt, sen sänkte de folket ändå bara för de behöver hävda sig på ett spel. blessings är nog det enda bra som tillförts. offline training är ett skämt, det håller jag med om.

ja men då är det bara att börja på dolera/inferna. där blir du sönderhuntad direkt. eller thoria. allt är relativt, om du är på en värld där du spelat länge är det klart att du lär känna rätt folk efter ett tag, och då kommer du inte bli huntad.

när jag transferade min RP till thoria så blev jag perma huntad direkt, även när jag kände deras vice leader. ingen brydde sig ett skit. var jag inne i 10 min så kom det 3 st 200+ och försökte sänka mig direkt. så dit kan du ju alltid resa om du saknar att vara ett target
Citera
2014-02-08, 11:44
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
jag lirade innan blessings och det var kaos. high lvls som sänkte low lvls bara för de KANSKE hade boh på sig, det var löjligt efterblivet. boh or dead sågs överallt, sen sänkte de folket ändå bara för de behöver hävda sig på ett spel. blessings är nog det enda bra som tillförts. offline training är ett skämt, det håller jag med om.

ja men då är det bara att börja på dolera/inferna. där blir du sönderhuntad direkt. eller thoria. allt är relativt, om du är på en värld där du spelat länge är det klart att du lär känna rätt folk efter ett tag, och då kommer du inte bli huntad.

när jag transferade min RP till thoria så blev jag perma huntad direkt, även när jag kände deras vice leader. ingen brydde sig ett skit. var jag inne i 10 min så kom det 3 st 200+ och försökte sänka mig direkt. så dit kan du ju alltid resa om du saknar att vara ett target

Haha ajdå, blev själv huntad av någon guild på lunara av någon konstig anledning, tror det var så att jag dödade 1-2 av deras bottar dom använde, kunde bara hålla mig utanför dpn i 4-5min innan 2-6pers dök upp för o plocka mig >.> fick payment på 500k som jag sen betalade, Skiten fortsatte. Snackade med en snubbe i en av lunaras lite kändare guilder, sen var problemet ur vägen dom vågade aldrig röra mig mer Hur är aktiviteten på thoria/inferna/dolera ? Lunara aktiviteten blev relativt låg efter ett par gamla old school spelare slutade eller om dom nu transferade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in