Citat:
"Ingenting är som det ser ut". Många i tråden verkar nappat på MSM att Putin är galen, att han går in i Ukraina utan en plan B, att han ska starta kärnvapenkrig, att han redan förlorat, att han inte vet vad han gör. Även om man accepterar ett alternativt narrativ att han vill ha Donbass, säkra Krim, skydda ryssar i Ukraina och framför allt inte vill ha NATOs missiler i Ukraina så är ovanstående förklaringar helt absurda. Putin har ju själv barn, i väst om jag inte missminner mig. Ett fullskaligt kärnvapenkrig riskerar ju att utplåna även sin egen familj eller i varje fall göra jorden till ett väldigt mycket sämre ställe att bo på.
Det snurrar ju många olika teorier om allt möjligt i dessa tider. En av dem är Georgia Guidestones med depopulation och införandet av NWO och One Government. Det finns många klipp som berör ämnet men som diskuterar olika delar av det. Redan nu diskuterar Bill Gates, Faucci mfl med ett leende att det kommer fler virus. Jag nämnde hemorragic fever, vilken vore en rysare. Tittar vi tex på Kanada, Österrike, Australien, Tysklands regler angående vaccinering av corona så känner man inte alls igen den fullständigt totalitära hanteringen. Tittar man på vilka politiker/offentliga personer som varit på WEFs Young Global Leaders och lyssnar på vad Klaus Schwaub säger så verkar det som en liten grupp människor håller på att ta kontroll över majoritetens av jordens länder. Man kan lyssna på olika budskap som presidenter, premiärministrar, kungligheter säger så är det ord för ord samma sak de säger. Sedan länge ägs alla riksbanker av en liten grupp människor. Skapandet av Federal Reserve var eventuellt startskottet på det. Den kabal som det ofta hänvisas till styr och kontrollerar i princip USA, EU, alla NGO som WHO, IMF, FN osv osv. Bilderberg, Trilaterala kommissionen, WEF, CFR osv osv är de organ de använder för att fånga in kommande puppets.
Nu så till poängen, om det stämmer att Trump finns kvar i kulisserna vilket det också ryktas och om patrioter inom militären, NSA osv samarbetar med bland annat Ryssland och eventuellt Kina att krossa kabalen så är kanske Rysslands "attack" på Ukraina enbart att komma åt kabalen och deras smuts, dvs biolaben, korrupte presidenten etc. Vatten, el, kommunikationer osv verkar fungera utan problem i Ukraina. Folk kan gå och handla , hyllorna verkar fulla i butikerna. Ser det ut som det brukar göra när ett land går i krig?
Det som västs MSM målar upp är den bild som kabalen ger dem order om. Vi har ju sett en missil slå ner i ett höghus. Vi vet ju inte vem som skickade den. Var det Ryssland eller var det false flag från kabalen för att öka opinionen mot Ryssland och därmed motståndet mot kabalen?
Jag spekulerar hej vilt, men precis som du säger och håller jag med - vi kan inte lita på MSM överhuvudtaget.
Tillägg:
Heads up som fortsättning, OM det visar sig att det vi ser nu inte är Ryssland som attackerar ett grannland utan att det är en kamp mot kabalen. Det har ryktats om att man planerar att iscensätta en fejkad attack från utomjordingar och att detta skulle få folk att acceptera NWO/One Government. Ett gammalt klipp jag såg talade redan om på 90-talet att militären kunde göra verklighetstrogna hologram av flygande objekt. Man tog upp en händelse från Colorado eller Texas nattetid från 90-talet som över 10.000 människor bevittnade. Det var ett flygande objekt som var 1,5 km stort, sannolikt då ett hologram. Man sa att planen var ett virus runt 2018 och den fejkade attacken från utomjordingar skulle komma mitten 2020-talet. Dolda i dessa hologram skulle riktiga stridsflygplan eller kanske drönare flyga och bomba osv. Jag inser så klart att det låter helt sjukt och som en gigantisk foliehatt. Dock finns det tillräckligt med galenskap, vansinne och oegentligheter i det som vi faktiskt VET för att jag anser att man inte helt kan avfärda det. Rapporter från UFO-händelser visar ju också att UFOt plötsligt gjort tvära svängar som vore omöjliga för saker gjorde på jorden och att de försvann med ljusets hastighet. Låter inte det som något man skulle kunna göra med ett hologram, ungefär som man leker med en laserpekare?