2013-11-11, 22:52
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorleif
Pvp och non pvp är samma skit nuförtiden skulle nog vilja säga att det är mer bottande på vanliga pvp servers.
nja, du kan fortfarande hamna i pvpsituationer om spawns osv, på non pvp skiter folk i allt, slänger på bottet och drar afk. det som är problemet på pvp är att alla är keyboard warriors, de är lite som folket i jersey shore, spänner sig, sen när något händer hämtar de alla sina polare, och då blir de ännu coolare.

Citat:
Ursprungligen postat av dodri
Blir ganska förundrad när jag ser att folk som är 18+ fortfarande "spelar" detta spelet. Majoriteten bottar, ni gör i princip ingenting själva. Om det jag hört stämmer så vågar inte ens folk ta skalle idag, för då kommer halva Szczecin och jagar dig tills du är död. Vem som helst, som har fritid, kan fixa en char som är hur hög level som helst idag. Jag undrar om det är någon i denna tråden som spelade innan 7.4(?) (då du var badass om du hade lighthack), som kan förklara vad det är som lockar med spelet idag?
finns en minoritet som spelar för nostalgin, man drar ut o sänker sin drake som förr i tiden o känner sig awesome, sen inser man att det är handikappanpassat och kräver 0 skillz längre, och då slutar man ganska fort igen. sen finns de folket som aldrig kommer sluta, för de har "respekt" på ett spel, och det är något de aldrig kommer få irl, så de hänger kvar på tibia och är keyboard warriors, leker as coola, pingar folk, hackar sina polare, backstabbar alla för att kunna botta ifred och vara högst lvl. tar sällan skull, och om de gör det är de cirka 10 pers som sitter o väntar på att backa upp honom. sen får man inte glömma att om de krigar så är dem alltid bäst, även om de förlorar. för då är de helt plötsligt 50 pers mindre än de andra laget.

sen finns de även en liten skara folk som bottar och så för att sälja cash, dra något quest med sina polare för skojs skull, lite sånna saker.

sen det där med att ta skull stämmer inte riktigt. finns buggar i spelet så du kan ta skull och sen stacka på 1sqm och ingen kan döda dig. så att ta skull idag leder bara till death om man är efterbliven
Citera
2013-11-11, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
finns en minoritet som spelar för nostalgin, man drar ut o sänker sin drake som förr i tiden o känner sig awesome, sen inser man att det är handikappanpassat och kräver 0 skillz längre, och då slutar man ganska fort igen. sen finns de folket som aldrig kommer sluta, för de har "respekt" på ett spel, och det är något de aldrig kommer få irl, så de hänger kvar på tibia och är keyboard warriors, leker as coola, pingar folk, hackar sina polare, backstabbar alla för att kunna botta ifred och vara högst lvl. tar sällan skull, och om de gör det är de cirka 10 pers som sitter o väntar på att backa upp honom. sen får man inte glömma att om de krigar så är dem alltid bäst, även om de förlorar. för då är de helt plötsligt 50 pers mindre än de andra laget.

sen finns de även en liten skara folk som bottar och så för att sälja cash, dra något quest med sina polare för skojs skull, lite sånna saker.

sen det där med att ta skull stämmer inte riktigt. finns buggar i spelet så du kan ta skull och sen stacka på 1sqm och ingen kan döda dig. så att ta skull idag leder bara till death om man är efterbliven

Det är just det där med respekt som inte finns idag. Om du dör bottar du upp dina levels plus lite till på en natt.

Nostalgi? Den finns inte heller kvar.

Kommer ihåg när jag började spela, mina polare hade tutat i mig att det var livsfarligt att gå utanför Carlin där vi bodde. Går du utanför murarna dör du direkt. Så jag tog lvl ~18 på bugs i sewers, utan att lämna stan. Sen efter ett tag så vågade jag mig utanför stan, tog inte länge innan jag blev PKad på Femur Hills. Hunter hette han som sänkte mig. Sen flyttade jag till AB för att jag hade hittat ett sanslöst bra ställe att hunta i, Elvenbane. Alltid minst 5 andra som huntade där, alla försökte även stjäla alla lootbags dom såg. Men ibland lyckades man komma in i AB med bagen och tjäna lite pengar. Efter mycket slit köpte jag en Dragon Hammer för 5k, gick tillbaka direkt. Han knappt gå ner genom hålet innan jag blev dödad av en lvl 40~ sorc som hette Mangus(?). Tappade hammaren. Blev galet ledsen, fällde till och med en tår. Det var tider det...

Det var saker som det som gjorde Tibia till ett sånt galet bra spel, det var på liv och död. När man dog kändes det. Idag är det något helt annat...
Citera
2013-11-12, 00:01
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodri
Det är just det där med respekt som inte finns idag. Om du dör bottar du upp dina levels plus lite till på en natt.

Nostalgi? Den finns inte heller kvar.

Kommer ihåg när jag började spela, mina polare hade tutat i mig att det var livsfarligt att gå utanför Carlin där vi bodde. Går du utanför murarna dör du direkt. Så jag tog lvl ~18 på bugs i sewers, utan att lämna stan. Sen efter ett tag så vågade jag mig utanför stan, tog inte länge innan jag blev PKad på Femur Hills. Hunter hette han som sänkte mig. Sen flyttade jag till AB för att jag hade hittat ett sanslöst bra ställe att hunta i, Elvenbane. Alltid minst 5 andra som huntade där, alla försökte även stjäla alla lootbags dom såg. Men ibland lyckades man komma in i AB med bagen och tjäna lite pengar. Efter mycket slit köpte jag en Dragon Hammer för 5k, gick tillbaka direkt. Han knappt gå ner genom hålet innan jag blev dödad av en lvl 40~ sorc som hette Mangus(?). Tappade hammaren. Blev galet ledsen, fällde till och med en tår. Det var tider det...

Det var saker som det som gjorde Tibia till ett sånt galet bra spel, det var på liv och död. När man dog kändes det. Idag är det något helt annat...
hahaha åh, jga gjorde exakt samma sak med hunter, blev lack som fan och pmade polarna, de bara skrattade åt mig. de där med lootbags gjorde jag med, de gömdes oftast nort west sqm av trappan, för där såg man inte den
Citera
2013-11-12, 02:05
Avslutad
Jag gjorde lootbag när jag kom tillbaks. Alla här på forumet skrattade åt mig...
Citera
2013-11-12, 11:36
Medlem
Någon som kör Xenobot?

Har laddat ner ett script från deras hemsida så jag kunde dra min gubbe ur Rookgaard medan jag pluggade. Kör även trial-versionen på botten.

Jag öppnar båda tibia och botten som admin men när jag sedan öppnar scriptet och trycker på "load settings" kommer en härlig ruta fram där det står "unable to load Xenobot settings in the selected client". Någon som vet vad det är för fel? Jag har prövat att googla på det men fick inget svar. Detta är scriptet jag försöker köra:

http://forums.xenobot.net/showthread.php?15898-ROOK-Al-Dee-s-Rats-w-Gold-Changer!
Citera
2013-11-12, 11:49
Medlem
piovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lastbill
Någon som kör Xenobot?

Har laddat ner ett script från deras hemsida så jag kunde dra min gubbe ur Rookgaard medan jag pluggade. Kör även trial-versionen på botten.

Jag öppnar båda tibia och botten som admin men när jag sedan öppnar scriptet och trycker på "load settings" kommer en härlig ruta fram där det står "unable to load Xenobot settings in the selected client". Någon som vet vad det är för fel? Jag har prövat att googla på det men fick inget svar. Detta är scriptet jag försöker köra:

http://forums.xenobot.net/showthread.php?15898-ROOK-Al-Dee-s-Rats-w-Gold-Changer!

Fel tråd, finns en i Support som handlar om Bots etc

https://www.flashback.org/t923719
Citera
2013-11-12, 11:59
Medlem
Fridaynights avatar
Funderar starkt på att göra mig av med mina accs.
Problemet är att jag aldrig sålt något tidigare och min största fråga är då;

Är det Moneybookers /Skrill som gäller? Funkar det att sälja via Paypal om snubben för över pengarna som "gift" (dvs. är det möjligt för snubben att chargebacka pengarna då)?

Som sagt, nybörjare på den fronten
Citera
2013-11-12, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piov
Fel tråd, finns en i Support som handlar om Bots etc

https://www.flashback.org/t923719

Prövar lyckan där, tack så mycket.
Citera
2013-11-12, 12:04
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridaynight
Funderar starkt på att göra mig av med mina accs.
Problemet är att jag aldrig sålt något tidigare och min största fråga är då;

Är det Moneybookers /Skrill som gäller? Funkar det att sälja via Paypal om snubben för över pengarna som "gift" (dvs. är det möjligt för snubben att chargebacka pengarna då)?

Som sagt, nybörjare på den fronten
jag hade kört direkt till din bank, då kan han inte ta tebax dem. paypal hade jag aldrig kört, så jävla sneaky sida asså, charegbacks är för lätt..
Citera
2013-11-12, 12:11
Medlem
Fridaynights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
jag hade kört direkt till din bank, då kan han inte ta tebax dem. paypal hade jag aldrig kört, så jävla sneaky sida asså, charegbacks är för lätt..

Låter jävligt vettigt, tror nog det får bli så tbh.
Haha jo, har hört en del skräckhistorier därifrån - därav frågan om det var möjligt även om pengarna "giftades"
Citera
2013-11-12, 15:20
Medlem
Yamals avatar
Jag använde moneybookers förut utan problem, hade kört på det eller Western Union, Western är ju både smidigare & går snabbare att få pengarna i handen
Citera
2013-11-12, 15:41
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Jag använde moneybookers förut utan problem, hade kört på det eller Western Union, Western är ju både smidigare & går snabbare att få pengarna i handen
fast nu är det väl så att skrill är kopplat till ditt bankkort? har för mig jag var tvungen att verifiera min iaf, så med andra ord går det direkt in på din bank xddddddddddddddddddd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in