Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-02, 12:48
Medlem
Dunkdunk2s avatar
Lirar Harmonia för tillfället , har en 171 EK samt en 105 MS , pma om det behövs något!
Citera
2014-02-02, 12:53
Medlem
m0nkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Hans
Tror det finns någon här i tråden som lirar Refugia, kommer inte ihåg vad användaren heter dock.

Fick inget svar på min fråga jag ställde för några dagar sedan här i tråden, så provar igen. Någon som vet på ett ungefär vad Albino Plate kostar? En skrev här att på hans server var den värd 3,5kk. Hur ser värdet ut på era världar?

Kollade albino plate på min server. På market ligger det 0 sell offers. Högsta buy offer är 5k.

Jag tror att det kan vara bra att hålla isär "värd 3,5kk" och "någon försöker sälja den för 3,5kk"^^,

Men vad vet jag, den kanske är värd så mycket trots allt. Jag tror definitivt att någon kan köpa den för ganska mycket och ha i sitt hus, helt klart. Just för att den är rare.

Förutom detta så har jag ingen koll alls på detta item. Aldrig sett det eller dess värde.

Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Den är ju helt värdelös. Rare item eller?

Jo, den droppar bara av ett monster så rare är den väl. Men återigen, jag har aldrig sett detta
item förut och har noll koll på vad det är värt.
Citera
2014-02-02, 12:57
Medlem
Herr.Hanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Den är ju helt värdelös. Rare item eller?

Tror det, den droppas ju av White Pale. En boss som inte kommer allt för ofta, tror jag. Var inne på tre olika servers nyss och kikade, hittade ingen som sålde.

Citat:
Ursprungligen postat av Treant
Fan, är galet sugen på att lira Tibia just nu. Någon som känner för att börja lira på en privat server? Gärna en nystartad också.

Varför spelar du inte orginal-spelet istället? mycket roligare!

Varför bottar inte de flesta fler chars på samma account? kikat runt i bott-forum och de flesta där kör en character per account.
Citera
2014-02-02, 13:10
Medlem
pozies avatar
Citat:
Tror det, den droppas ju av White Pale. En boss som inte kommer allt för ofta, tror jag. Var inne på tre olika servers nyss och kikade, hittade ingen som sålde.

Varför spelar du inte orginal-spelet istället? mycket roligare!

Varför bottar inte de flesta fler chars på samma account? kikat runt i bott-forum och de flesta där kör en character per account.
kollat ibots forum? där skryter varenda jävel om att de har över 50 accs, med minst 4 chars. varav minst 5 accs går varje dag
Citera
2014-02-02, 13:46
Medlem
Herr.Hanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
kollat ibots forum? där skryter varenda jävel om att de har över 50 accs, med minst 4 chars. varav minst 5 accs går varje dag

Busted! haha, ja det gjorde jag. Helt sjukt vad folk har accounts, en hade ju 33st. fyfan.
Citera
2014-02-02, 14:11
Medlem
m0nkees avatar
Citat:

Förmodligen dels för att kunna botta flera chars samtidigt med multiclient samt att om ett acc blir bannat så är det bara 1 char som är borta.

Däremot håller jag med om att det lät lite överdrivet.
Citera
2014-02-02, 15:09
Medlem
Gammal Tibiaspelare här.. Har väl mer eller mindre spelat sedan 1998.. Funderar på att göra en liten "comeback" igen, har väl alltid kommit till en punkt där jag tröttnat på charen eller dyl och slutat spela ett tag- börjat om på nytt med en ny char vid ett senare tillfälle, velat om vilken voc jag ska spela på och så har det hållt på alla år om och om igen

Funderar iaf på att börja lira lite igen och frågan är då vilken voc ska man satsa på nu? Har en 123 ek och en 125 MS att spela på men har alltid varit lite förtjust i Pallys (har några runt lvl 50 strecket)..
Har inte jättemånga rl polare som spelar längre men har ett par få på en non pvp värld som precis börjat om på ny kula där..

Hur som haver, hur låter råden för en (visserligen ganska erfaren) nybörjare som inte känner till många av de "nyare" huntingställena- slutar alltid med att jag huntar på gamla ställen som jag känner till - vilket gör att jag inte lvlar så fort , Nåväl vilken voc ska man lira? Non pvp, enforced pvp eller kanske preview gameworld?
Hur kört är det om man inte tänker botta? Har man någon chans att nå anständig level ändå utan för mkt ansträngning?
- Kommer mestadels lira lite sporadiskt, logga in och dra en hunt och sen logga ut.. (Betänk detta när ni rekomenderar voc - kommer alltså mest hunta själv)

Tacksam för lite tips

Tack på förhand
Citera
2014-02-02, 17:05
Medlem
Deathwanderers avatar
om du bara ska spela lite då o då, så e d roligare för dig om du kör preview, eftersom de e 2x exp/skills...

kör pally om du ändå kmr spela mkt sj, man kan hunta roliga mobs + drar oftast in profit!
Citera
2014-02-02, 17:16
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie

Kollade in där igår, helvete vad deprimerande att se deras 5 chars som knallar runt och gör lika mycket profit på en natt som jag drar på en vecka.
Citera
2014-02-02, 17:59
Medlem
Deathwanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Kollade in där igår, helvete vad deprimerande att se deras 5 chars som knallar runt och gör lika mycket profit på en natt som jag drar på en vecka.

haha, elr hur, har funtat på börja botta main acc,orkar snart inte bry mig om kontot från 03 blir deleted.. går så segt o lvla, eller inte segt, men man får sitta så många timmar, folk lvlar ifrån mig på nåra afk nätter lixom -.-
Citera
2014-02-02, 19:37
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supercalle
Gammal Tibiaspelare här.. Har väl mer eller mindre spelat sedan 1998.. Funderar på att göra en liten "comeback" igen, har väl alltid kommit till en punkt där jag tröttnat på charen eller dyl och slutat spela ett tag- börjat om på nytt med en ny char vid ett senare tillfälle, velat om vilken voc jag ska spela på och så har det hållt på alla år om och om igen

Funderar iaf på att börja lira lite igen och frågan är då vilken voc ska man satsa på nu? Har en 123 ek och en 125 MS att spela på men har alltid varit lite förtjust i Pallys (har några runt lvl 50 strecket)..
Har inte jättemånga rl polare som spelar längre men har ett par få på en non pvp värld som precis börjat om på ny kula där..

Hur som haver, hur låter råden för en (visserligen ganska erfaren) nybörjare som inte känner till många av de "nyare" huntingställena- slutar alltid med att jag huntar på gamla ställen som jag känner till - vilket gör att jag inte lvlar så fort , Nåväl vilken voc ska man lira? Non pvp, enforced pvp eller kanske preview gameworld?
Hur kört är det om man inte tänker botta? Har man någon chans att nå anständig level ändå utan för mkt ansträngning?
- Kommer mestadels lira lite sporadiskt, logga in och dra en hunt och sen logga ut.. (Betänk detta när ni rekomenderar voc - kommer alltså mest hunta själv)

Tacksam för lite tips

Tack på förhand

har bara high lvl ek å rp själv men jag tkr RPn är roligast solo, man kan hunta iprincip allt själv liksom med EK kan du inte de i samma utsträckning då man måste ha en healer med sig för å kunna ta de svårare sakerna..

RP är mer solospel helt enkelt
Citera
2014-02-02, 20:24
Medlem
Herr.Hanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deathwanderer
haha, elr hur, har funtat på börja botta main acc,orkar snart inte bry mig om kontot från 03 blir deleted.. går så segt o lvla, eller inte segt, men man får sitta så många timmar, folk lvlar ifrån mig på nåra afk nätter lixom -.-

Läste på Tibia-ibot forumet att även om man inte bottar main accountet, finns det en risk att även det blir borta. Om de har samma registration data. Så kanske lika bra att botta main ändå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in