2014-01-10, 08:59
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
hade vart kul om dom gjorde Guilderna mycket mer viktiga på något sätt, guild quests kanske eller vad som. men mer att folk söker sig till varann, en gemenskap osv som tibia har haft men tappar mer å mer
håller helt med men tveksam på att cip skulle lyckas göra det på ett bra sätt... så som det är nu så finns det ju små guilds som knappt skulle klara något, sen de där stora PA guildsen som skulle campa sönder varenda liten fördel de kan få i spelet xd
Citera
2014-01-10, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
håller helt med men tveksam på att cip skulle lyckas göra det på ett bra sätt... så som det är nu så finns det ju små guilds som knappt skulle klara något, sen de där stora PA guildsen som skulle campa sönder varenda liten fördel de kan få i spelet xd
Skulle kunna ge ghs perks. Som offline trainers... kanske göra så man kan tpa sig till sitt gh från båten (syftar på såna som ligger långt åt helvete) mercenary tower tex.

kanske ge ghs tp till olika ställen? Typ castle of the white dragon ger dig tp till edron drags entrence.
Det hade höjt priserna på ghs.. gjort att folk vill vara med i guilds och att folk kanske drar teamhunts för att köpa ghs.

det hade varit en bra money sink också
Citera
2014-01-10, 10:18
Medlem
Treants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Detta jag tror också. Fast du sa fel. Det högsta värdet är det som räknas, om jag inte missminner mig. Så har du 38 defense på sköld och 35 på svärd, så räknas enbart skölden. Däremot kan tex shielding modifier (som +3 på magic sword tex) fortfarande hjälpa till.

Någon som vet mer om detta?

Citat:
Ursprungligen postat av m0nkee
- http://tibia.wikia.com/wiki/Shielding

Som jag sa alltså. Har du +1 defence på vapnet så räknas det dock in.
Citera
2014-01-10, 11:01
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTight
Skulle kunna ge ghs perks. Som offline trainers... kanske göra så man kan tpa sig till sitt gh från båten (syftar på såna som ligger långt åt helvete) mercenary tower tex.

kanske ge ghs tp till olika ställen? Typ castle of the white dragon ger dig tp till edron drags entrence.
Det hade höjt priserna på ghs.. gjort att folk vill vara med i guilds och att folk kanske drar teamhunts för att köpa ghs.

det hade varit en bra money sink också
ja det låter faktiskt som bra ideer!
Citera
2014-01-10, 13:29
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie

håller med, men de kanske inte måste vara extremt stora saker, något längre quest som är lite klurigt men kanske de flesta levels grejar. så rewarden är att alla i guilden kan köpa pots för 5gp billigare styck eller dylikt..

sen kanske någon ny del kan öppna sig (den kan bli power-absued dock) men om man klurar kanske de går att hitta något..

sen tycker jag att GH's ska få en större position på något sätt, nu äre bara ett tomt hus utan värde.. kanske olika quests ger statyer som visar hur bra guilden är lr något vad vet jag
Citera
2014-01-10, 14:25
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
håller med, men de kanske inte måste vara extremt stora saker, något längre quest som är lite klurigt men kanske de flesta levels grejar. så rewarden är att alla i guilden kan köpa pots för 5gp billigare styck eller dylikt..

sen kanske någon ny del kan öppna sig (den kan bli power-absued dock) men om man klurar kanske de går att hitta något..

sen tycker jag att GH's ska få en större position på något sätt, nu äre bara ett tomt hus utan värde.. kanske olika quests ger statyer som visar hur bra guilden är lr något vad vet jag

Har läst denna proposal på tibias forum också, riktigt bra grejer! Själv tycker jag GHs är ganska intressant. Mercenarys guildhall, dark mansion osv har ju en story bakom sig.

Problemet är ju fortfarande det att alla bottare kommer att tjäna mest på alla eventuella fördelar dom introducerar. Fast det kommer man aldrig att komma ifrån. Det enda rätta är att installera ett schysst bot-system för att banna botters. Det mest effektiva bör ju då vara att ta tillbaka gamemasters igen, tyvärr.
Citera
2014-01-10, 17:49
Medlem
m0nkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treant
Som jag sa alltså. Har du +1 defence på vapnet så räknas det dock in.

Ja, precis!

Jag fokuserade mest på att klargöra vilket defense-värde som räknas av sköld/vapen. Men givetvis är +* på vapnet också viktigt. Sedan länkade jag även till sidan så att ni kunde läsa resten själva.

Jävligt bra sida f.ö. Alla som spelar Tibia borde kolla mer där.
Citera
2014-01-10, 20:06
Medlem
Treants avatar
Ni som fortfarande spelar Tibia: Njuter ni fortfarande av spelet eller känner ni att ni börjar tröttna?

Jag har inga planer på att återvända men känner ofta att jag önskar det fanns ett bra alternativ till det här spelet.
Citera
2014-01-10, 20:08
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ni som fortfarande spelar Tibia: Njuter ni fortfarande av spelet eller känner ni att ni börjar tröttna?

Jag har inga planer på att återvända men känner ofta att jag önskar det fanns ett bra alternativ till det här spelet.

har tröttnat totalt, men bottar bara tills jag blir bannad
Citera
2014-01-10, 20:37
Medlem
Citat:

Nuvarande pvp system har fått mig att ledsna så bottar på och slaktar lite då och då bara. Det enda som kan stoppa en från det här spelet är väl att man lyckas sälja accen eller bli bannad.
Citera
2014-01-10, 20:54
Medlem
m0nkees avatar
Citat:

Ptja, om du gillar typen av spel så finns ju Zezenia. Det är en riktig jävla ripoff på Tibia.
Och när jag säger ripoff så menar jag det verkligen. Endast testat någon gång för längesen
och har inte den blekaste aning om hur det är idag men det var ganska kul... tror jag.

http://www.zezeniaonline.com/ <-- Om du vill kolla på det.
Citera
2014-01-10, 22:00
Medlem
Deathwanderers avatar
hört om d där spelet förut.. d e väl lite som gamla tibia va? eller.. sitter iaf o kollar på youtube.. haha.. sjuk rippoff
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in