2023-01-29, 01:44
  #457
Medlem
Psykonaut-s avatar
Det är splitt mellan Turkiet och hela västvärlden och på twitter cirkulerar ryktet som jag tror startat från en indisk tidning, att Turkiet kommer lämna Nato och alliera sig med Ryssland i stället.
Turkiet varnar för resor till EU och USA
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RGO43W/turkiet-varnar-for-resor-till-eu-och-usa
Så man ser nya saker var dag som antyder att det kan bli så, inte tvärtom.
Citera
2023-01-29, 01:50
  #458
Medlem
Eastwings avatar
Lika bra att kriget kommer så får vi se vilken sida som hade flest kärnvapen.
Har köp ett par finflaskor whisky som jag ska smutta på medan världen faller sönder.
Citera
2023-01-29, 01:51
  #459
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
Lika bra att kriget kommer så får vi se vilken sida som hade flest kärnvapen.
Har köp ett par finflaskor whisky som jag ska smutta på medan världen faller sönder.
Viktigt att tänka på, att det är storleken som räknas, både på whiskyn och cigarren.
Citera
2023-01-29, 02:33
  #460
Medlem
spermaoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av layvare
Makt, kultur, identitet?

Nja, haha. Kanske om de var väldigt beroende av energi från ryssland men… Detta? 😝

Makt kultur och identitet? 🫠🤣 Säg inte det där högt till ChingChongJing.
__________________
Senast redigerad av spermaoffret 2023-01-29 kl. 02:37.
Citera
2023-01-29, 02:36
  #461
Medlem
Ja det händer mycket ikväll. Iran är anfallet av drönare. Bindan vägrar berätta om tanksskotten kommer utrustas av utarmaturan vilket Pouutee ser som en röd linje. Serbien har fått nåt slag ultimatum. Bara köpa den destillerade Whiskyn som nån skreev o hoppas det inte blir atomvinter.
.
PS såg precis det här. Hoppas det inte stämmer : Unconfirmed reports Israeli and US stealth fighters attacked Iran from Pakistan. Whatever is unfolding right now it's a huge escalation

PS2 från Aftonbladet. Explosion på militäranläggning i Iran
i dag kl 01.41
Hans Österman
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1045120
DELA
En kraftig explosion inträffade på lördagskvällen vid en militäranläggning i staden Isfahan Iran, uppger Reuters med hänvisning till statliga medier.

Enligt uppgifterna attackerades byggnaden med drönare.

”En av dem träffades av luftvärnet och de två andra fångades i försvarsfällor och exploderade. Lyckligtvis orsakade den här misslyckade attacken inga förluster av människoliv och orsakade bara mindre skador på taket”, uppger den försvarsdepartementet i ett uttalande via nyhetsbyrån Irna.

Enligt tidigare medieuppgifter riktades attacken mot en ammunitionsfabrik.
__________________
Senast redigerad av abpial 2023-01-29 kl. 02:41.
Citera
2023-01-29, 02:54
  #462
Medlem
Har ni läst på Reuters om att Ryssland hotar med kärnvapen om de förlorar i Ukraina?
Citera
2023-01-29, 03:03
  #463
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synitize
Igen. "Aldrig igen"..
Ser ut som att Europa är på väg in i ett nytt världskrig...
Vad ser du som inte jag ser? Utveckla gärna.
Hakuna Matata
Citera
2023-01-29, 09:32
  #464
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Varför inte? Dom gick jhu nyss ut och sa att Tyskland blivit ett legitimt mål.

Men snälla.
Ryssland har kärnvapen thats it.
Glöm hela deras armé den är totalt värdelös.
Citera
2023-01-29, 09:44
  #465
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synitize
Igen. "Aldrig igen"..

Det är bara komiskt vid det här laget. Och nu blir det "all in". Med en nuke som körsbäret på toppen av allt om vi ber snällt.

Jag kan bara sammanfatta det med ett stort bra.
Citera
2023-01-29, 09:46
  #466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccraigg
Men snälla.
Ryssland har kärnvapen thats it.
Glöm hela deras armé den är totalt värdelös.

Mm folk fattar inte sådant. Dom tror att en armé är lika som under andra världskriget. Idag är det nukes som gäller allt annat är bara en chimär.
Citera
2023-01-29, 09:53
  #467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spermaoffret
Nja, haha. Kanske om de var väldigt beroende av energi från ryssland men… Detta? 😝

Makt kultur och identitet? 🫠🤣 Säg inte det där högt till ChingChongJing.

Vad är det för fel på hans inlägg då? Vi står inför WW3 och det handlar om energi. Den som vinner kommer att sätta stämpel på och för just det du hånskrattade åt.

Kan inte spermaoffret tänka lite själv eller är han som den där hyenan i Lejonkungen som sitter och gnager på sitt eget ben?
Citera
2023-01-29, 10:16
  #468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synitize
Igen. "Aldrig igen"..

Det är bara komiskt vid det här laget. Och nu blir det "all in". Med en nuke som körsbäret på toppen av allt om vi ber snällt.

ser ut ? väst gör allt i sin makt för att göra det så. innan kriget så var ukraina samma som ryssland: hatade och jagade bögar, 2 av dom mest korrupta länderna i världen, båda kränker människors rättigheter. och vi valde ett av dem för att alla hatar ryssar sen innan, enkelt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in