Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-29, 13:29
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nayye
Efter ett långt uppehåll har jag precis kommit tillbaka men efter 2 dagars manuellt på en lowlvled ed har jag redan tröttnat så vad finns det för bots ute nuförtiden?
ibot, xenobot
Citera
2013-12-29, 17:26
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Någon som har lite tips på vad man kan teamhunta med en 118 EK med 113/110 skills och en 82 RP med 112/100? Profit eller ej spelar ingen roll, men helst inget som kostar skjortan.
Citera
2013-12-29, 17:50
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Någon som har lite tips på vad man kan teamhunta med en 118 EK med 113/110 skills och en 82 RP med 112/100? Profit eller ej spelar ingen roll, men helst inget som kostar skjortan.
kan inte säga att ek/rp är en bra combo... blir inget med direkt bra xp eller bra loot
Citera
2013-12-29, 20:17
Medlem
Byggaren-Bobs avatar
Citat:

Håller med Pozie, låt din kompis lvla en druid till 40 så kan ni köra hellspawns riktigt bra tills han är 90~ sen kan ni gå på andra mkt roliga äventyr tillsammans.
Citera
2013-12-29, 20:21
Medlem
Jag kan inte bestämma mig ifall jag ska ta och köpa ett konto eller om jag ska fortsätta lvla min egna gubbe.

Jag är 70 just nu.

Så antingen fortsätter jag lvla den, eller så köper jag en 150-200.

Vad hade ni gjort? Jag har pengarna till det. Men vet inte ifall jag är sugen på att ev. bli scammad m.m.

Tänker lite nu med ban waves också.. har ju inte bottat så denna gubben är ju typ 100 % safe.
Senast redigerad av MissTight 2013-12-29 kl. 20:51.
Citera
2013-12-29, 21:05
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTight
Jag kan inte bestämma mig ifall jag ska ta och köpa ett konto eller om jag ska fortsätta lvla min egna gubbe.

Jag är 70 just nu.

Så antingen fortsätter jag lvla den, eller så köper jag en 150-200.

Vad hade ni gjort? Jag har pengarna till det. Men vet inte ifall jag är sugen på att ev. bli scammad m.m.

Tänker lite nu med ban waves också.. har ju inte bottat så denna gubben är ju typ 100 % safe.
finns ingen anledning till att köpa en char, iaf inte för rl cash. spelar ingen roll om man har pengar eller inte. det är bara waste. finns risk att du blir scammad, deletad. + har du inte haft en 150-200 char innan kommer du inte kunna hantera den xd
Citera
2013-12-29, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
finns ingen anledning till att köpa en char, iaf inte för rl cash. spelar ingen roll om man har pengar eller inte. det är bara waste. finns risk att du blir scammad, deletad. + har du inte haft en 150-200 char innan kommer du inte kunna hantera den xd

Haft lvl 200 förut.

Det är det jag tänker också. Att risken för att bli deletad / scammad är för hög för att få en lvl 150ish 1-2 månader tidigare.

Jag har köpt ingame cash just nu till min lvl 70 (Som jag wastat sönder). Men har lagt 30 euro atm på gubben, med prem inräknat och den är 70 på 9 dagar utan direkt pging.

Så bör ju kunna dra 150 inom kort.
Citera
2013-12-29, 21:43
Medlem
Messigoals avatar
Detta låter kanske lite desperat, men jag är det någon som lirar Aurora som har lust och ge bort 10 - 20 k till en väldigt behövande flashbackare?

Skicka pm om ni är på givmilt humör

Mvh!
Citera
2013-12-29, 21:46
Medlem
Citat:
Tips på vart en 60 MS kan pga solo?

Har hittilst bara gått med blockers i princip, men dör ju så jävla mycket ifall jag inte har med mig en decent blocker. Dött 8 ggr sedan level 20 pga blockers.

Har 1kk och bryr mig inte om att wasta. Spelar på en pvp server som har rätt mycket folk online och jag kör manuellt.

köp ett par soft boots dra dit med "helmet of the deep" och fiskespö och hunta med energy wand och exori vis/exori gran vis.
stället är bara profit och en jävla massa exp om du har grottan själv!
ta det lite lungt i 60 bara dom kan comba när dom e flera.
Citera
2013-12-29, 21:47
Medlem
pozies avatar
Citat:
Haft lvl 200 förut.

Det är det jag tänker också. Att risken för att bli deletad / scammad är för hög för att få en lvl 150ish 1-2 månader tidigare.

Jag har köpt ingame cash just nu till min lvl 70 (Som jag wastat sönder). Men har lagt 30 euro atm på gubben, med prem inräknat och den är 70 på 9 dagar utan direkt pging.

Så bör ju kunna dra 150 inom kort.
ahh, då är de ju inget problem! =) men tycker ändå inte man ska köpa chars av de andra riskerna. + att lvla sin egna char är de enda som är kul i tibia atm
Citera
2013-12-30, 00:28
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Byt ut din fireborn giant armor & prismatic shield mot royal draken mail/ornate chestplate & ornate shield.
Eftersom du allt som oftast har 3 på dig så bryts din shielding. Sen så blir din shield värdelös om du använder utito tempo. Alltid bättre att ha mer % physical protection. Skulle också lobba för att köra depth calceis istället för soft boots. Soft boots är inte så bra som man tror.

00:24 Aerpion [343]: if you utito on a ek
00:25 Aerpion [343]: you keep your shield

Nu säger helt plötsligt alla att utito tempo på EKs inte har några drawbacks alls, alltså att man behåller shielden på den leveln den är och inget händer förutom att man får 150+ i melee skillen.

EDIT: Det stämmer inte alls, helvete vad skada man tar när man har utito tempo på. Enorm skillnad ju.
Senast redigerad av Stjaertsmoer 2013-12-30 kl. 00:31.
Citera
2013-12-30, 01:52
Medlem
chullans avatar
Citat:
00:24 Aerpion [343]: if you utito on a ek
00:25 Aerpion [343]: you keep your shield

Nu säger helt plötsligt alla att utito tempo på EKs inte har några drawbacks alls, alltså att man behåller shielden på den leveln den är och inget händer förutom att man får 150+ i melee skillen.

EDIT: Det stämmer inte alls, helvete vad skada man tar när man har utito tempo på. Enorm skillnad ju.
Yepp. Folk som säger att utito tempo inte sänker din shield vet inte vad de talar om.

"In certain situations, such as the final stage of a fight, it can be very useful to have an extremely powerful attack. For this reason, some clever mages have developed a spell that allows a knight to raise his weapon skills to 135% for 10 seconds. During this time, the knight is in a Blood Rage that gives him incredible attack power but lets him completely neglect his defence, and so he is unable to block any attacks in this condition."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in