2022-03-03, 21:17
Medlem
Troligast så kommer kvinnorna demonstrera och när det blir tillräckligt stort så vänder opinionen och Rysslan får en kvinnlig president som talar sanning. Finns ingen annan utväg .
Citera
2022-03-03, 21:29
Medlem
Det kommer att bli ett evighetskrig.
Vilket kommer kosta Europa gigantiska belopp. USA kommer kräva stopp när bensinpriserna rusar och demokraterna förlorar i November.
Det blir internationella förhandlingar. Ryssland kommer att få behålla Krim.
Citera
2022-03-03, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Det du säger är dock sämsta scenariot för Ukrainarna, för då är alternativet som återstår för Putin att bomba skiten ur Ukraina tills dom ger upp och då hjälper det inte att befolkningen laddar upp med molotov cocktails…

Missförstå mig inte, motståndet är beundransvärt, men ingen tror väl att Ukraina faktiskt kan vinna detta? Just nu verkar hoppet vara att köpa sig tid tills Nato kommer och hjälper till, men det kommer inte hända.

Dom skulle gett upp östra delarna till Ryssland för 8 år sedan och inte yttrat ett ord om Nato där någon utanför inre cirkeln kunde höra det. Ska man tvunget in i Nato gör man bäst i att hålla det hemligt tills man är inne, annars händer detta som Putin varit tydlig med skulle hända i åratal..

Berätta mer om vad ryssarna egentligen har att komma med? Militärexperter brukar säga att motivation är 3/4-delar, allt annat 1/4. Redan där ligger ryssarna i massivt underläge. Moderna antipansar-vapen från väst tar bort allt övertag ryssarna har på marken och samma sak med moderna luftvärns-roboter mot ryssarnas flygövertag. Återstår kärnvapen.
Citera
2022-03-03, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Jag gissar på den första punkten (a).

Ukraina vill ha fred och Ryssen inser att det inte är värt det (för kostsamt). Dom båda sätter sig ned vid förhandlingsbordet. Ge och ta, ingen blir riktigt nöjd och båda förlorar.

Sanktionerna fortsätter mot Ryssland som sätter djupa spår i deras ekonomi och Ukraina förlorar ett och annat landområde. Men det är iallafall bättre än att fortsätta kriga.

Och du tror att Ukraina kommer vilja laga sitt land utan att Putin betalar det eller att Ukrainarna går till anfall mot ryska gränsregioner... Jag tror nog mycket sjuka saker skulle hända om det gick den vägen.
Citera
2022-03-03, 21:51
Medlem
tuggishs avatar
Med tanke på att Putin kan fylla på ytterligare med trupper ett bra tag. Samt att Ukraina redan har brist på ammunition och är beroende av yttre påfyllning. Samt att enligt opinionsundersökningar visade att mer än 50% av ryska folket stödjer Putins krig. Antar jag alternativ b).

Putin kommer fortsätta oavsett priset. Sen om det tar en Månad eller ett år spelar ingen roll. Att den ryska ekonomin går in i en finanskris spelar ingen roll.

Vidare tror jag att han kommer utse sig själv till segrare tidigt och att det kommer finnas västförsedda terrorister som kommer härja i Ukraina under lång tid. Nya separatister kommer försöka göra statskupper osv.

Men jag tror tillslut att dem kommer kväva Ukraina. Dock till ett väldigt stort pris för Ryssland och ryssarna.

Detta skiter Putin i och menar att rysk lycka ligger i att återförena hela Ryssland för att i resten av historien vara enat.

Efter det här kriget tror jag han taggar ned och vill slicka såren. Försöka bygga upp landet på samma sätt han gjort under 20 år. Problemet är att hans drömmar om välstånd och kapitalism krockar hårt med hans drömmar om militära erövringar.

Blir svårt att se hur han ska få ihop det till något bra. Men det tror jag inte spelar någon roll. Ryssen är van vid fattigdom och lidande. Det är ett normaltillstånd för det landet historiskt.
Citera
2022-03-03, 22:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maackan
Jovisst.
Frågan är hur pass långt det skall gå innan Putin tryckar på knappen för kärnvapen?

Det kommer han inte att göra.
Citera
2022-03-03, 22:12
Medlem
Milton.Millss avatar
Putin kommer att dö, helt övertygad om det. Han kommer att gå under som Hitler och inte leva sina sista dagar fängslad.
Citera
2022-03-03, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Det kommer han inte att göra.
.

Samtidigt verkar de flesta inte heller trott att han skulle beordra en fullskalig invasion av ett stort demokratiskt grannland. Så säker kan man inte vara.
Citera
2022-03-03, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
.

Samtidigt verkar de flesta inte heller trott att han skulle beordra en fullskalig invasion av ett stort demokratiskt grannland. Så säker kan man inte vara.

Men kärnvapen, kom igen? Det innebär att länder/befolkning skulle utrotas.

Helt oväntat var det inte med invasionen.
Citera
2022-03-03, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Men kärnvapen, kom igen? Det innebär att länder/befolkning skulle utrotas.

Helt oväntat var det inte med invasionen.

Inne på det samma...dessutom förstör han miljön och alla är ju sådana miljömuppar idag...
Men så fall, vart hamnar den atombomben?
Ska han utrota våra länder och omnejd för att han är "arg" för att dom är med i Nato och skickat gamla skitvapen?
Ska man droppa en atombomb...då, då måste skälen vara goda...det är dom inte just nu, så fall har jag tappat hoppet helt om mänskligheten... det har jag ju iför sig gjort delvis av alla ledares terror mot oss... men det där är att gå för långt....för lånnnnnggtttt

#NoWW3
Citera
2022-03-03, 22:30
Medlem
Tyvärr tror jag att det slutar med att Putin drar av ett antal kärnvapen och att Europa sedan lägger sig med benen i vädret och tungan som en slips.
Citera
2022-03-03, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llanfihangel
Berätta mer om vad ryssarna egentligen har att komma med? Militärexperter brukar säga att motivation är 3/4-delar, allt annat 1/4. Redan där ligger ryssarna i massivt underläge. Moderna antipansar-vapen från väst tar bort allt övertag ryssarna har på marken och samma sak med moderna luftvärns-roboter mot ryssarnas flygövertag. Återstår kärnvapen.
Dom kan fortsätta med att skicka missiler från ryska sidan och bomba väl valda objekt, funkar inte det återstår kärnvapen, ja. Så ser det ljust ut för Ukraina? Varje dag striderna fortsätter på marken är ett steg närmare total ödeläggelse..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in