2022-02-28, 12:48
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Det enda vi med säkerhet vet är att det INTE förhåller sig så som SVT rapporterar. Det kan man effektivt använda.

De fulaste fiskarna i USA har fingrarna i Ukraina. Detta är våra verkliga fiender men vägen till denna förståelse är för lång och för svår.

"Ingenting är som det ser ut". Många i tråden verkar nappat på MSM att Putin är galen, att han går in i Ukraina utan en plan B, att han ska starta kärnvapenkrig, att han redan förlorat, att han inte vet vad han gör. Även om man accepterar ett alternativt narrativ att han vill ha Donbass, säkra Krim, skydda ryssar i Ukraina och framför allt inte vill ha NATOs missiler i Ukraina så är ovanstående förklaringar helt absurda. Putin har ju själv barn, i väst om jag inte missminner mig. Ett fullskaligt kärnvapenkrig riskerar ju att utplåna även sin egen familj eller i varje fall göra jorden till ett väldigt mycket sämre ställe att bo på.

Det snurrar ju många olika teorier om allt möjligt i dessa tider. En av dem är Georgia Guidestones med depopulation och införandet av NWO och One Government. Det finns många klipp som berör ämnet men som diskuterar olika delar av det. Redan nu diskuterar Bill Gates, Faucci mfl med ett leende att det kommer fler virus. Jag nämnde hemorragic fever, vilken vore en rysare. Tittar vi tex på Kanada, Österrike, Australien, Tysklands regler angående vaccinering av corona så känner man inte alls igen den fullständigt totalitära hanteringen. Tittar man på vilka politiker/offentliga personer som varit på WEFs Young Global Leaders och lyssnar på vad Klaus Schwaub säger så verkar det som en liten grupp människor håller på att ta kontroll över majoritetens av jordens länder. Man kan lyssna på olika budskap som presidenter, premiärministrar, kungligheter säger så är det ord för ord samma sak de säger. Sedan länge ägs alla riksbanker av en liten grupp människor. Skapandet av Federal Reserve var eventuellt startskottet på det. Den kabal som det ofta hänvisas till styr och kontrollerar i princip USA, EU, alla NGO som WHO, IMF, FN osv osv. Bilderberg, Trilaterala kommissionen, WEF, CFR osv osv är de organ de använder för att fånga in kommande puppets.

Nu så till poängen, om det stämmer att Trump finns kvar i kulisserna vilket det också ryktas och om patrioter inom militären, NSA osv samarbetar med bland annat Ryssland och eventuellt Kina att krossa kabalen så är kanske Rysslands "attack" på Ukraina enbart att komma åt kabalen och deras smuts, dvs biolaben, korrupte presidenten etc. Vatten, el, kommunikationer osv verkar fungera utan problem i Ukraina. Folk kan gå och handla , hyllorna verkar fulla i butikerna. Ser det ut som det brukar göra när ett land går i krig?

Det som västs MSM målar upp är den bild som kabalen ger dem order om. Vi har ju sett en missil slå ner i ett höghus. Vi vet ju inte vem som skickade den. Var det Ryssland eller var det false flag från kabalen för att öka opinionen mot Ryssland och därmed motståndet mot kabalen?

Jag spekulerar hej vilt, men precis som du säger och håller jag med - vi kan inte lita på MSM överhuvudtaget.

Tillägg:
Heads up som fortsättning, OM det visar sig att det vi ser nu inte är Ryssland som attackerar ett grannland utan att det är en kamp mot kabalen. Det har ryktats om att man planerar att iscensätta en fejkad attack från utomjordingar och att detta skulle få folk att acceptera NWO/One Government. Ett gammalt klipp jag såg talade redan om på 90-talet att militären kunde göra verklighetstrogna hologram av flygande objekt. Man tog upp en händelse från Colorado eller Texas nattetid från 90-talet som över 10.000 människor bevittnade. Det var ett flygande objekt som var 1,5 km stort, sannolikt då ett hologram. Man sa att planen var ett virus runt 2018 och den fejkade attacken från utomjordingar skulle komma mitten 2020-talet. Dolda i dessa hologram skulle riktiga stridsflygplan eller kanske drönare flyga och bomba osv. Jag inser så klart att det låter helt sjukt och som en gigantisk foliehatt. Dock finns det tillräckligt med galenskap, vansinne och oegentligheter i det som vi faktiskt VET för att jag anser att man inte helt kan avfärda det. Rapporter från UFO-händelser visar ju också att UFOt plötsligt gjort tvära svängar som vore omöjliga för saker gjorde på jorden och att de försvann med ljusets hastighet. Låter inte det som något man skulle kunna göra med ett hologram, ungefär som man leker med en laserpekare?
Citera
2022-02-28, 12:51
Medlem
Det här var bland det sjukaste jag hört. Från Aftonbladet. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...mtal-om-kriget
Under talet sa han också att Ukrainska brottslingar kommer släppas från fängelser om de är beredda att ansluta sig till kriget.

Bara jag som tycker att det låter som ett desperat drag? Jag menar först uppmanar Ukrainska presidenten civila att strida och kasta brandbomber och nu detta. Hade det gått så bra för Ukraina i den här invasionen hade de väl inte behövt sina fångar.

Vågar man hoppas på en överenskommelse idag länderna emellan som gör slut på striderna och sanktionerna?
Citera
2022-02-28, 13:01
Medlem
B. Mystics avatar
Min take på det hela.

Att det skulle röra sig om att de skickat in förtrupper för att kolla läget håller jag som orimligt. Att göra det med detta resultat, vilket är det enda resultat som kan ske om man skickar in vad man vet är mindre bra soldater är absolut inte bra för moralen. Det visar på att ledningen inte bryr sig om manskapet.

Jag tror att det helt enkelt är som så att Putin frivilligt eller ofrivilligt har blivit förd bakom ljuset. Underrättelsetjänsten har informerat felaktigt om vilket mottagande soldaterna skulle få. De kanske inte vågade säga något annat eftersom Putin gjort klart för sig och resterande ledning att Ryssland ska komma in och befria landet.

Det kan vara att ryska generaler medvetet saboterar för Putin. Skickar in värnpliktiga som de vet inte kommer göra stort motstånd innan de kapitulerar. För att minska blodspillan.

Eller så är ryssen så här jävla dålig. Det kan bero på dålig moral, trötthet på styret, allmänt missnöje, korruption. Allt fungerar ju dåligt verkar det som. De har för fan inte ens proviant och diesel så det räcker.
Citera
2022-02-28, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Har börjat dyka upp uppgifter om att vissa plutoner iaf blivit lurade. Att dom trott det hela är en övning. PÅ ett sätt tror jag det med tanke på hur forden körs på lång rad och blir easy targets för pansarskott och anfall från både högt och lågt.

Men på ett sätt tror jag inte det, då de första man gör om man blir tillfångatagen av fienden är att ljuga och förneka.

En annan teori kan ju vara att dom viktiga slagen som sker på natten utförs av specialförbanden och på dagen skickar man in reserver och oerfarna soldater i kolumkörning som blir easy targets. Men vad vet jag.

Det som de ryska fångarna säger kan vara sant, eller inte. Antingen säger de "övningar" för att skona sig själva eller så köper jag någon annans teori i tråden om att det hela började som en övning och ordern ändrades hastigt till att anfall. Därav att ryssarna verkar dåliga förberedda.
Citera
2022-02-28, 13:09
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Kanske precis tvärtom, ett så pass attraktivt "stycke mark" så att alla (Polen, Tyskland, Ryssland, Litauen) har varit där och försökt sno åt sig bitar? Folket som bor där har ju uppenbart sammanhållning, och ser sig som ett land och folk sedan åtminstone 1645, och pratar ett gemensamt språk som skiljer sig lite från vanlig ryska. Det är ju enormt bördig jord och stor produktion av spannmål som gör dem attraktiva för både öst och väst, samt deras läge (som Afghanistan som alla försökt ockupera i några tusen år). Och historiskt sett är det den vita nordeuropéns vagga, våra förfäder bodde där och skapade grunden till vår kultur med fast boende, odling, brödbak, ölbryggningen mm innan delar av dem drog västerut pga att de blev för många och behövde mer plats.

Precis. Är det inte så att det finns enorma åkerarealer i Ukraina? Afghanistan är väl mest stenöken eller har de också bördiga områden? I och för sig så kommer ju 90% av väst opium därifrån.

Så "moderna" vita härstammar därifrån och på 800-talet drog vikingar från Roslagen tillbaka och grundade Ryssland.

Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Så deras affärer är öppna? Folk ser ut att handla mat i Kharkiv. https://twitter.com/nexta_tv/status/1498224059406065666

Strider på natten, och folk kommer ut på dagtid. Finns ett flertal klipp från Kharkiv på den kanalen efter hårda strider i natt. https://twitter.com/nexta_tv/status/1498173200139759620

Det här ser ju faktiskt lite roligt ut på kartan, men säkert inte lika roligt för de inblandade. Planen får inte flyga över EU nu eller vad det är. https://twitter.com/nexta_tv/status/1498181760449925122

Orkar inte leta efter ett klipp jag såg i förrgår på en utav två tillfångatagna unga killar, ryska soldater. Där frågade den som filmade pressande om ryssen är beredd att byta sida och döda sina egna istället? Så jäkla fult. Ryska killen svarade ja. Om inte själva kriget ger dem PTSD så lär en sådan sak göra det, att tvingas byta sida och börja strida mot sina egna istället. Då är det ju bättre att dö med hedern i behåll, och antingen skjuta sig själv när/om ukrainarna ger en tillgång till vapen, eller skjuta några utav fienden först innan de skjuter ihjäl en.

Edit: i slutet lite strider för de som efterlyst klipp på sånt. https://twitter.com/NorthmanTrader/s...10491750051843

Varför släppa en bomb på en vändplats i ett bostadsområde?

Striderna i sista klippet visar ju bara några som drar iväg ett salva med automatvapnet och någon drar iväg pansarskott, men sina kompisar framför.

Stridsvagnarna och de andra fordonen har ju sönderskjutna däck och rutor som splittrats men inget blod och inga lemlästade kroppar som man kunnat se från andra krig.
Citera
2022-02-28, 13:18
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Så Ukraina fanns inte före 1917?

korrekt.
Citera
2022-02-28, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Varför släppa en bomb på en vändplats i ett bostadsområde?

Striderna i sista klippet visar ju bara några som drar iväg ett salva med automatvapnet och någon drar iväg pansarskott, men sina kompisar framför.

Stridsvagnarna och de andra fordonen har ju sönderskjutna däck och rutor som splittrats men inget blod och inga lemlästade kroppar som man kunnat se från andra krig.

Ja inte vet jag. Jag är inte i militären. lol Fienden fanns väl där. Vad är din take då? Att det knappt pågår några strider? Vill inte aktivt leta upp klipp på döda soldater men jo jag har råkat se blod och döda soldater på twitter. Så det finns också.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-02-28 kl. 13:23.
Citera
2022-02-28, 13:26
Medlem
Citat:
Det här var bland det sjukaste jag hört. Från Aftonbladet. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...mtal-om-kriget
Under talet sa han också att Ukrainska brottslingar kommer släppas från fängelser om de är beredda att ansluta sig till kriget.

Bara jag som tycker att det låter som ett desperat drag? Jag menar först uppmanar Ukrainska presidenten civila att strida och kasta brandbomber och nu detta. Hade det gått så bra för Ukraina i den här invasionen hade de väl inte behövt sina fångar.

Vågar man hoppas på en överenskommelse idag länderna emellan som gör slut på striderna och sanktionerna?

Du blandar ihop "det går dåligt för rysk invasion" och "det går bättre än väntat för ukraniskt försvar". Sakerna har med varandra att göra men det är rimligt att tro att Kiev faller innan veckan är slut. Sen kommer Ryssland ha ett Afganistan-situation på halsen de närmaste 10 åren.
Citera
2022-02-28, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B. Mystic
Min take på det hela.

Att det skulle röra sig om att de skickat in förtrupper för att kolla läget håller jag som orimligt. Att göra det med detta resultat, vilket är det enda resultat som kan ske om man skickar in vad man vet är mindre bra soldater är absolut inte bra för moralen. Det visar på att ledningen inte bryr sig om manskapet.

Jag tror att det helt enkelt är som så att Putin frivilligt eller ofrivilligt har blivit förd bakom ljuset. Underrättelsetjänsten har informerat felaktigt om vilket mottagande soldaterna skulle få. De kanske inte vågade säga något annat eftersom Putin gjort klart för sig och resterande ledning att Ryssland ska komma in och befria landet.

Det kan vara att ryska generaler medvetet saboterar för Putin. Skickar in värnpliktiga som de vet inte kommer göra stort motstånd innan de kapitulerar. För att minska blodspillan.

Eller så är ryssen så här jävla dålig. Det kan bero på dålig moral, trötthet på styret, allmänt missnöje, korruption. Allt fungerar ju dåligt verkar det som. De har för fan inte ens proviant och diesel så det räcker.

Putin trodde säkerligen, och möjligen felinformerad, att ryska trupper skulle bli välkomnade med öppna armar av ukrainarna.
Den andra stora missräkningen var nog att underskatta viljan hos väst att ställa upp för varandra när det gäller.
En överraskning som visade sig vara mycket obehaglig....väst skulle ju vara fjolliga och dekadenta och bara lägga sig platt inför den store härföraren
Citera
2022-02-28, 13:29
Medlem
Citat:
Vill inte aktivt leta upp klipp på döda soldater men jo jag har råkat se blod och döda soldater på twitter. Så det finns också.
Jag har sett mängder med bilder på vad som påstås vara döda soldater. Noll blod.

Har sett en bild på döda brända soldater med blod och lemlästning. Soldaterna är uppenbara mannekänger (dockor).
Citera
2022-02-28, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Jag har sett mängder med bilder på vad som påstås vara döda soldater. Noll blod.

Har sett en bild på döda brända soldater med blod och lemlästning. Soldaterna är uppenbara mannekänger (dockor).

Haha va?
Citera
2022-02-28, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milankrupic1057
Haha va?
Brända mannekänger: https://twitter.com/KorsunskySergiy/...82366301462529
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto