2024-11-22, 04:46
Medlem
Hegamons avatar
Jag har inte sett någon som helst vettig förklaring på hur NATO/USA ska ta sig an Ryssland. Att det görs iordning vägar genom Europa förstår jag, men ett krig mot Ryssland head to head kräver helt enorma resurser. Då inkluderar jag Nordkorea och Kina på rysk sida, vilket jag omöjligt tror är vettigt ur något perspektiv.
Citera
2024-11-22, 04:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Betongborren
Jag vill nog påstå att kubakrisen bleknar mot den eskalering vi ser idag och väldigt få verkar inse vad som håller på att hända.
Det går inte att inta Ryssland med konventionella vapen eftersom strategiska kärnvapen kommer att användas om dess yttersta existens hotas. Då är det adios amigo och “tack för fisken”.
Ryssland har både taktiska och strategiska kärnvapen.
Ibland undrar jag hur folk tänker om det bryter ut krig mellan NATO och USA.
Tror folk att ryssarna kommer sitta och vänta på att dessa Natostyrkor ska ta sig till Ryssland och sen börja kriga? Ryssarna kommer ju så klart börja bomba sönder och samman militära baser och armeér i preventivt syfte. Med taktiska kärnvapen kan man åstadkomma enorm förödelse utan att förstöra halva planeten som med strategiska kärnvapen.

Och hur mycket kan man lita på USA egentligen?
Är USA redo att falla tillsammans med Europa eller vill man rädda sig själv genom att avstå ett fullskaligt kärnvapenkrig där vi alla går under?
Kanske lämnar man Europa åt sitt öde, vem vet.
Europa är det där eviga problembarnet som man aldrig kan råda bot på, barnet som vägrar bli vuxen och ta ansvar för sina egna problem.

USA har stått bakom Europas goda sida i 2 världskrig så de kan man nog lita på.

Det gäller att använda de strategiska kärnvapnen som USA sitter inne med bla emot Ryssland, innan de använder sina. Så enkelt är det. Utplåna Ryssland först, innan Ryssland försöker förstöra världen.
Citera
2024-11-22, 05:00
Medlem
Lichkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag har inte sett någon som helst vettig förklaring på hur NATO/USA ska ta sig an Ryssland. Att det görs iordning vägar genom Europa förstår jag, men ett krig mot Ryssland head to head kräver helt enorma resurser. Då inkluderar jag Nordkorea och Kina på rysk sida, vilket jag omöjligt tror är vettigt ur något perspektiv.

De tog väl flera månader att transportera dessa "paket" och det säger väl en del när det kommer till brister!
Visserligen har ryssland gammal skit men visst fan får de fram sina pansarvagnar inom en verklig tidsram
Citera
2024-11-22, 05:23
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
USA har stått bakom Europas goda sida i 2 världskrig så de kan man nog lita på.

Det gäller att använda de strategiska kärnvapnen som USA sitter inne med bla emot Ryssland, innan de använder sina. Så enkelt är det. Utplåna Ryssland först, innan Ryssland försöker förstöra världen.
USA kan inte slå ut alla Rysslands kärnvapen i ett första slag med sina egna kärnvapen och även om de kunde så skulle USA:s kärnvapen då orsaka nukleär vinter på norra halvklotet: vinter hela året om och massvält.
Citera
2024-11-22, 08:03
Medlem
Mycket skitsnack om utvidgning, när vi alla vet att Ryssland är för fattigt för utvidgning.

Ryssland har inte råd med nuvarande krig.

Ryssland är ett land med en ekonomi mindre än de nordiska länderna totalt.

Allt är prat från den ryska sidan. Det är så propaganda fungerar.

Man kan säga att det ryska hangarfartyget får representera ryska militären, full av mekaniska fel och går knappt framåt.

Sd troll är ovanligt korkade som håller på Putin i alla lägen.
Citera
2024-11-22, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Lmfao ni kan inte ens sluta upp och mosa blattarna som våldtagit ert land i decennier men ni ska sluta upp och stå emot den Rysska björnen?

Du menar alltså att privatpersoner ska ta lagen i egna händer och mörda invandrare?
Du representerar alltså Anarki.

Intressant, undra om du själv skulle vilja leva i ett sånt land. Troligtvis inte eftersom det är fittest survive.

Att försvara sitt land mot Ryssland har absolut ingenting med att göra vad utländska herrar gör i Sverige.
Är USA också ett mesigt land som låtit halva befolkningen bli utländsk?
Dina argument har ingen ordenligt grund och kommer enbart från din egna kassa åsikter
Citera
2024-11-22, 10:43
Medlem
Africagonzos avatar
"I believe that in 2024 we can absolutely believe that the Third World War has begun," said Zaluzhny, who is now Ukraine's envoy to the United Kingdom,

https://www.politico.eu/article/ww3-officially-begun-ukraine-ex-top-general-valery-zaluzhny/
Citera
2024-11-22, 10:44
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Det är i princip samma folk som USA försökte besegra i Vietnam under 60- och 70-talet och vi vet ju hur det gick. Ta aldrig något för givet.
Gick lika bra för ryssar i Afghanistan..
Citera
2024-11-22, 11:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Betongborren
Jag vill nog påstå att kubakrisen bleknar mot den eskalering vi ser idag och väldigt få verkar inse vad som håller på att hända.
Det går inte att inta Ryssland med konventionella vapen eftersom strategiska kärnvapen kommer att användas om dess yttersta existens hotas. Då är det adios amigo och “tack för fisken”.
Ryssland har både taktiska och strategiska kärnvapen.
Ibland undrar jag hur folk tänker om det bryter ut krig mellan NATO och USA.
Tror folk att ryssarna kommer sitta och vänta på att dessa Natostyrkor ska ta sig till Ryssland och sen börja kriga? Ryssarna kommer ju så klart börja bomba sönder och samman militära baser och armeér i preventivt syfte. Med taktiska kärnvapen kan man åstadkomma enorm förödelse utan att förstöra halva planeten som med strategiska kärnvapen.

Och hur mycket kan man lita på USA egentligen?
Är USA redo att falla tillsammans med Europa eller vill man rädda sig själv genom att avstå ett fullskaligt kärnvapenkrig där vi alla går under?
Kanske lämnar man Europa åt sitt öde, vem vet.
Europa är det där eviga problembarnet som man aldrig kan råda bot på, barnet som vägrar bli vuxen och ta ansvar för sina egna problem.

Bara vid två tidpunkter i historien har vi varit lika nära global kärnvapenförintelse: 1962 och 1983. Men det är inte Europa som är problembarnet utan Ryssland, och vi skall inte motståndslöst se på när detta kriminella land bryter mot folkrätten precis som det passar dem och tar vad de vill ha.
Citera
2024-11-22, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simborgarmannen
Bara vid två tidpunkter i historien har vi varit lika nära global kärnvapenförintelse: 1962 och 1983. Men det är inte Europa som är problembarnet utan Ryssland, och vi skall inte motståndslöst se på när detta kriminella land bryter mot folkrätten precis som det passar dem och tar vad de vill ha.

Det som man var mot Hitler, man skrev på fredsavtal och lät Hitler fortsätta. Precis som Putin.
Citera
2024-11-22, 15:54
Medlem
Sverige verkar vilja ha militär konflikt med den ryska björnen och svenska försvarsministern spä på det hela genom att lyfta att missiler ska skickas in i Ryssland.

Vi är snart i krig!
Citera
2024-11-22, 16:24
Medlem
Våren 2025 året det skickas väldigt många missiler in i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in