Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
12-10-19, 14:35
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
så att botta är inte vidrigt då? själv tycker jag att bottar man får man ta de smällarna

Jo det är iofs jävligt sant

Seriöst inte så att jag tänker på att jag egentligen fuskar längre när jag bottar i Tibia. Har pågått så länge och så många gör det och det är knappt några konsekvenser så man tänker inte på det längre, så är det med mig iaf
Citera
12-10-19, 15:00
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApocalypseDude
Jo det är iofs jävligt sant

Seriöst inte så att jag tänker på att jag egentligen fuskar längre när jag bottar i Tibia. Har pågått så länge och så många gör det och det är knappt några konsekvenser så man tänker inte på det längre, så är det med mig iaf
jag har alltid bottat, aldrig brytt mig om det, spelet är döende och 80% av varje server gör det. (nej jag har inte exakt statistik så lägg ner det argumentet, men tänk lite själv.) edit, fast sen neobot dog har jag faktiskt kört själv, då min guild nu är aktiv och det faktiskt är kul att spela!

såg en jävligt skön post av en kille som skrev något liknande det här, "they ban 7k people on ALL servers, just count all the spambots and illegal trade ones that they ban, that most likely covers up 90% of the deletions every wave"
Citera
12-10-19, 15:07
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
jag har alltid bottat, aldrig brytt mig om det, spelet är döende och 80% av varje server gör det. (nej jag har inte exakt statistik så lägg ner det argumentet, men tänk lite själv.) edit, fast sen neobot dog har jag faktiskt kört själv, då min guild nu är aktiv och det faktiskt är kul att spela!

såg en jävligt skön post av en kille som skrev något liknande det här, "they ban 7k people on ALL servers, just count all the spambots and illegal trade ones that they ban, that most likely covers up 90% of the deletions every wave"

Precis, håller med totalt.

Ska själv botta lite till och ta det lugnt sen försöka joina någon guild och ha lite skoj igen för det lär gå just för Aurora är en så aktiv server. Va länge sen jag spelade på en server som inte är död.
Citera
12-10-19, 17:46
Medlem
Deathwanderers avatar
så, till o med när jag spårar loss i alla chats som finns, o säger att jag e en bottare, får jag ba 2 dars ban ändÅ?

Character: Zevelicus
Severity: Moderate
Duration: 2 days
Reason: supporting rule violation
Comment: Announcing a rule violation is a violation of Tibia Rule 2g
Statement: "IM A BOTTER! I BOT EVERYDAY" (Oct 18 2012, 13:13:18 CEST, in English Chat Channel)
Citera
12-10-19, 19:05
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deathwanderer
så, till o med när jag spårar loss i alla chats som finns, o säger att jag e en bottare, får jag ba 2 dars ban ändÅ?

Character: Zevelicus
Severity: Moderate
Duration: 2 days
Reason: supporting rule violation
Comment: Announcing a rule violation is a violation of Tibia Rule 2g
Statement: "IM A BOTTER! I BOT EVERYDAY" (Oct 18 2012, 13:13:18 CEST, in English Chat Channel)

Ja du blir ju bannad 2 dagar för att: Announcing a rule violation is a violation of Tibia Rule
inte för att du bottar. "I SELL TIBIA ACCOUNTS" hade gett dig samma straff tex.
Citera
12-10-19, 19:23
Medlem
Mango123456s avatar
Kan man använda Tibiacast för att bevaka sin gubbe när man bottar? På en annan dator kommer jag bevaka alltså... Det går väl att ha lösenord på Tibiacast? Gäller Xenobot.
Citera
12-10-19, 19:34
Medlem
Skyishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mango123456
Kan man använda Tibiacast för att bevaka sin gubbe när man bottar? På en annan dator kommer jag bevaka alltså... Det går väl att ha lösenord på Tibiacast? Gäller Xenobot.

Klart du kan göra det!
Citera
12-10-19, 19:36
Medlem
Robss avatar
Citat:
När jag bottar på ställen där jag känner mig osäker och kommer vara afk under en längre tid, exempelvis natt, så händer det ibland att jag recordar för att kolla efteråt ifall något har hänt.

Så jo, du kan använda det för att bevaka även live från annan dator, ska du ha lösenord tror jag att de kräver att du har prem på tibiacast.

När neobot fanns vet jag att jag läste en guide där folk med iphones streamade sin skärm och kunde se vad som hände via telefonen när de inte var hemma, exempelvis i skolan. Var rätt populärt tror jag
Citera
12-10-19, 19:41
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyish
Klart du kan göra det!

Citat:
Ursprungligen postat av Robs
När jag bottar på ställen där jag känner mig osäker och kommer vara afk under en längre tid, exempelvis natt, så händer det ibland att jag recordar för att kolla efteråt ifall något har hänt.

Så jo, du kan använda det för att bevaka även live från annan dator, ska du ha lösenord tror jag att de kräver att du har prem på tibiacast.

När neobot fanns vet jag att jag läste en guide där folk med iphones streamade sin skärm och kunde se vad som hände via telefonen när de inte var hemma, exempelvis i skolan. Var rätt populärt tror jag

Det jag oroar mig för är att nån random kommer in och kan se att jag bottar, om man nu kan det
Citera
12-10-19, 19:51
Medlem
Skyishs avatar
Citat:
Det jag oroar mig för är att nån random kommer in och kan se att jag bottar, om man nu kan det

Använd ett lösenord på tio tecken så är det lugnt. Glöm inte att du måste ha premium!
Citera
12-10-19, 20:08
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyish
Använd ett lösenord på tio tecken så är det lugnt. Glöm inte att du måste ha premium!

Går det att se att man bottar genom att kolla på någons Tibiacast alltså?
Senast redigerad av Mango123456 12-10-19 kl. 20:17.
Citera
12-10-19, 20:59
Medlem
Skyishs avatar
Citat:
Går det att se att man bottar genom att kolla på någons Tibiacast alltså?

Ja, klart det går. Inte direkt men om du kollar på hur användaren rör sig osv så är det lätt att identifiera bot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in