Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-25, 13:53
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
haha indeed, inte för att skryta (klart jag gör) så var det en rl polare som kom på den trappen auheuhahae. samma med "hemliga" utgången i kaz när man repade upp folk där. vet inte hur många high lvls de sänkte på antica innan folk började copya dem haha

En gång i tiden när Galana var nytt så fanns det två polska snubbar som hade varsin knight på level 50~ något, tror dom dödade halva servern i den där jävla trapen inklusive mig själv, innan folk lärde sig. Sen hade dom hjälp utav någon låglevel sorc som stod och sköt sds när man väl var trappad där.

Samma sak så kunde man ju göra en trap i Thais, där man gick genom kloaken vid något utav husen. Man kom inte upp och kunde inte heala sig om man hade någon som redan stod där när man gick ner. Gick väl säkert på fler ställen.
Citera
2014-06-25, 15:21
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
En gång i tiden när Galana var nytt så fanns det två polska snubbar som hade varsin knight på level 50~ något, tror dom dödade halva servern i den där jävla trapen inklusive mig själv, innan folk lärde sig. Sen hade dom hjälp utav någon låglevel sorc som stod och sköt sds när man väl var trappad där.

Samma sak så kunde man ju göra en trap i Thais, där man gick genom kloaken vid något utav husen. Man kom inte upp och kunde inte heala sig om man hade någon som redan stod där när man gick ner. Gick väl säkert på fler ställen.
haha ja det som gjorde tibia kul. att man faktiskt kunde rövköra folk totalt
Citera
2014-06-25, 15:29
Medlem
ModerinoNazirinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murtennio
Jag gillade att teamhunta och göra quester, aldrig varit riktigt förtjust i att kriga faktiskt. Kanske inte är ett spel för mig längre alltså?
Har en barndomsvän som spelar, han är duktig, dock spelar han på en annan server än den jag spelade på. Får snacka med han.
Non-pvp funkar bra om du vill rpga och questa o shit.
Citera
2014-06-25, 17:32
Medlem
xaniixs avatar
Prem scroll kostar fan 150kk vad fan är det för priser...?
Citera
2014-06-25, 17:57
Medlem
m0nkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaniix
Prem scroll kostar fan 150kk vad fan är det för priser...?

Du menar inte 1,5kk? 150kk är 150 miljoner. Låter lite överdrivet tycker jag.

Jag spelar inte längre så jag kan inte kolla men då jag spelade så låg de en bit över miljonen. Nu har
det ju även skrivits i tråden att prem-kostnaderna ökat och det borde rimligtvis även öka kostnaderna
för scrolls.
Citera
2014-06-25, 19:08
Medlem
xaniixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0nkee
Du menar inte 1,5kk? 150kk är 150 miljoner. Låter lite överdrivet tycker jag.

Jag spelar inte längre så jag kan inte kolla men då jag spelade så låg de en bit över miljonen. Nu har
det ju även skrivits i tråden att prem-kostnaderna ökat och det borde rimligtvis även öka kostnaderna
för scrolls.

oj ja menar 1.5kk mitt fel.
Citera
2014-06-25, 23:03
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
haha du har så jävla rätt i det du säger. så fort någon inte vill kriga kallas han för rpgare, som om det skulle vara en insult. SERVER DOMINANDO spammades konstant på dolera av jänkarna iaf. det var dock mest för att jävlas med brsen.

jag tror faktiskt att tibia kommer bli mer och mer anpassat till andra språk, tibia är ju som störst i br land. skulle inte förvåna mig om de snart kommer en sida helt i portugisiska på tibia.com

Det var ju just så allt startade, folk "drev" med brassarna, sen har det liksom fastnat och nu tänker ingen på det.

På min server är RPGare insult så det bara skriker om det, vi tog ner Gaz'haragoth i förra vecka pga krig och skit. Vi har inga som vill göra quests, jag kunde inte ens göra klart inq förens jag tagit level 310... Och då är jag ändå knight som klarar av att blocka allt!

Sen kan jag förstå folk som inte vill göra tråkiga quests, men vafan de nya questen och de quests som man får rediga items i är ju ganska kul att plöja.
Citera
2014-06-25, 23:19
Medlem
murtennios avatar
Citat:
finns inte så mycket rpg kvar tyvärr, men non pvp lär det ju vara mest sånt på. inte lika många idioter som ska hävda sig online där

Citat:
Ursprungligen postat av ModerinoNazirino
Non-pvp funkar bra om du vill rpga och questa o shit.

Alltid skönt med en mindre mängd idioter. Klarar dock inte av att spela på en non-pvp, blir inte samma sak då. Man vill ändå få paniken om man blir pkad eller möjligheten till att döda någon.
Citera
2014-06-25, 23:36
Avslutad
https://www.youtube.com/watch?v=tSO6bE-kmww

Några härifrån?

Citera
2014-06-26, 00:41
Medlem
Vassknivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
https://www.youtube.com/watch?v=tSO6bE-kmww

Några härifrån?

Haha den är så gammal tvekar på att dom spelar fortfarande efter det raget

Denna är dock så jävla bra https://www.youtube.com/watch?v=4Lh4zSS4L18
Citera
2014-06-26, 00:48
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murtennio
Alltid skönt med en mindre mängd idioter. Klarar dock inte av att spela på en non-pvp, blir inte samma sak då. Man vill ändå få paniken om man blir pkad eller möjligheten till att döda någon.

Fast pvpn på vanliga servrar är så jävla skev nu att det inte ens är värt att slösa sina supplies på att ens försöka överleva om det kommer ett team och har ihjäl dig. Du torskar relativt lite och blessings går på typ 40k.
Citera
2014-06-26, 01:07
Medlem
Mommejrs avatar
Vilka här lirar Aurora `? rerollade igår så är bara level 20 för tillfället Nu måste man bara world trada allt guld/items
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in