2024-11-18, 18:27
  #1069
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Josseskristus
Inlägg 140 där tyckte du att det var bra att Ryssland atombombade Ukraina.
Är ukraina "alla" krig som du påstod att jag sagt din fjant.
Citat:
Ursprungligen postat av Josseskristus
Nej kärnvapenattacker som du tycker är bra händer inte i "alla" krig.
Du kan ju börja med att gå om särskolan och lära dig läsa.
Citera
2024-11-18, 18:33
  #1070
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Är ukraina "alla" krig som du påstod att jag sagt din fjant.

Du kan ju börja med att gå om särskolan och lära dig läsa.

Inlägg 143 av dig i denna tråd: (FB) TREDJE VÄRLDSKRIGET -- samlingstråden

Du skrev "Det händer i alla krig, titta på palestina tex, där civila mördas i massor av kroknäsorna.
inget ovanligt att civila mördas i krig"

Ja visst, inlägg #140 i denna tråd där tycker du att Ukraina ska atombombas och din och min diskussion efter det.
__________________
Senast redigerad av Josseskristus 2024-11-18 kl. 18:37.
Citera
2024-11-18, 18:35
  #1071
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Josseskristus
Inlägg 143 av dig i denna tråd: (FB) TREDJE VÄRLDSKRIGET -- samlingstråden

Du skrev "Det händer i alla krig, titta på palestina tex, där civila mördas i massor av kroknäsorna.
inget ovanligt att civila mördas i krig"
Ja, och vart ser du att jag skrev att kärnvapen används i alla krig?
Vi pratade mord på civila.

Hur efterbliven kan vara igentligen, herregud.
__________________
Senast redigerad av Nigarn 2024-11-18 kl. 18:49.
Citera
2024-11-18, 18:35
  #1072
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Och vad är det för bevis?
Christopher Bollyn har referenser i sin bok om elfte september.
Citera
2024-11-18, 18:47
  #1073
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexman
https://imgur.com/a/oeOWvTS
vi skulle kunna spara pengar på att skippa all förberedelse eller försvar i samtliga storstäder.
om vi räknar med 50% dör och restrerande 40% dör av svält behöver vi bara ge stöd åt folk i glesbygden.
cirka 99,1% dör inom 2 år i Sverige i "Global war 4,400st 100-kiloton nuclear weapons launched between Russia and the United States"

Det räcker med ett litet krig med 100st 15-kiloton för att cirka 25% av Sveriges befolkning ska stryka med. Post-nuclear famine

Nu har jag nukat riksdagen med en 0.02kt bomb 💥☢️
De har ansvar för skiten vi sitter i och de har inte ens skrivit på FNs kärnvapen förbud.
Citera
2024-11-18, 19:02
  #1074
Medlem
Ryssarna har alltid kört med skrämselpropaganda, denna tråd är även den i samma propagandastil.

Alla problem löser sig om Putin försvinner från makten, nu verkar han vara insnöad och ekonomin är körd i botten under hans styre.

Norden har större total ekonomi än Ryssland. Det är inget att skryta med, så hur ska Ryssland ha råd med ett krig? Det har de inte.

Det bästa för Ryssland vore att ha goda kontakter med väst för att utveckla ekonomin men det har Putin misslyckats med.

Att Ryssland tar in Nordkorea är inte konstigare än att Franska trupper skulle hjälpa Ukraina.

Ryssland har inte resurser till att kriga på fler fronter och jag tror moskvaborna skulle avsätta Putin om de måste inställa sig i armen. Som tidigare med Jeltsin.

Sd troll är ovanligt korkade som stöder Putin.
Citera
2024-11-18, 19:06
  #1075
Medlem
-Fake-News-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simborgarmannen
Orsaken till att jag väljer att starta denna tråd just nu är att president Biden precis har gett Ukraina tillåtelse att avfyra missiler med amerikanska komponenter mot mål långt inne på ryskt territorium. Putin har varnat för att detta kommer att betyda krig med NATO.

Horungarna Bidén och Harris anklagar Trump för att vara det största hotet när det är de själva som kan ha bidragit till människans undergång. Alla som röstat vänster är skyldiga.
Citera
2024-11-18, 19:08
  #1076
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
De som bor i storstäder för helt enkelt klara sig själva.
I dag gäller det att bo så långt från tätorten som det bara går.

Jag är hyfsat stockholmsnära till vardags men nu ute på vilda vischan långt från det, ska jag stanna här?
Citera
2024-11-18, 19:15
  #1077
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Ryssarna har alltid kört med skrämselpropaganda, denna tråd är även den i samma propagandastil.

Alla problem löser sig om Putin försvinner från makten, nu verkar han vara insnöad och ekonomin är körd i botten under hans styre.

Norden har större total ekonomi än Ryssland. Det är inget att skryta med, så hur ska Ryssland ha råd med ett krig? Det har de inte.

Det bästa för Ryssland vore att ha goda kontakter med väst för att utveckla ekonomin men det har Putin misslyckats med.

Att Ryssland tar in Nordkorea är inte konstigare än att Franska trupper skulle hjälpa Ukraina.

Ryssland har inte resurser till att kriga på fler fronter och jag tror moskvaborna skulle avsätta Putin om de måste inställa sig i armen. Som tidigare med Jeltsin.

Sd troll är ovanligt korkade som stöder Putin.

ryssland försvinner bara inte för att putin inte är där. putin är den bästa lösningen.
vad hände när soviet föll usa gick in o bad ukraina o andra stater ge upp sina kärnvapen.
sämsta lösningen är en balkanisering där diverse krigsherrar sitter på kärnvapen och har ett hat mot väst. tror samtliga generaler vill ha krig mot nato och putin är den lugnande rösten.
ryssland klarar inte ett konventionellt krig och kommer bara ha som lösning att atombomba allt som paniklösning. naivt att tro att ryssland vill komma över på lite bulle o fika o ha dialogpolis som gör alla glada.
Citera
2024-11-18, 19:15
  #1078
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Precis!
Låt oss äntligen få fart på det där svampmolnskriget man hört om hela sitt liv.
Det var bevisligen inte bästa planeten för experimentet evolution, så gör om gör rätt.
Nu tar vi det hela från början igen. Encelliga och framåt.

Det enda rätta!

Kan bara hålla med. Cyklon B löste inte problemet. Låt oss hoppas vi med a-bomber kan bli fria från dessa vidriga kroknäsor.

Men mer realistiskt är väl att de bara bombar militära anläggningar, vissa storstäder, kanske lite industri. Jag tror att ganska få skulle dö av bomberna om Iran och Israel började kärnvapenbomba varandra. De allra flesta av dem där nere skulle överleva. De bor ju ganska glest, och i stenhus som nog faller ihop men inte lämpar sig väl för att anlägga brandstormar.

Det är efterdyningarna efter ett sådant litet kärnvapenkrig jag ser fram emot. Ett absolut stenhårt militariserat läge där gränserna bevakas av beväpnad militär, ett läge där det är normaliserat med tungt beväpnade soldater i Europa, undantagslagar som möjliggör det som krävs.


Äh, det kommer ju inte hända. Chansen är jätteliten tyvärr.
__________________
Senast redigerad av Psykpatient33 2024-11-18 kl. 19:45.
Citera
2024-11-18, 19:18
  #1079
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag är hyfsat stockholmsnära till vardags men nu ute på vilda vischan långt från det, ska jag stanna här?
dom som inte direkt dör av atombomben kommer söka sig som zombies för att förtära dig.
räkna med horder av somalier som överlever i förorten som kommer jaga dig som kannibaler.
räkna med att lotta patruller/sexslavar kommer försöka skjuta dig som rasist för att inte vilja bli äten levande.
Citera
2024-11-18, 19:19
  #1080
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simborgarmannen
Orsaken till att jag väljer att starta denna tråd just nu är att president Biden precis har gett Ukraina tillåtelse att avfyra missiler med amerikanska komponenter mot mål långt inne på ryskt territorium. Putin har varnat för att detta kommer att betyda krig med NATO.

En till röd linje dom Putin inte kommer att våga göra nått åt!

Gå i krig mot Nato? Är han helt pantad?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in