2022-03-01, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Ring socialen istället. Tveksamt om föräldern uppskattar och förstår ett skrivet meddelande. Dessutom,
barnet blir förmodligen anklagat för att ha skvallrat och råkar mer illa ut.
Ja, ring soc. och säg att du absolut vill vara anonym.
Jag ringde in en orosanmälan anonymt när grannarna skrek på sina barn osv.
De fick hjälp med sina problem och familjen blommade upp och det var en fröjd att se att barnen blev glada och välklädda osv.
Citera
2022-03-01, 20:06
Medlem
jag har inga barn men sambon envisas med att ha 3 KATTER och fyfan vad jag kan skälla på dem. Driver mig till vansinne. Så kan bara tänka mig att skälla på sina barn ibland är fullt normalt
Citera
2022-03-01, 23:59
Medlem
I min familj finns de bara barn och vuxna med diagnoser, grannar anmälde för att de var liv och skrik i huset. Allt handlade om svåra diagnoser med verbala och fysiska utbrott. Vi är dessutom många barn, så skik hördes absolut och det enda anmälan till soc gjorde var att göra saker värre. Så anmäl inte om du inte vet med säkerhet att de far illa. Skrik & bråk är inget konstigt. Alla fungerar inte låg affektivt.
Citera
2022-03-02, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BabaYaga69
jag har inga barn men sambon envisas med att ha 3 KATTER och fyfan vad jag kan skälla på dem. Driver mig till vansinne. Så kan bara tänka mig att skälla på sina barn ibland är fullt normalt

Om du skäller på djur som inte ens fattar något måste du vara bra korkad.
Du låter som någon de flesta skulle vilja slippa att bo med. Men du kanske bara ryter när ingen annan är i närheten.
Citera
2022-03-02, 00:33
Medlem
LordHamleighs avatar
Du borde höra av dig till den andra föräldern.
Genom att stalka pappan lite kan du säkert komma fram till vem hon är.

Alltså, försök hitta honom på exempelvis Facebook, kolla upp tidigare adresser, eller ring skatteupplysningen.

Kontakta sen mamman så anonymt du kan, och berätta om din upplevelse, och att du gör det med barnets bästa i åtanke.

Det kan ju vara så att det finns omständigheter (hos barnet eller pappan eller båda) som gör att allt är helt i sin ordning.
Eller så kan mamman se till att barnet får hjälp.

Sker ingen förändring nån månad efter kontakt med mamman hade jag gjort en orosanmälan till socialtjänsten.
Citera
2022-03-02, 00:55
Medlem
AdMortems avatar
Orosanmäl till socialtjänsten. De kommer inte göra något eftersom de sällan gör något alls mer än kommer förbi folk och dricker kaffe. Hade en bekant som blev anmäld till och med av en granne som var politiker, sina egna vänner men alltid klarade sig. Sedan bodde jag själv i direkt anslutning till människan och kan säga att jag ville gå upp och nita henne. Varenda morgon hade hon sinnesjuka raseriutbrott och bar sig åt som när män misshandlar kvinnor och även manipulerade så att det skulle låta som om barnet gav sig på henne. Ögonen... Psykopatögon när hon höll på att skrika på ungen och hotade regelbundet med att skicka bort barnet som blev hysterisk och rädd (hade omplacerats tidigare pga våld med modern som sedan tröttnat på ungen och lämnat bort henne för att själv flytta hem ) Jag hade inte hjärta för att anmäla och vi blev kraftigt osams. Mamman hade kontakt med en man som höll på att lisma och slicka in sig med ord om hur sexig mamman var så hon gick med på att placera barnet hos honom men han gick inte igenom... Då betalade hon honom och an var tydligen inte bara narkoman som hade rykte vad jag läst på Flashback om att droga och våldta kvinnor, han var pedofil också. Flickan är förstörd för alltid och var redan det vad jag nu förstår beror på våld från uppväxten samtidigt som mamman manipulerat fram diagnoser och har eget barn som kommer råka lika illa ut eftersom mamma (flickan som utsattes) är så djupt förstörd av sin traumatiska uppväxt att det enbart är bottenskrapets botten som umgås med henne eller dejtar henne. Jag gissar på att hennes mamma kommer försöka ta vårdnaden om hennes barn eftersom hon har psykopatiska drag och alltid gör det hon kan för att lura till sig pengar. Givetvis har hon lärt barnet att ljuga för henne varpå hennes inblandning och bortlämnande av sitt barn till en sexualförbrytare aldrig kom fram under förhören. Sannolikt stal hon så mycket hon kunde av skadeståndet också väl medveten om att hennes barn istället försörjt sig på sexuellt vis.

Det kan kännas som väldigt mycket att anmäla. Särskilt när Soc aldrig gör något utan främst stressar barn som måste stå till svars inför sina förövare som faktiskt har total kontroll. Men man vet aldrig hur illa det egentligen är eller hur mycket värre det kan bli. Jag visste att min fd vän hade en rad problem och skyllde alltid det på hur mycket svårigheter hon hade. Sedan insåg jag att hon är totalt rubbad och att hennes barn antagligen fått hjärnskador av uppväxten. Jag är helt emot våld. Men det var så illa att jag inte visste om jag inte skulle slå halvt ihjäl henne om jag konfronterade hennes beteende. Iallafall var risken för ett fullskaligt slagsmål och det såg jag som onödigt men det kanske hade varit bra, med facit i hand. Så tänk på det, det du hör och ser kanske är en liten droppe i havet. För det finns människor som tydligen lever för att vakna på mornarna och angripa sina barn som något aggressionsobjekt.

Även psykopater får barn.
Citera
2022-03-02, 00:58
Medlem
Filma ljudet varje gång det händer. Så får du en uppfattning om hur ofta det händer och vad som sägs osv
Citera
2022-03-02, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Om du skäller på djur som inte ens fattar något måste du vara bra korkad.
Du låter som någon de flesta skulle vilja slippa att bo med. Men du kanske bara ryter när ingen annan är i närheten.
Jag är bara ljudlig i min ensamhet och såklart fattar jag att de inte förstår något. Men ändå psykiskt lättande att kunna säga "men vad i hela helvete" när blomkrukan trillar ner för 512 gången.
Citera
2022-03-02, 07:27
Medlem
Det är INTE normalt att skrika på sina barn! Man kan höja rösten och vara bestämd i tonen men man skriker ALDRIG! Jävla idioti att skrika på ungar och djur… och sluta skyll på diagnoser… man SKRIKER ALDRIG!!!
Citera
2022-03-02, 10:11
Medlem
Har du barn i 8 års åldern eller? Tror inte du fattar riktigt hur 8 åringar beter sig. Det är mkt tjaffs och bråk då de är små halv vuxna men med ett barns konsekvens tänk och impulskontroll. Mao det är helt naturligt i den åldern, därför det kallas Lilla tonåren eller något sånt.
Citera
2022-03-02, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatItIs
Har du barn i 8 års åldern eller? Tror inte du fattar riktigt hur 8 åringar beter sig. Det är mkt tjaffs och bråk då de är små halv vuxna men med ett barns konsekvens tänk och impulskontroll. Mao det är helt naturligt i den åldern, därför det kallas Lilla tonåren eller något sånt.

Nej, det är därför jag frågar här på Flashback.

Jag reagerar iallafall både på frekvensen, och hur det sköts.

Pappan beter sig själv som ett barn, när han säger taskiga saker till sitt barn för att "bestraffa".
Ska försöka skriva ner vad jag hör nästa gång.
Citera
2022-03-02, 10:51
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Det är INTE normalt att skrika på sina barn! Man kan höja rösten och vara bestämd i tonen men man skriker ALDRIG! Jävla idioti att skrika på ungar och djur… och sluta skyll på diagnoser… man SKRIKER ALDRIG!!!

Är du bäng eller? det är väl högst normalt att skrika.

ungen har en hammare och är påväg mot tvn, SKRIK PÅ UNGEN STOPP.
Ungen är påväg mot den andra ungen med hammaren i högsta hugg SKRIK PÅ UNGEN STOPP!
Ungen är på väg ut i vägen SKRIK PÅ UNGEN STOPP.

Man kan absolut skrika på ett barn, de dör inte av det. Sen när situationen är avstyrd kan man prata med barnet, lyssna på barnet, kramas och bli vänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in