2022-03-02, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Du har fikarast helamorgon d?

Betyder detta att du r arbetsls eftersom du definierar arbetslshet utefter vilken tid p dygnet man har tid att vara aktiv p Flashback? Jag r utbildad dataingenjr och mitt arbete r fritt, s lnge jag gr mina timmar spelar det ingen roll vilken tid p dygnet.
Citera
2022-03-02, 12:19
Medlem
freedom291s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Sverige r inte mitt land.

Varfr skulle Ryssland anfalla Sverige? ...... + massa trolleri trollera ala ryssland D
Om sverige gr med i NATO s har ryssland hotat oss, har du missat det? Det blandar i sig i vr skerhetspolitik. Rvhatten Putin r ju galen han kan komma p vilken orsak han vill, att vi hjlpte finland en gng i tiden. Eller att han lst i bok att ryssland faktisk har rtt till sverige fr s var det fr tusen r sen.

https://www.youtube.com/watch?v=o9A-u8EoWcI

Kolla p det klippet, ser du en sund mnniska? Man tror ju man kollar p Austin Powers dr putin r Dr Evil.
Citera
2022-03-02, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freedom291
Om sverige gr med i NATO s har ryssland hotat oss, har du missat det? Det blandar i sig i vr skerhetspolitik. Rvhatten Putin r ju galen han kan komma p vilken orsak han vill, att vi hjlpte finland en gng i tiden. Eller att han lst i bok att ryssland faktisk har rtt till sverige fr s var det fr tusen r sen.

https://www.youtube.com/watch?v=o9A-u8EoWcI

Kolla p det klippet, ser du en sund mnniska? Man tror ju man kollar p Austin Powers dr putin r Dr Evil.

Det r bra eftersom Sverige aldrig borde g med i NATO fr den delen, dessutom hade inget land tyckt om att bli omringad av militrbaser och USA i synnerhet hade reagerat vldigt starkt om Ryssland hade militrbaser i mexiko. Sverige och Finland ligger ju inom Rysslands skerhetszon. Frsvarar inte Rysslands invasion, men jag frstr hur de tnker kring NATO.

Ryssland kommer inte driva ett krig emot Sverige p lsa grunder, det r fullkomligt rimligt att de reagerar nr NATO expanderar sterut - vilket NATO lovade p 90talet att inte gra, de skulle respektera Rysslands skerthetsbuffert men istllet expanderade NATO. NATO har krigshetsat och begtt krigsbrott flera gnger, har Ryssland ingenting att oroa sig fr? Fr de inte stta ner foten? Sverige ska bara hlla sig i sin neutrala linje s klarar sig nationen fint.
Citera
2022-03-02, 12:58
Medlem
freedom291s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Det r bra eftersom Sverige aldrig borde g med i NATO fr den delen, dessutom hade inget land tyckt om att bli omringad av militrbaser och USA i synnerhet hade reagerat vldigt starkt om Ryssland hade militrbaser i mexiko. Sverige och Finland ligger ju inom Rysslands skerhetszon. Frsvarar inte Rysslands invasion, men jag frstr hur de tnker kring NATO.

Ryssland kommer inte driva ett krig emot Sverige p lsa grunder, det r fullkomligt rimligt att de reagerar nr NATO expanderar sterut - vilket NATO lovade p 90talet att inte gra, de skulle respektera Rysslands skerthetsbuffert men istllet expanderade NATO. NATO har krigshetsat och begtt krigsbrott flera gnger, har Ryssland ingenting att oroa sig fr? Fr de inte stta ner foten? Sverige ska bara hlla sig i sin neutrala linje s klarar sig nationen fint.
Det r lite det som grejen man litar inte p ryssland ett skit man gjorde inte det tidigare och nu inte alls. Du kan inte jmfra ett demokratiskt land med ett s genomruttet land som ryssland. Det r inte bara ledarna men mentaliteten ocks. Tror du Director of the National Security i USA sitter och stammar och p vg att skita p sig framfr Biden?
Senast redigerad av freedom291 2022-03-02 kl. 13:29.
Citera
2022-03-02, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freedom291
Det r lite det som grejen man litar inte p ryssland ett skit man gjorde inte det tidigare och nu inte alls. Du kan inte jmfra ett demokratiskt land med ett s genom ruttet som ryssland. Det r inte bara ledarna men mentaliteten ocks. Tror du Director of the National Security i USA sitter och stammar och p vg att skita p sig framfr Biden?

Och det rttfrdigar att vi skall bevpna Ukraina med vapen som kommer anvndas mot Ryssland? r det inte en strre risk fr militra konsekvenser om vi agerar p det viset? Varfr ska vi bevpna Europas mest korrupta land(Ukraina) och sedan ltsas som om landet borde anses vara demokratiskt? Detta r tv korrupta piss lnder i konflikt med varandra, och vi valde sida fr att Ryssland varnade Sverige om att g med i NATO?

Hr du inte hur det lter?
Bevpna fiendes fiende fr att fienden sa till oss att inte g med i NATO? Ryssland tjnar inte ngonting p att starta en militr konflikt mot Sverige om vi bara hller oss i ledet. Det r inte s "bara" att de kommer angripa oss. Konflikten i Ukraina har varat i mnga r och den r mer komplicerad n vad mnga frstr. Det finns bra trdar att frdjupa sig i p flashback. Frstr man sig bttre p varfr Ryssland agerat som de gjort s r det enkelt att dra slutsatsen att Sverige hade klarat sig vldigt bra om vi bara hllit oss neutrala.
Citera
2022-03-02, 16:48
Medlem
whosyourdaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ja fast kina kommer inte invadera Taiwan av flera orsaker. En r att de ser effekten av rysslands attack p Ukraina.

En annan r att Taiwan kan frsvara sig p ett helt annat stt och dessutom har kina ingen som helst strategisk nytta av Taiwan.

Men framfr allt s kommer inte Ryssland vara nt att ha nr vstvrlden r klara.
Vi fr vl se.
Citera
2022-03-02, 18:06
Medlem
Ormen Lnges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Jag tror dig. Kan du visa ngot som styrker detta?

Tja, de har ju varit helt vrdelsa mot ukrainska drnare i Ukraina, trots att dessa r mycket ltta ml (medelhg till hg hjd och mycket lg hastighet) fr ett dylikt system, s lnge elektroniken hller mttet.
Citera
2022-03-02, 19:04
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Jo s kan det vara.

Dock tror jag Polen just nu bara vill hjlpa Ukraina liksom i princip resten av EU gr helt utan betalning och frpliktelser.

Men visst kan du ha rtt, inget r ju omjligt i ett ondligt universum.

Tanken var vl mer att polen d kunde sga nej vi har inte gett Ukraina ngot stridsflyg, vi har slt vertaligt materiel till Ukraina.
Citera
2022-03-02, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
De undviker att dda civila s gott det gr. De vill inte frstra Ukraina. De vill ta det intakt och stta en rysk puppet likt Vitryssland dr och sen backa. De vill inte att Ukraina ska vara en brda efter kriget, utan slppa det s intakt som mjligt.

Idag terrorbombade de Mariupol i 10+ timmar. Verkar som din hjlte Putin ndrat sig kring civila offer.
Citera
2022-03-02, 19:57
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Idag terrorbombade de Mariupol i 10+ timmar. Verkar som din hjlte Putin ndrat sig kring civila offer.

Har aldrig psttt att han r min hjlte eller att jag r p Rysslands sida. Jag fljer bara utvecklingen baserat p fakta och drar mina egna slutsatser. Istllet fr att lita blint och leva i sitt nsketnk att Ukrainarna kommer vinna osv. Men aja, funkar det fr dig s fr du st fr det.

Han kan bomba 100 timmar till. Han kan gra vad han vill medans Ukraina r sitting ducks.

Analyserar man situationen p detta s r man ett rysstroll eller lskar Putin. Standard
Citera
2022-03-02, 20:23
Medlem
Citat:
Har aldrig psttt att han r min hjlte eller att jag r p Rysslands sida. Jag fljer bara utvecklingen baserat p fakta och drar mina egna slutsatser. Istllet fr att lita blint och leva i sitt nsketnk att Ukrainarna kommer vinna osv. Men aja, funkar det fr dig s fr du st fr det.

Han kan bomba 100 timmar till. Han kan gra vad han vill medans Ukraina r sitting ducks.

Analyserar man situationen p detta s r man ett rysstroll eller lskar Putin. Standard

S jag tror Ukraina kommer vinna?

Krig har sllan vinnare....

Jag tror Ukraina med hjlp frn vst kan st emot s lnge att Ryssarna mste retirera. (krnvapen ndrar sjlvklart spelreglerna.. och det t hll ingen av oss vet)

Sen till skillnad frn dig s tycker jag vissa saker r vrda att kmpa fr!
Citera
2022-03-02, 20:26
Medlem
Citat:

Han kan gra vad han vill medans Ukraina r sitting ducks.

Kan han det? Han har i princip blivit helt utesluten frn handel med vst.

Hur lnge kan han vara det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in