Citat:
Ursprungligen postat av
Stjaertsmoer
Håller med dig, dock så är jag inte så jävla anti allt som är nytt. PVP-systemet är dock totalt fuckat. Om man lyckas få bort den här level-hetsen och få mer fokus på t.ex pvp, events, quests, teamhunts framför allt och lite fler folk på varje server så tror jag att spelet har en chans ändå.
Grejen är att om du tar tillbaka 7.4 på de gamla servrarna så får du en sjuk obalans i spelet. Alla är för hög level just nu, även de som inte bottat. Jag har en 285 EK jag har manuellat upp med 110/104 i skills, på 7.4 var fan en level 60 klassad som high level...
Nu har jag inte spelat på ett tag, men givetvis menar jag inte allt som är nytt. Klart det finns ett par funktioner, städer, NPCs och annat som kan klassas som nytt och som är positivt för spelet, men mycket av det som implementerats i spelet de senaste åren har varit för att balansera PA och fuskare. Ett av de första stegen som togs var när man införde soulpoints, stamina och möjligheten att stairjumpa. Sedan har det rasslat vidare till både höger och vänster och nyligen infördes maxgräns på hur snabbt man kan springa.
Detta är väl inget argument emot dig, snarare bara ett statement, men för mig så har spelet alltid varit ett sådant där "starkast är bäst" - högst level skall såldes springa snabbast, slå hårdast och vara den man är mest rädd för. Jag saknar de gamla goda tiderna som fan.
Förresten; min tanke hade inte varit att flytta tillbaka till 7.4 även om det hade varit kul med manuell runeshooting och allt vad det innebär, men jag tror definitivt att man hade kunnat plocka bort massa funktioner som stamina, soulpoints, offlineträning, swapning och massa annat som införts p.g.a. fuskare i spelet. Nu är ju detta en total omöjlighet eftersom Cipsofts ekonomi hade fallerat totalt om 90% av alla konton tagits bort och man rört om bland servrarna.
För övrigt håller jag med dig kring att större fokus borde ligga på teamhunts, RPG, quests och events.