• 2
  • 3
2022-03-02, 10:53
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BabaYaga69
jag har inga barn men sambon envisas med att ha 3 KATTER och fyfan vad jag kan skälla på dem. Driver mig till vansinne. Så kan bara tänka mig att skälla på sina barn ibland är fullt normalt

Exakt, katter är psykopater som välter ner din kaffe mugg, ser dig i ögonen och sen bajsar. Barn är exakt lika dana fram till de utvecklat empati
Citera
2022-03-02, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
Är du bäng eller? det är väl högst normalt att skrika.

ungen har en hammare och är påväg mot tvn, SKRIK PÅ UNGEN STOPP.
Ungen är påväg mot den andra ungen med hammaren i högsta hugg SKRIK PÅ UNGEN STOPP!
Ungen är på väg ut i vägen SKRIK PÅ UNGEN STOPP.

Man kan absolut skrika på ett barn, de dör inte av det. Sen när situationen är avstyrd kan man prata med barnet, lyssna på barnet, kramas och bli vänner.

Det fetstilda händer aldrig här. Istället kan man höra konstant gnäll på barnet i 5-10 minuter efteråt med mycket negativ ton i rösten. Inte ens när barnet efter en lång tid av sådan behandling, skrek att han hatade pappan. Så skedde något samtal eller försök att bli vänner igen.

Pappan bor själv, flyttade hit för 6 månader sedan. Så det kan ju förstås ha mer bakgrund än bara bråket, ex. barnet kanske även är ledsen över att föräldrarna skiljt sig.

Men skäller man på ett så ungt barn, så tycker jag att det är viktigt att bli vänner efteråt igen. Här fortsätter det bara istället.
Senast redigerad av Finmanniska 2022-03-02 kl. 11:17.
Citera
2022-03-02, 11:25
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finmanniska
Det fetstilda händer aldrig här. Istället kan man höra konstant gnäll på barnet i 5-10 minuter efteråt med mycket negativ ton i rösten. Inte ens när barnet efter en lång tid av sådan behandling, skrek att han hatade pappan. Så skedde något samtal eller försök att bli vänner igen.

Hoppas att du helt enkelt inte hör när de pratar lugnt efter alla taggat ner, annars är det väldigt synd om barnet. En del vuxna har ju en tendens att bli arga på riktigt på barn som om de vore vuxna &/eller är redan nedbrutna psykiskt så de inte kan hantera situationer på bästa sätt.

Pratar de svenska alltid,försten? vissa språk låter ju för bövelen så man tror de ska mörda varandra när de säger de älskar varandra.

Jag tycker du ska göra en orosanmälan om du genuint känner att något är fel. Har du fel så har du fel och allt är bra, har du rätt så kan saker bli bättre. Många avskyr socialen och ser folk som anmäler som svin, men en orosanmälan handlar om att det finns barn som far illa, och att samhället ska se till att barn inte far illa. 1 barn av en miljon som far illa är 1 barn för mycket i mina ögon, och tycker man att socialen är svin, och anmälaren ska dödas osv som faktiskt visat omtanke så kanske man borde ta sig en funderare. Sen finns det ju alltid folk som vill jävlas osv, men du verkar inte vara en sådan person!
Citera
2022-03-02, 11:29
Medlem
Manissas avatar
[quote=Finmanniska|
Pappan bor själv, flyttade hit för 6 månader sedan. Så det kan ju förstås ha mer bakgrund än bara bråket, ex. barnet kanske även är ledsen över att föräldrarna skiljt sig.

[/QUOTE]

Kan ju finnas många anledningar, Frugan knullade 3 killar i deras säng, och vänt barnet mot honom och nu sitter han knäckt och får höra ungens hat vid frukostbordet.

Har en polare med ett barn med kromosomfel, man ser det inte om man inte är nära, men ungen är för fan 13år med en 4årings hjärna, när han blir arg så går allt i lägenheten sönder, då funkar det inte att prata utan det får närmast bli ett polis ingripande för att ingen ska skadas och det kan ju se helt jävla sjukt ut om man inte vet vad som pågår.
Citera
2022-03-02, 11:36
Medlem
Eller så går du helt enkelt dit och ringer på och säger att han har 2 dagar på sig att skärpa sig över sitt gapande till barnet. Annars gör du en orosanmälan. Fråga vad det är för fel på honom som måste gapa så..... Sjukt
Citera
2022-03-02, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
Hoppas att du helt enkelt inte hör när de pratar lugnt efter alla taggat ner, annars är det väldigt synd om barnet. En del vuxna har ju en tendens att bli arga på riktigt på barn som om de vore vuxna &/eller är redan nedbrutna psykiskt så de inte kan hantera situationer på bästa sätt.

Pratar de svenska alltid,försten? vissa språk låter ju för bövelen så man tror de ska mörda varandra när de säger de älskar varandra.

Jag tycker du ska göra en orosanmälan om du genuint känner att något är fel. Har du fel så har du fel och allt är bra, har du rätt så kan saker bli bättre. Många avskyr socialen och ser folk som anmäler som svin, men en orosanmälan handlar om att det finns barn som far illa, och att samhället ska se till att barn inte far illa. 1 barn av en miljon som far illa är 1 barn för mycket i mina ögon, och tycker man att socialen är svin, och anmälaren ska dödas osv som faktiskt visat omtanke så kanske man borde ta sig en funderare. Sen finns det ju alltid folk som vill jävlas osv, men du verkar inte vara en sådan person!

Det fetstilda.
Ja exakt, de är barn. Jag förstår att man kan bli irriterad, behöva markera, till och med skälla på dem.

Men bli arg på riktigt? Det förstår jag inte riktigt, man borde förstå att intelligensen och konsekvenstänket inte är tillräckligt högt ännu för att lägga sådana känslor på barnet.
Brister de i hur de beter sig. Så behöver det lösas av dig som vuxen, och inte genom att du inte kan kontrollera din ilska/mående.

Iallafall, tack för råden i tråden, jag återkommer om någonting mer händer.
Citera
2022-03-02, 11:48
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
I min familj finns de bara barn och vuxna med diagnoser, grannar anmälde för att de var liv och skrik i huset. Allt handlade om svåra diagnoser med verbala och fysiska utbrott. Vi är dessutom många barn, så skik hördes absolut och det enda anmälan till soc gjorde var att göra saker värre. Så anmäl inte om du inte vet med säkerhet att de far illa. Skrik & bråk är inget konstigt. Alla fungerar inte låg affektivt.
Den familj jag berättar om skyller mamman på diagnoser. Varje kväll drogas alla barnen ner, så har det varit sedan äldsta var 3-4 år. Och varje morgon startar med mammans raseriutbrott. Med barn som kan överdoseras av theralen. De är knappast fit for fight när deslår upp ögonen.

Barn som misshandlas blir utåtagerande eftersom de inte vet något annat än att skrika och gråta när de attackeras av en elak vuxen. Misshandel resulterar även i skador som liknar ADHD och Asperger.

Soc gör ingenting. Faktum är att den mamman jag pratar om i slutet satt och drack vin och rökte på med en socionom vissa kvällar när deras barn somnat.

Förövare har alltid ursäkter. Den mamman jag berättade om använder teknologi mot alla omkring sig för att "bevisa" hur sjuka alla andra är genom att skapa såpass dåliga situationer hon kan genom provokationer för att få fram material som exponerar hennes offer som särskilt dåliga. Barn, partners, vänner. Hon köpte loss exempelvis huset hon har bedrägligt från de yngsta barnens pappa som knappast vet om att hon samlat material på honom sedan i början när de träffas. Faktum är att hon hävdade sig ha "full koll" på sitt barn online men ändå när hon var 11 påstod flickan att pedofiler kontaktade henne. Vilket enligt mamman var omöjligt. I materialet som finns på Flashback uppger flickan under övergrepp när hon är drogad att det är "bevis" eftersom hon är tränad av mamman att 1.Exploatera andra människor.
2. Ljuga för ekonomisk vinning.
Det finns alltså inspelat under sexuella övergrepp mot ett barn UTAN ATT POLISEN UTREDDE vad som egentligen pågick i flickans liv. Ingen våldtas och säger samtidigt att det är bevis om hon inte är utsatt själv redan för annat material och lärt sig att det är något att ställa någon till svars genom. Vi pratar om en 13, 14-år gammal tjej i det fallet med påtagligt låg intelligens och mentalt flera år yngre. Erfarna poliser såg inte det de hade framför sig och det gör knappast sociala överlag heller.

Idag inser jag att han antagligen jagade henne digitalt och att hon inte ljög när hon berättade om vuxna män som skrev till henne. Hon kan lika gärna utsatts av mannen sedan flera år tidigare men att mamman skräddarsytt och redigerat historien för att själv inte framstå klandervärd och ha full kontroll över skadeståndet.

Diagnoser är precis som när kvinnor anklagas för att vara "galna". Ja, förövare provocerar så mycket de kan för att få fram avvikande beteenden de kan använda emot sina offer. Man kan minnas att väldigt många människor med diagnoser som vuxna kan vittna om störda beteenden från föräldrar under uppväxten.

Anmäl! Soc gör inte ingripanden utan ordentlig grund. Mycket färre barn än vad som borde, omhändertas eftersom förövare är väldigt manipulativa. För dagens förövare gällande deras barn är en diagnos även sådant som används som ursäkt. Man behöver absolut inte skälla och skrika på barn med diagnoser titt som tätt. Absolut inte!

https://yanahelps.com/blog/what-is-reactive-abuse/
Finns otroligt mycket att läsa om reactive abuse.
Senast redigerad av AdMortem 2022-03-02 kl. 11:55.
Citera
2022-03-02, 17:06
Medlem
Babydolls avatar
Anmäl.

Det sätt som föräldern bemöter barnet med förstör ungen mentalt. Och det funkar heller inte till att lösa problemet då han fortsätter skrika regelbundet.

Ett samtal från Soc är kanske precis det wake up call som pappan behöver.

Ring anonymt och berätta att du är en orolig granne.
Citera
2022-03-02, 17:15
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finmanniska
Hej! Jag bor i en hyreslägenhet, med många grannar i huset som jag inte direkt känner(högt bostadshus)
Har i princip aldrig hört några grannar tidigare, då det är väl isolerade lägenheter.

Men de senaste 3 månaderna, så har varannan vecka, en pappa börjat skälla högljutt på sitt barn, jag hör det nästan varje dag, trots att jag är iväg och jobbar för det mest...

Alltså jag kan förstå att man ibland som förälder skäller, men det verkar ju inte friskt att det är så ofta. Och att utskällningar är det enda jag hör därifrån....

Jag hörde barnet skrika tillbaka en gång att han hatade pappan...Det är oftast svårt att höra exakt vad som sägs, men det verkar som att pappan säger taskiga saker. Nedtryckande saker till sitt barn.
Jag har sett barnet nån gång, verkar vara i typ 7 års åldern.

Aldrig hör jag något annat därifrån. Bara utskällningar, och mycket negativ ton i pappans röst.

Ja, jag vet inte. Tycker mest att det är lite varningssignaler att det sker så ofta.
Är det verkligen normalt?

Vad hade ni gjort? Hade ni gjort något? Tycker att det är lite jobbigt att tvingas lyssna på detta så ofta. Och jag tycker inte att det verkar vara en riktigt frisk relation heller.

Liksom vad ska han ha ungen där varannan vecka för om han ändå bara ska skälla på den?

Låter inte sunt att det är så frekvent. Upprätta en orosanmälan. Du kan vara anonym.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in