Citat:
nja, du kan fortfarande hamna i pvpsituationer om spawns osv, på non pvp skiter folk i allt, slänger på bottet och drar afk. det som är problemet på pvp är att alla är keyboard warriors, de är lite som folket i jersey shore, spänner sig, sen när något händer hämtar de alla sina polare, och då blir de ännu coolare.
Citat:
finns en minoritet som spelar för nostalgin, man drar ut o sänker sin drake som förr i tiden o känner sig awesome, sen inser man att det är handikappanpassat och kräver 0 skillz längre, och då slutar man ganska fort igen. sen finns de folket som aldrig kommer sluta, för de har "respekt" på ett spel, och det är något de aldrig kommer få irl, så de hänger kvar på tibia och är keyboard warriors, leker as coola, pingar folk, hackar sina polare, backstabbar alla för att kunna botta ifred och vara högst lvl. tar sällan skull, och om de gör det är de cirka 10 pers som sitter o väntar på att backa upp honom. sen får man inte glömma att om de krigar så är dem alltid bäst, även om de förlorar. för då är de helt plötsligt 50 pers mindre än de andra laget.Blir ganska förundrad när jag ser att folk som är 18+ fortfarande "spelar" detta spelet. Majoriteten bottar, ni gör i princip ingenting själva. Om det jag hört stämmer så vågar inte ens folk ta skalle idag, för då kommer halva Szczecin och jagar dig tills du är död. Vem som helst, som har fritid, kan fixa en char som är hur hög level som helst idag. Jag undrar om det är någon i denna tråden som spelade innan 7.4(?) (då du var badass om du hade lighthack), som kan förklara vad det är som lockar med spelet idag?
sen finns de även en liten skara folk som bottar och så för att sälja cash, dra något quest med sina polare för skojs skull, lite sånna saker.
sen det där med att ta skull stämmer inte riktigt. finns buggar i spelet så du kan ta skull och sen stacka på 1sqm och ingen kan döda dig. så att ta skull idag leder bara till death om man är efterbliven