Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2022-03-18, 18:39
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chinatown
På ett sätt synd att inte frugans föräldrar verkar bry sig eller engagerar sig, men skulle det bli bättre av om frugan försöker "tvinga de" att umgås med egna barnbarn? Skulle de ställa upp och om de skulle ställa upp.. Skulle de vilja göra det eller skulle det bli forcerat?

Är dina föräldrar glada i sina barnbarn och vardagen flyter på bra kanske det är mer än nog. Ingen anledning att göra problemet (morföräldrar som inte engagerar sig) värre än vad det är.

Jag tror det är nyttigt för barn att vara omkring olika typer av personligheter. Lära sig att människor är olika och alla har sina för/nackdelar. Begränsar man kraftigt vilka och hur många som är omkring ens barn begränsar man även barnet självt. Har ditt barn dig, din fru, farfar, farmor och diverse andra är det en bra start!

Det finns i nuläget inga som helst planer på att försöka tvinga mormor och morfar till något. Dom har båda två, var och en på sitt håll, till och från haft det lite tufft i livet på olika sätt. Man får acceptera att alla är olika.
Citera
2022-03-19, 07:42
  #26
Medlem
Har inga egna barn, men min syster har en treårig dotter. Våra föräldrar(morföräldrar i detta fall) är hjälpsamma. Båda är pensionärer. Nu är det dock så att de kan inte hjälpa till att vabba jämnt då systerns familj bor 30 mil härifrån. Min systers sambos mamma bor på ett hem så hon kan inte hjälpa till.
Citera
2022-03-26, 23:26
  #27
Medlem
Min farmor och farfar var helt underbara. Passade mig och brorsan väldigt ofta, hämtade på dagis och skola, kom på skolavslutningar.

Mina barns farmor och farfar är väldigt involverade. I alla sina barnbarn, ibland lite skevt fördelat med tiden.

Mina barns mormor är helt ointresserad. Verkligen så tråkigt, tror inte hon gillar barn så mycket . Upplever ibland att hon blir svartsjuk på farmor men det är ju lätt att göra något åt men det gör hon ej.

Morfar gillar att passa dom men där är det vi föräldrar som håller det lite svalt.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback