Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-01-29, 18:44
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
"We decided to close the Tibia merchandise shop due to low demand. The corresponding shop section and link on the Tibia website have been removed."

vart ska man nu köpa alla sina julklappar
hahaha måste säga att den levde bra länge ändå
Citera
2014-01-29, 19:14
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
"We decided to close the Tibia merchandise shop due to low demand. The corresponding shop section and link on the Tibia website have been removed."

vart ska man nu köpa alla sina julklappar

Haha vad i helvete, visste inte ens att det fanns en sån. Har ändå spelat sedan 2004.
Citera
2014-01-29, 19:50
Medlem
Hej_tjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Haha vad i helvete, visste inte ens att det fanns en sån. Har ändå spelat sedan 2004.

Det är Cipsoft vi snackar om
Citera
2014-01-29, 20:40
Medlem
Fast alltså.. om de bannade alla bottare så skulle de förlora typ hur mkt som helst.. Finns ju många som powerhuntar massa chars, det tycker jag är fel.

Däremot, tar mig själv som exempel. Har inte tid ö.h.t att sitta 2-3 timmar om dagen och lvla och har ingen lust att springa runt i lvl 50 heller tyvärr..

Därav en uppbottad char på 250+ som jag spelar på. bottar, väldigt lite också men ändå har cipsoft en stadig inkomst på mig. Så antingen låter de mig botta ett par timmar/vecka (max) eller så torskar de mig helt. Men att säga att de har 0 tolerans och bara skita i att banna folk som köper scrolls för uppbottade pengar är ju ganska genomskinligt.

Man förstår att dom ljuger men man förstår deras beslut. 50% av spelarna skulle fösvinna direkt, max 25% av bottarna skulle fortsätta spela lagligt kan jag tänka mig.
Citera
2014-01-29, 20:51
Medlem
Treants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voldtekt
Fast alltså.. om de bannade alla bottare så skulle de förlora typ hur mkt som helst.. Finns ju många som powerhuntar massa chars, det tycker jag är fel.

Däremot, tar mig själv som exempel. Har inte tid ö.h.t att sitta 2-3 timmar om dagen och lvla och har ingen lust att springa runt i lvl 50 heller tyvärr..

Därav en uppbottad char på 250+ som jag spelar på. bottar, väldigt lite också men ändå har cipsoft en stadig inkomst på mig. Så antingen låter de mig botta ett par timmar/vecka (max) eller så torskar de mig helt. Men att säga att de har 0 tolerans och bara skita i att banna folk som köper scrolls för uppbottade pengar är ju ganska genomskinligt.

Man förstår att dom ljuger men man förstår deras beslut. 50% av spelarna skulle fösvinna direkt, max 25% av bottarna skulle fortsätta spela lagligt kan jag tänka mig.

Problemet är enligt mig att spelet helt enkelt är äckligt tråkigt att spela ensam. Att göra quests, levla med polare och bara flumma runt är roligt. De måste göra det roligare att levla (speciellt när man är hög level) annars så kommer folk helt enkelt inte vilja spela. Vem fan vill göra samma sak i 10 timmar? Precis samma skit som Runescape.
Citera
2014-01-29, 21:04
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treant
Problemet är enligt mig att spelet helt enkelt är äckligt tråkigt att spela ensam. Att göra quests, levla med polare och bara flumma runt är roligt. De måste göra det roligare att levla (speciellt när man är hög level) annars så kommer folk helt enkelt inte vilja spela. Vem fan vill göra samma sak i 10 timmar? Precis samma skit som Runescape.
svårt att göra hunts speciellt roligt och spännande när det är ett så gammalt spel haha
Citera
2014-01-29, 21:22
Medlem
Deathwanderers avatar
tycker dock dom flesta spel e tråkiga o lvla på solo
Citera
2014-01-29, 21:28
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deathwanderer
tycker dock dom flesta spel e tråkiga o lvla på solo

japp..

annat var de förr när man satt i plugget å drömde sig bort om vad man skulle göra i diverse spel när man kom hem good old days
Citera
2014-01-30, 00:09
Medlem
Herr.Hanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treant

Det är väll det som lite har varit charmen med just Tibia, att det är inte alltid kul att lvla vissa dagar och att alla inte orkar göra samma sak i 10 timmar. Alltså, de som "ger sig fan på" att de ska bli highlvls. Blir det och därmed "de bästa"

Så var det väll mer förr.

Någon här inne som vet vad Albino Plate är värd på ett ungefär?
Citera
2014-01-30, 02:37
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Hans
Det är väll det som lite har varit charmen med just Tibia, att det är inte alltid kul att lvla vissa dagar och att alla inte orkar göra samma sak i 10 timmar. Alltså, de som "ger sig fan på" att de ska bli highlvls. Blir det och därmed "de bästa"

Så var det väll mer förr.

Någon här inne som vet vad Albino Plate är värd på ett ungefär?

ligger på 3.5kk på min server :P en till salu.. kan inte säga om de är ett bra pris lr ej
Citera
2014-01-30, 02:44
Medlem
Herr.Hanss avatar
Citat:
ligger på 3.5kk på min server :P en till salu.. kan inte säga om de är ett bra pris lr ej

Okej, lirar du pvp eller non-pvp?
Citera
2014-01-30, 08:43
Medlem
Holmquists avatar
Av någon anledning så kommer jag alltid tillbaka till tibia. Sålde alla mina karaktärer för ca 6 månader sedan, men inte hindrade det mig från att börja spela igen.....

Denna gång så har jag och ett par polare startat om från 0 på Aurora. Jag har 2 accounts som det bottas för fullt på och ett account med en ED som jag manuellar.

Djävlar vad det går snabbt att expa här, kommer att dra level 100 på under 3 veckor. Kanske på 3 av karaktärerna!

Skapade accounten för 14 dagar sedan och är just nu:
83 ED
74 EK
77 EK
41 ED (1 veckas ban)
49 RP (1 veckas ban)

Hoppas dock att det startas nya servers som det pratas om, kommer direkt att börja lira på en av dem då! Inte varit med på en serverstart sedan Galana
Senast redigerad av Holmquist 2014-01-30 kl. 08:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in