2022-03-01, 17:03
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Det innebär att nu är även t.ex. Polen med i kriget.
Citera
2022-03-01, 20:10
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Polen och Bulgarien förnekar nu att stridsflygplan skickas till Ukraina.“We are not sending any jets to Ukraine because that would open a military interference in the Ukrainian conflict. We are not joining that conflict. NATO is not a party to that conflict,” President Andrzej Duda
https://www.rt.com/news/550955-poland-bulgaria-deny-warplanes-ukraine/

Teoretiskt så kan ju Polen tänkas vilja sälja lite krigsmateriel till Ukraina. Som exempelvis en gäng MIG. Mot kontant betalning vilket borde kunna ordnas ganska så direkt.
Citera
2022-03-01, 20:25
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
https://theweek.com/russo-ukrainian-war/1010733/ukraine-says-its-pilots-are-in-poland-picking-up-donated-mig-29-fighter

Dessa Mig-29 är moderniserade av Polen så att de har liknande elektroniska system som övriga NATO stridsflygplan.

Totalt ska Ukraina få 70 stridsflygplan från bla Slovakien, Bulgarien, Rumänien.

Så nu kommer vi få se luftstrider över Ukraina samt att ryssar på marken kan bli bombade från luften.

Hur tror ni det kommer påverka kriget?

Det som är bra med slaviska länderna förutom Rysslad så är det att så mycket som väst hatar Putin så hatar slaverna han ännu mer!! Fan vad bra med fighter jets, jag är så jävla glad.
Senast redigerad av RickRozay 2022-03-01 kl. 20:32.
Citera
2022-03-01, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Man ber om världskrig nu från väst. Det kommer spåra. Det första han sa var att om vi blandar oss i så kommer det bli konsekvenser vi aldrig sätt i vår historia.

Nej men om Putin har talat så sätter vi oss ner, poppar popcorn och tittar på då.

Sen är resten av Europa på tur. När slutar DU käka popcorn?
Citera
2022-03-01, 20:40
Medlem
Niggwards avatar
Ja, gällande Ukraina gör vi det. NATO har ingen anledning att vara där. Man vill sätta vapen nära Ryssland. Hade det varit tvärt om på Kuba idag så skulle USA gjort samma sak. Dvs anfalla. Du är en idiot om du tror annat.

Han anfaller för att NATO försöker rubba terrorbalansen. Alla andra länder runt om sen är NATO länder. Han kommer stanna efter Ukraina.

Du lever bara i en fantasi och skiter på dig. Allt kommer bli bra. Kom hit så får du en kram medans du gråter på min axel
Citera
2022-03-01, 21:00
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Zelensky själv och diverse västmedia (inklusive SVT) säger alltså att Polen och Bulgarien utlovat stridsflygplan (men inte besättning), Russia Today citerar Duda på att Polen inte tänker skicka några dylika plan.

Propagandakriget i nyheterna är i full gång.
Spelar ingen roll vad dem säger det viktigaste är att dem fighter jets kommer dit.
Kul att russia today säger att det inte händer.
Citera
2022-03-01, 21:34
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
https://theweek.com/russo-ukrainian-war/1010733/ukraine-says-its-pilots-are-in-poland-picking-up-donated-mig-29-fighter

Dessa Mig-29 är moderniserade av Polen så att de har liknande elektroniska system som övriga NATO stridsflygplan.

Totalt ska Ukraina få 70 stridsflygplan från bla Slovakien, Bulgarien, Rumänien.

Så nu kommer vi få se luftstrider över Ukraina samt att ryssar på marken kan bli bombade från luften.

Hur tror ni det kommer påverka kriget?

Ja, risk att Putin kommer A-bomba Polen.

Polska MIG-29rna är bättre än vad Ryssland har.

Frågan är var de ska starta och landa och tanka?
Citera
2022-03-01, 21:38
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skojarn
Ytterligare fake news från den Ukrainska regeringen. Deras regering är lika rörig som hela landet.

Allt från nån korkad fakehistoria om Snake Island, samt dagliga rapporter om nedskjutna flygplan med 150 spetznas i, sen nån hemlig ukrainare som skjuter ner alla ryssar, till nu hur halva NATO skulle skänka bort sina flygvapen till Ukraina som om det var en bunt chokladaskar.

Den där Zelenskyj borde kanske återvända till skådespeleri och komedi. Eller så passar han bra som president - alla här i väst sväljer ju allt möjligt konstigt som kommer ut ur deras mun. Lustigt hur vår media som är självutnämnda experter på "desinformation" nu sprider allt möjligt som ukrainska troll fantiserat ihop.

Vad har han för val?
Citera
2022-03-01, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Det kommer fullständigt eskalera. Skicka stridsflyg som kommer bomba ryssar?

Man ber om världskrig nu från väst. Det kommer spåra. Det första han sa var att om vi blandar oss i så kommer det bli konsekvenser vi aldrig sätt i vår historia.

Du har förstått rätt!

Om jag sparkar dig i huvudet och du håller fram handen för att mildra mina sparkar så är det ditt fel att jag sparkar dig ännu hårdare!!!!
Citera
2022-03-01, 21:43
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Du har förstått rätt!

Om jag sparkar dig i huvudet och du håller fram handen för att mildra mina sparkar så är det ditt fel att jag sparkar dig ännu hårdare!!!!

Verkligen. Men låt mig lugna ner ditt blodtryck och informera att de ändrade sig.

De antagligen insåg vad fan de höll på med. Skicka stridsflyg är sinnesjukt. Att de ens hade tanken är skrämmande nog.
Citera
2022-03-01, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Teoretiskt så kan ju Polen tänkas vilja sälja lite krigsmateriel till Ukraina. Som exempelvis en gäng MIG. Mot kontant betalning vilket borde kunna ordnas ganska så direkt.

Jo så kan det vara.

Dock tror jag Polen just nu bara vill hjälpa Ukraina liksom i princip resten av EU gör helt utan betalning och förpliktelser.

Men visst kan du ha rätt, inget är ju omöjligt i ett oändligt universum.
Citera
2022-03-01, 21:45
Medlem
herrstorks avatar
De har ångrat sig så nu blir det inget mer hjälp. Hoppas flera länder går efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in