Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-07, 12:14
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treant
Glöm INTE att fylla i deras "Customer Survey" de har lagt upp nu.

Denna fråga fanns med "If there were new servers with a transfer block (everybody starts at level 1) - would you consider starting there?"

Det är på gång.

Feedback Submitted
Thank you for your time and your feedback.
Citera
2014-02-07, 12:19
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Feedback Submitted
Thank you for your time and your feedback.
oh shiet, skaru visa vem som bestämmer och ta tronen?
Citera
2014-02-07, 12:22
Medlem
Treants avatar
Förmodligen helt fel ställe att fråga på, men skitsamma. Är det någon som förstår varför just Tibia har så stora problem med bots? Om vi tar Valve och deras spel så är det väldigt sällan bots och om någon använder sig av en bot så bannas personen snabbt.

Finns det något de kan göra för att öka säkerheten och göra det svårare för någon att använda bots?
Citera
2014-02-07, 12:25
Medlem
Citat:
Förmodligen helt fel ställe att fråga på, men skitsamma. Är det någon som förstår varför just Tibia har så stora problem med bots? Om vi tar Valve och deras spel så är det väldigt sällan bots och om någon använder sig av en bot så bannas personen snabbt.

Finns det något de kan göra för att öka säkerheten och göra det svårare för någon att använda bots?
Du svarar lite på din egen fråga där. Bottarna bannas inte tillräckligt snabbt, vissa bottar kör på i flera månader innan deletion.
de har impleterat någon bot-detection tool de senaste dagarna tror jag. cirka 450 pers som blivit bannade på 2 dagar, jämfört med 25 bans per dag tidigare. Så framåt går det ju!
Citera
2014-02-07, 12:26
Medlem
pozies avatar
Citat:

de tog inte tag i problemet själva, de använde sig av GM's som var korrupta och själva bottade eller abusade sina chars. det tog så lång tid innan de tog tag i det så majoriteten var redan bottare. spelade ingen roll för cip för de tjänade pengar. efter ett tag slutade folk spela för power abuse och cheats var överallt, speciellt PA. cip ändrade systemet med skulls etc men tog aldrig ordentligt tag i bots förrän nu på senare tid. har dock gått så långt att om cip fixar ett program som bannar 90% av cheaters så är tibia kört
Citera
2014-02-07, 12:37
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
oh shiet, skaru visa vem som bestämmer och ta tronen?
Vem vet.. iaf skills tronen!
Citera
2014-02-07, 13:06
Medlem
Deathwanderers avatar
meeen, fixa lagget!!!! jasså, så flir blir deleted nu med den nya skiten? xD

ny server skulle va skoj! men, aa..
Citera
2014-02-07, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
de tog inte tag i problemet själva, de använde sig av GM's som var korrupta och själva bottade eller abusade sina chars. det tog så lång tid innan de tog tag i det så majoriteten var redan bottare. spelade ingen roll för cip för de tjänade pengar. efter ett tag slutade folk spela för power abuse och cheats var överallt, speciellt PA. cip ändrade systemet med skulls etc men tog aldrig ordentligt tag i bots förrän nu på senare tid. har dock gått så långt att om cip fixar ett program som bannar 90% av cheaters så är tibia kört

Drömmen enligt mig vore ifall man bannade alla ifrån Tibia som bottar, deletar konton (alla 90% som du talar om), balanserar spelet, utvecklar events, tar bort buggar och i viss mån tar bort features som swapning, offlineträning och möjligheten till att byta värld - för att sedan ha kring 3-6 servrar kvar med 900 personer online på hela tiden. Jag vet inte de exakta siffrorna ser ut, men jag tänker mig att alla vars konton kommer finnas kvar efter rensningen slås ihop på gemensamma servrar, samt att det öppnar 2-3 nya servrar för att ta emot alla spelare som kommer komma tillbaka från retirement där man börjar på level 1.

Visserligen en fullständig utopi, men för mig så får Tibia gärna göras om helt och fullt på det sättet jag nämner ovan. Ta bort alla nyare funktioner, återgå till det gamla kring 7.4, ta bort alla konton och starta upp på nytt med bra säkerhet, aktiva och pålitliga GMs, stabila servrar och inget jävla fuskande.

Drömma får man väl ändå göra.
Citera
2014-02-07, 13:27
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melancolia
Drömmen enligt mig vore ifall man bannade alla ifrån Tibia som bottar, deletar konton (alla 90% som du talar om), balanserar spelet, utvecklar events, tar bort buggar och i viss mån tar bort features som swapning, offlineträning och möjligheten till att byta värld - för att sedan ha kring 3-6 servrar kvar med 900 personer online på hela tiden. Jag vet inte de exakta siffrorna ser ut, men jag tänker mig att alla vars konton kommer finnas kvar efter rensningen slås ihop på gemensamma servrar, samt att det öppnar 2-3 nya servrar för att ta emot alla spelare som kommer komma tillbaka från retirement där man börjar på level 1.

Visserligen en fullständig utopi, men för mig så får Tibia gärna göras om helt och fullt på det sättet jag nämner ovan. Ta bort alla nyare funktioner, återgå till det gamla kring 7.4, ta bort alla konton och starta upp på nytt med bra säkerhet, aktiva och pålitliga GMs, stabila servrar och inget jävla fuskande.

Håller med dig, dock så är jag inte så jävla anti allt som är nytt. PVP-systemet är dock totalt fuckat. Om man lyckas få bort den här level-hetsen och få mer fokus på t.ex pvp, events, quests, teamhunts framför allt och lite fler folk på varje server så tror jag att spelet har en chans ändå.

Grejen är att om du tar tillbaka 7.4 på de gamla servrarna så får du en sjuk obalans i spelet. Alla är för hög level just nu, även de som inte bottat. Jag har en 285 EK jag har manuellat upp med 110/104 i skills, på 7.4 var fan en level 60 klassad som high level...
Citera
2014-02-07, 13:36
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Håller med dig, dock så är jag inte så jävla anti allt som är nytt. PVP-systemet är dock totalt fuckat. Om man lyckas få bort den här level-hetsen och få mer fokus på t.ex pvp, events, quests, teamhunts framför allt och lite fler folk på varje server så tror jag att spelet har en chans ändå.

Grejen är att om du tar tillbaka 7.4 på de gamla servrarna så får du en sjuk obalans i spelet. Alla är för hög level just nu, även de som inte bottat. Jag har en 285 EK jag har manuellat upp med 110/104 i skills, på 7.4 var fan en level 60 klassad som high level...

japp... den jäkla lvl-hetsen, är själv smittad men önskar de vore mer som förr att man tyckte de va kul å stå i dpn å snacka mer än att bara ösa levels... jaja
Citera
2014-02-07, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer

Nu har jag inte spelat på ett tag, men givetvis menar jag inte allt som är nytt. Klart det finns ett par funktioner, städer, NPCs och annat som kan klassas som nytt och som är positivt för spelet, men mycket av det som implementerats i spelet de senaste åren har varit för att balansera PA och fuskare. Ett av de första stegen som togs var när man införde soulpoints, stamina och möjligheten att stairjumpa. Sedan har det rasslat vidare till både höger och vänster och nyligen infördes maxgräns på hur snabbt man kan springa.

Detta är väl inget argument emot dig, snarare bara ett statement, men för mig så har spelet alltid varit ett sådant där "starkast är bäst" - högst level skall såldes springa snabbast, slå hårdast och vara den man är mest rädd för. Jag saknar de gamla goda tiderna som fan.

Förresten; min tanke hade inte varit att flytta tillbaka till 7.4 även om det hade varit kul med manuell runeshooting och allt vad det innebär, men jag tror definitivt att man hade kunnat plocka bort massa funktioner som stamina, soulpoints, offlineträning, swapning och massa annat som införts p.g.a. fuskare i spelet. Nu är ju detta en total omöjlighet eftersom Cipsofts ekonomi hade fallerat totalt om 90% av alla konton tagits bort och man rört om bland servrarna.

För övrigt håller jag med dig kring att större fokus borde ligga på teamhunts, RPG, quests och events.
Citera
2014-02-07, 16:11
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Vem vet.. iaf skills tronen!
haha det låter som en plan

Citat:
Ursprungligen postat av Deathwanderer
meeen, fixa lagget!!!! jasså, så flir blir deleted nu med den nya skiten? xD

ny server skulle va skoj! men, aa..
enligt cip har de tagit in ett bättre företag än förra gången för o fixa bots, så man kan ju hålla tummarna

lagget kommer aldrig fixas eftersom cip är retards. det är en br som är trött på pushwar på sin server atm så han pingar lite hit och dit

Citat:
Ursprungligen postat av Melancolia

det hade jag med velat se, dock skulle tibia gå under av det. cip skulle förlora otroligt många spelare, och skulle knappt gå runt på de spelare som fanns kvar tyvärr... sen tror jag faktiskt vi överskattar antalet spelare som skulle ta upp tibia igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in