Citat:
Ursprungligen postat av
vasaboy28
Mja, så uppfattade jag det också till en början. Men kanalen är enligt Youtube blockad/censurad i Sverige. Det borde innebära att RT inte är bannade utan det helt enkelt är som EU har sagt, dom censurerar ryska medier som de anser(rätt eller fel) vara statskontrollerade.
Hade Youtube som är en privat aktör stängt av RT hade det varit beklagligt men förståeligt. När en demokratisk stat som Sverige censurerar en annan stats medier är det ett brott mot våran grundlag. Det är inte bara beklagligt utan högst oroande.
Youtube/Google är ett amerikanskt företag så de bryr sig om vad EU tycker i begränsad omfattning. Man jag fattade det som att Google bestämde själva att blockera innehåll på RTs konto. RT är ju ingen riktig media utan en statligt kontrollerad distributör av propaganda.
Det är ändå intressant att titta till RT ibland. Man får ju se vad den Ryska befolkningen matas med.
Senaste påhittet var en missil som ryssarna sköt ner över Donbass och de rasar över att Ukraina skjuter mot civila. Några små problem med storyn dock. Så vitt jag vet så är det bara Ryssland som använt denna typ av missil i kriget. Så de sköt antagligen ner sin egen missil. Sedan blev den just nedskjuten. Så området den krasade i var inte målet utan det var ryssarnas fel att civila blev dödade.