Citat:
Ursprungligen postat av
pozie
text
Det mesta du säger håller jag med om, cip är ett jävla rövföretag som verkar gett upp Tibia. Men många av deras snedsteg är ju grejer som spelare velat ha. Väldigt många optional pvp-nördar jublar ju av glädje när det kommer ett gäng nya achievements så dom kan stå och baka fyra chokladkakor vid någon jävla ugn i thais t.ex. Cip verkar lyssna på dessa människor och sen totalt skita i t.ex pvp-systemet som inte en jävel är nöjd med efter att dom gjort om det.
Sen har dom ju även kommit med totalt efterblivna "hjälpmedel" som ska ge alla icke-bottare en knuff i ryggen, bonus-staminan t.ex. "De som inte har tid att spela så mycket ska ha chansen att expa lika mycket som dom som spelar mycket!" Vad är det för jävla logik? Det blev ju bara så att oavsett hur man än vrider och vänder på det så blev det lättare att expa för alla, bara det att dom som inte bottar väljer att ha sina chars på offline-trainers istället för att vara inne och lira spelet.
Sen det där med nya patchar som i princip är till för att bottande chars ska få det lättare och kunna botta ännu längre utan ett manuellt stopp är ju bara löjligt. Coryms och gray island är ju solklara exempel, ingen tvekan om att cip vill ha kvar sina bottare för att tjäna stålar på spelet.
Men det är ju fortfarande inte cips FEL att ni bottar. Spelet är fuckat på grund av alla höglevlade bottade chars och alla pengar som folk bottat in, vare sig det är för att tjäna rl-stålar eller inte.
Näe, en 7.4-server vore fan på sin plats. Då skulle folk kunna koncentrera sig på det essentiella i spelet, det som jag beskrev i början på mitt första inlägg. Ett pvp-system som må ha haft några brister men ändå var simpelt, lätt att förstå och inte gav någon några speciellt stora fördelar.