Citat:
Ursprungligen postat av
C.Moonshine
I min familj finns de bara barn och vuxna med diagnoser, grannar anmälde för att de var liv och skrik i huset. Allt handlade om svåra diagnoser med verbala och fysiska utbrott. Vi är dessutom många barn, så skik hördes absolut och det enda anmälan till soc gjorde var att göra saker värre. Så anmäl inte om du inte vet med säkerhet att de far illa. Skrik & bråk är inget konstigt. Alla fungerar inte låg affektivt.
Den familj jag berättar om skyller mamman på diagnoser. Varje kväll drogas alla barnen ner, så har det varit sedan äldsta var 3-4 år. Och varje morgon startar med mammans raseriutbrott. Med barn som kan överdoseras av theralen. De är knappast fit for fight när deslår upp ögonen.
Barn som misshandlas blir utåtagerande eftersom de inte vet något annat än att skrika och gråta när de attackeras av en elak vuxen. Misshandel resulterar även i skador som liknar ADHD och Asperger.
Soc gör ingenting. Faktum är att den mamman jag pratar om i slutet satt och drack vin och rökte på med en socionom vissa kvällar när deras barn somnat.
Förövare har alltid ursäkter. Den mamman jag berättade om använder teknologi mot alla omkring sig för att "bevisa" hur sjuka alla andra är genom att skapa såpass dåliga situationer hon kan genom provokationer för att få fram material som exponerar hennes offer som särskilt dåliga. Barn, partners, vänner. Hon köpte loss exempelvis huset hon har bedrägligt från de yngsta barnens pappa som knappast vet om att hon samlat material på honom sedan i början när de träffas. Faktum är att hon hävdade sig ha "full koll" på sitt barn online men ändå när hon var 11 påstod flickan att pedofiler kontaktade henne. Vilket enligt mamman var omöjligt. I materialet som finns på Flashback uppger flickan under övergrepp när hon är drogad att det är "bevis" eftersom hon är tränad av mamman att 1.Exploatera andra människor.
2. Ljuga för ekonomisk vinning.
Det finns alltså inspelat under sexuella övergrepp mot ett barn UTAN ATT POLISEN UTREDDE vad som egentligen pågick i flickans liv. Ingen våldtas och säger samtidigt att det är bevis om hon inte är utsatt själv redan för annat material och lärt sig att det är något att ställa någon till svars genom. Vi pratar om en 13, 14-år gammal tjej i det fallet med påtagligt låg intelligens och mentalt flera år yngre. Erfarna poliser såg inte det de hade framför sig och det gör knappast sociala överlag heller.
Idag inser jag att han antagligen jagade henne digitalt och att hon inte ljög när hon berättade om vuxna män som skrev till henne. Hon kan lika gärna utsatts av mannen sedan flera år tidigare men att mamman skräddarsytt och redigerat historien för att själv inte framstå klandervärd och ha full kontroll över skadeståndet.
Diagnoser är precis som när kvinnor anklagas för att vara "galna". Ja, förövare provocerar så mycket de kan för att få fram avvikande beteenden de kan använda emot sina offer. Man kan minnas att väldigt många människor med diagnoser som vuxna kan vittna om störda beteenden från föräldrar under uppväxten.
Anmäl! Soc gör inte ingripanden utan ordentlig grund. Mycket färre barn än vad som borde, omhändertas eftersom förövare är väldigt manipulativa. För dagens förövare gällande deras barn är en diagnos även sådant som används som ursäkt. Man behöver absolut inte skälla och skrika på barn med diagnoser titt som tätt. Absolut inte!
https://yanahelps.com/blog/what-is-reactive-abuse/
Finns otroligt mycket att läsa om reactive abuse.