2022-03-02, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Du har fikarast helamorgon då?

Betyder detta att du är arbetslös eftersom du definierar arbetslöshet utefter vilken tid på dygnet man har tid att vara aktiv på Flashback? Jag är utbildad dataingenjör och mitt arbete är fritt, så länge jag gör mina timmar spelar det ingen roll vilken tid på dygnet.
Citera
2022-03-02, 12:19
Medlem
freedom291s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Sverige är inte mitt land.

Varför skulle Ryssland anfalla Sverige? ...... + massa trolleri trollera ala ryssland D
Om sverige går med i NATO så har ryssland hotat oss, har du missat det? Det blandar i sig i vår säkerhetspolitik. Rövhatten Putin är ju galen han kan komma på vilken orsak han vill, att vi hjälpte finland en gång i tiden. Eller att han läst i bok att ryssland faktisk har rätt till sverige för så var det för tusen år sen.

https://www.youtube.com/watch?v=o9A-u8EoWcI

Kolla på det klippet, ser du en sund människa? Man tror ju man kollar på Austin Powers där putin är Dr Evil.
Citera
2022-03-02, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freedom291
Om sverige går med i NATO så har ryssland hotat oss, har du missat det? Det blandar i sig i vår säkerhetspolitik. Rövhatten Putin är ju galen han kan komma på vilken orsak han vill, att vi hjälpte finland en gång i tiden. Eller att han läst i bok att ryssland faktisk har rätt till sverige för så var det för tusen år sen.

https://www.youtube.com/watch?v=o9A-u8EoWcI

Kolla på det klippet, ser du en sund människa? Man tror ju man kollar på Austin Powers där putin är Dr Evil.

Det är bra eftersom Sverige aldrig borde gå med i NATO för den delen, dessutom hade inget land tyckt om att bli omringad av militärbaser och USA i synnerhet hade reagerat väldigt starkt om Ryssland hade militärbaser i mexiko. Sverige och Finland ligger ju inom Rysslands säkerhetszon. Försvarar inte Rysslands invasion, men jag förstår hur de tänker kring NATO.

Ryssland kommer inte driva ett krig emot Sverige på lösa grunder, det är fullkomligt rimligt att de reagerar när NATO expanderar österut - vilket NATO lovade på 90talet att inte göra, de skulle respektera Rysslands säkerthetsbuffert men istället expanderade NATO. NATO har krigshetsat och begått krigsbrott flera gånger, har Ryssland ingenting att oroa sig för? Får de inte sätta ner foten? Sverige ska bara hålla sig i sin neutrala linje så klarar sig nationen fint.
Citera
2022-03-02, 12:58
Medlem
freedom291s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Det är bra eftersom Sverige aldrig borde gå med i NATO för den delen, dessutom hade inget land tyckt om att bli omringad av militärbaser och USA i synnerhet hade reagerat väldigt starkt om Ryssland hade militärbaser i mexiko. Sverige och Finland ligger ju inom Rysslands säkerhetszon. Försvarar inte Rysslands invasion, men jag förstår hur de tänker kring NATO.

Ryssland kommer inte driva ett krig emot Sverige på lösa grunder, det är fullkomligt rimligt att de reagerar när NATO expanderar österut - vilket NATO lovade på 90talet att inte göra, de skulle respektera Rysslands säkerthetsbuffert men istället expanderade NATO. NATO har krigshetsat och begått krigsbrott flera gånger, har Ryssland ingenting att oroa sig för? Får de inte sätta ner foten? Sverige ska bara hålla sig i sin neutrala linje så klarar sig nationen fint.
Det är lite det som grejen man litar inte på ryssland ett skit man gjorde inte det tidigare och nu inte alls. Du kan inte jämföra ett demokratiskt land med ett så genomruttet land som ryssland. Det är inte bara ledarna men mentaliteten också. Tror du Director of the National Security i USA sitter och stammar och på väg att skita på sig framför Biden?
Senast redigerad av freedom291 2022-03-02 kl. 13:29.
Citera
2022-03-02, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freedom291
Det är lite det som grejen man litar inte på ryssland ett skit man gjorde inte det tidigare och nu inte alls. Du kan inte jämföra ett demokratiskt land med ett så genom ruttet som ryssland. Det är inte bara ledarna men mentaliteten också. Tror du Director of the National Security i USA sitter och stammar och på väg att skita på sig framför Biden?

Och det rättfärdigar att vi skall beväpna Ukraina med vapen som kommer användas mot Ryssland? Är det inte en större risk för militära konsekvenser om vi agerar på det viset? Varför ska vi beväpna Europas mest korrupta land(Ukraina) och sedan låtsas som om landet borde anses vara demokratiskt? Detta är två korrupta piss länder i konflikt med varandra, och vi valde sida för att Ryssland varnade Sverige om att gå med i NATO?

Hör du inte hur det låter?
Beväpna fiendes fiende för att fienden sa till oss att inte gå med i NATO? Ryssland tjänar inte någonting på att starta en militär konflikt mot Sverige om vi bara håller oss i ledet. Det är inte så "bara" att de kommer angripa oss. Konflikten i Ukraina har varat i många år och den är mer komplicerad än vad många förstår. Det finns bra trådar att fördjupa sig i på flashback. Förstår man sig bättre på varför Ryssland agerat som de gjort så är det enkelt att dra slutsatsen att Sverige hade klarat sig väldigt bra om vi bara hållit oss neutrala.
Citera
2022-03-02, 16:48
Medlem
whosyourdaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ja fast kina kommer inte invadera Taiwan av flera orsaker. En är att de ser effekten av rysslands attack på Ukraina.

En annan är att Taiwan kan försvara sig på ett helt annat sätt och dessutom har kina ingen som helst strategisk nytta av Taiwan.

Men framför allt så kommer inte Ryssland vara nåt att ha när västvärlden är klara.
Vi får väl se.
Citera
2022-03-02, 18:06
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Jag tror dig. Kan du visa något som styrker detta?

Tja, de har ju varit helt värdelösa mot ukrainska drönare i Ukraina, trots att dessa är mycket lätta mål (medelhög till hög höjd och mycket låg hastighet) för ett dylikt system, så länge elektroniken håller måttet.
Citera
2022-03-02, 19:04
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Jo så kan det vara.

Dock tror jag Polen just nu bara vill hjälpa Ukraina liksom i princip resten av EU gör helt utan betalning och förpliktelser.

Men visst kan du ha rätt, inget är ju omöjligt i ett oändligt universum.

Tanken var väl mer att polen då kunde säga ”nej vi har inte gett Ukraina något stridsflyg, vi har sålt övertaligt materiel till Ukraina.”
Citera
2022-03-02, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
De undviker att döda civila så gott det går. De vill inte förstöra Ukraina. De vill ta det intakt och sätta en rysk puppet likt Vitryssland där och sen backa. De vill inte att Ukraina ska vara en börda efter kriget, utan släppa det så intakt som möjligt.

Idag terrorbombade de Mariupol i 10+ timmar. Verkar som din hjälte Putin ändrat sig kring civila offer.
Citera
2022-03-02, 19:57
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Idag terrorbombade de Mariupol i 10+ timmar. Verkar som din hjälte Putin ändrat sig kring civila offer.

Har aldrig påstått att han är min hjälte eller att jag är på Rysslands sida. Jag följer bara utvecklingen baserat på fakta och drar mina egna slutsatser. Istället för att lita blint och leva i sitt önsketänk att Ukrainarna kommer vinna osv. Men aja, funkar det för dig så får du stå för det.

Han kan bomba 100 timmar till. Han kan göra vad han vill medans Ukraina är sitting ducks.

Analyserar man situationen på detta så är man ett rysstroll eller älskar Putin. Standard
Citera
2022-03-02, 20:23
Medlem
Citat:
Har aldrig påstått att han är min hjälte eller att jag är på Rysslands sida. Jag följer bara utvecklingen baserat på fakta och drar mina egna slutsatser. Istället för att lita blint och leva i sitt önsketänk att Ukrainarna kommer vinna osv. Men aja, funkar det för dig så får du stå för det.

Han kan bomba 100 timmar till. Han kan göra vad han vill medans Ukraina är sitting ducks.

Analyserar man situationen på detta så är man ett rysstroll eller älskar Putin. Standard

Så jag tror Ukraina kommer vinna?

Krig har sällan vinnare....

Jag tror Ukraina med hjälp från väst kan stå emot så länge att Ryssarna måste retirera. (kärnvapen ändrar självklart spelreglerna.. och det åt håll ingen av oss vet)

Sen till skillnad från dig så tycker jag vissa saker är värda att kämpa för!
Citera
2022-03-02, 20:26
Medlem
Citat:

Han kan göra vad han vill medans Ukraina är sitting ducks.

Kan han det? Han har i princip blivit helt utesluten från handel med väst.

Hur länge kan han vara det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in