2024-11-22, 00:04
  #1333
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eatmypoo
Ja allt kan hända med a a mad man i vita huset. Kanske på tid att sälja aktier och köpa guld vad vet jag.
Du tror väl ändå inte det är anledningen?
Citera
2024-11-22, 00:08
  #1334
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Langkille
Du tror väl ändå inte det är anledningen?

Anledningen till ett tredje världskrig?

Trump är ju helt galen självklart kan det sluta hur illa som helst. Kina och Ryssland är inte längre rädda för USA.
Citera
2024-11-22, 01:17
  #1335
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eatmypoo
Anledningen till ett tredje världskrig?

Trump är ju helt galen självklart kan det sluta hur illa som helst. Kina och Ryssland är inte längre rädda för USA.

Kommunistkina är nog mer rädda för Trump, än för någon annan amerikansk president.
Citera
2024-11-22, 01:19
  #1336
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonCarlo
Putins ess i rockärmen är alltså nordkoreanska soldater på 1.55, tillåt mig skratta!

Det är i princip samma folk som USA försökte besegra i Vietnam under 60- och 70-talet och vi vet ju hur det gick. Ta aldrig något för givet.
Citera
2024-11-22, 01:25
  #1337
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Det är i princip samma folk som USA försökte besegra i Vietnam under 60- och 70-talet och vi vet ju hur det gick. Ta aldrig något för givet.


Tro mig jag älskar Kim jong un men undernärda koreaner på 1.55 blir enbart kanonmat. Bra för Ryssland på det sättet att de slipper offra sina egna men inte mer än så.
__________________
Senast redigerad av DonCarlo 2024-11-22 kl. 01:30.
Citera
2024-11-22, 01:25
  #1338
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Det är i princip samma folk som USA försökte besegra i Vietnam under 60- och 70-talet och vi vet ju hur det gick. Ta aldrig något för givet.

"Se upp för ukrainarna, för de är i princip samma folk som Sovjet-Ryssland försökte besegra under Vinterkriget med Finland 1939".
Citera
2024-11-22, 01:30
  #1339
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonCarlo
Tro mig jag älskar Kim jong in men undernärda koreaner på 1.55 blir enbart kanonmat. Bra för Ryssland på det sättet att de slipper offra sina egna men inte mer än så.

Det blir Korean BBQ.

https://youtu.be/zTpCU02zJ9k?feature=shared
Citera
2024-11-22, 01:53
  #1340
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
BRA.
Jag är taggad.
Fan dags att vi sluter upp och mosar ryssarna en gång för alla.


Lmfao ni kan inte ens sluta upp och mosa blattarna som våldtagit ert land i decennier men ni ska sluta upp och stå emot den Rysska björnen?
Citera
2024-11-22, 02:00
  #1341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
ni ska sluta upp och stå emot den Rysska björnen?

Menar du den ryska kackerlackan?
Citera
2024-11-22, 02:26
  #1342
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Trötta ryska skrämselpropaganda.

Att du skriver allt i fetad text gör bara saken värre.

1000 ryska ”red lines” har redan passerats utan någon som helst reaktion. Kommer inte hända något nu heller.

Nyreggade konton som skriker skrämselpropaganda, typiska troll konton.

Vi kommer få se mycket av det här spammandet av rysk propaganda och "red lines".

Det kommer inte bli något större krig, ryssland ÄR fattigt och den utökningen av budgeten till militären är motsvarande 25% av Sveriges budget totalt. Vilket visar på att det inte är fantastiskt mycket. Kina behöver handel för att inte kollapsa, de har därför inte råd med krig heller.

För att säkra Europa behöver vi hålla tillbaka Ryssland i Ukraina.

Sd troll är ovanligt korkade som stöder Putin i alla lägen.
Citera
2024-11-22, 03:19
  #1343
Medlem
Det så kallad ”tredje världskriget” går i snigelfart. Samma intensitet som matchen mellan Tyson och Jake Paul.
Citera
2024-11-22, 03:47
  #1344
Medlem
Betongborrens avatar
Jag vill nog påstå att kubakrisen bleknar mot den eskalering vi ser idag och väldigt få verkar inse vad som håller på att hända.
Det går inte att inta Ryssland med konventionella vapen eftersom strategiska kärnvapen kommer att användas om dess yttersta existens hotas. Då är det adios amigo och “tack för fisken”.
Ryssland har både taktiska och strategiska kärnvapen.
Ibland undrar jag hur folk tänker om det bryter ut krig mellan NATO och USA.
Tror folk att ryssarna kommer sitta och vänta på att dessa Natostyrkor ska ta sig till Ryssland och sen börja kriga? Ryssarna kommer ju så klart börja bomba sönder och samman militära baser och armeér i preventivt syfte. Med taktiska kärnvapen kan man åstadkomma enorm förödelse utan att förstöra halva planeten som med strategiska kärnvapen.

Och hur mycket kan man lita på USA egentligen?
Är USA redo att falla tillsammans med Europa eller vill man rädda sig själv genom att avstå ett fullskaligt kärnvapenkrig där vi alla går under?
Kanske lämnar man Europa åt sitt öde, vem vet.
Europa är det där eviga problembarnet som man aldrig kan råda bot på, barnet som vägrar bli vuxen och ta ansvar för sina egna problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in