Citat:
Ursprungligen postat av
pop-ikon
Ja, det är svårt att säga hur trovärdigt det är med bilderna på civila som poserar med gevär. Det är ju väldigt cyniskt om inte annat, att göra otränade civila till legitima måltavlor. Vem vet hur deras moral är - antagligen väldigt högt och lågt där.
Men just nu verkar de ju just omringa i lugn och ro istället för att forcera framåt och meja ner motstånd.
https://www.youtube.com/watch?v=ToVdVja5XTE
Vet iten men jag hoppas att dom fått mer tid på sig...
men å andra sidan, vi bor i ett land som vart i fred i 200 år, och vi gnäller på vår regering att vi inte rustar. Ukraina kar på riktigt vart i krig i tio år så man har för fan både veta om det och kunnat lärt sig som en ren elit på dom här åren.
Dom man ser är ju dom där förnekarna kan man vara väldigt säker på. Det är så dags nu när ryssen kommer att gapa att det inte finns vapen och snälla sänd oss robot 57 och javelin

haha
Såg på den där vägen att den var full med nya bilar, det är pengar man kunde lagt på vapen. men "jag såg det inte komma".
Det vi själva ska göra är att börja prata om det, själv har jag ju tränat kampsport och gjort lumpen på slutet av åttio så jag kan vara den som utbildar lite grunder och vapenvård i alla fall och rent skytte och nånting och växelvis framryckning och lite till. Jag kan i alla fall mycket mer än nån jävel som vapenvägrat och äter nötter och sitter med spagettiarmar. jag gör 25 armhävningar i ett evep och kan klara mig i skog. ge mig ett vapen och lite extra patroner så kan jag nog öva in mig jag också.
Det är i alla fall något bättre än inget alls.
Gå med i hemvärnet nu, där ger man någon två - tre veckors grundutbildning. det är bättre om ni gör det nu än att agera i panik, föröka fly landet och sen sådär tvingad att bruka vapen med nån dags utbildning och man kommer peka fienden är där varsågod.