2022-06-29, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Den som läser manus är du, dina halmgubbar om vad "rysstroll" tycker är inte dina egna. Jag har sett dem förut.

Det är inga halmgubbar. Jag har bra koll på vad du skrivit. Du är en av Rysslands absoluta största supporters på forumet.

Men låt höra, vad är mitt manus och var kommer det ifrån? Låt oss se om du kan få ett enda rätt.

Citat:
Det blir smått bisarrt när du först önskar att det blir en sådan förföljelse av NATO-dissidenter som jag beskrev för att sedan beskriva idén som vansinnig.

Den är vansinnig eftersom att det finns en minoritet i storleksordningen miljoner av människor i landet som är emot ett NATO-medlemskap. De absolut flesta är dock inte lika galna eller uppenbara Putin-supporters som du är. Att jag därmed personligen önskar att du borde få den psykiska vård du behöver är något helt annat än att tro att miljoner med människor i landet kommer förtryckas för att de är emot ett NATO-medlemskap. Att tro det som du gör, ja, det är vansinne.

Du besvarade inte om du kommer fly landet eller inte, förslagsvis till frihetens högborg Ryssland? Jag menar, du är ju övertygad om att Sverige kommer förvandlas till en totalitär och förtryckande stat på grund av NATO-medlemskapet, och är du helt övertygad om att så kommer ske och att du kommer fänglas, förföljas och förtryckas vore du en komplett idiot och IQ-befriad(vilket ditt användarnamn antyder) om du stannade.

Citat:
Ni har ju sjunkit så djupt ned i ryssnojan, det är inte bara du.

Det finns inget som heter "ryssnoja" eftersom noja är en förkortning på paranoia. Paranoia är en irrationell rädsla och vanföreställning som inte grundar sig i verkligheten. Att vara vaksam mot Ryssland kan således inte vara en "paranoia" då hotet från Ryssland är högst verkligt.
Senast redigerad av Reiwa 2022-06-29 kl. 02:02.
Citera
2022-06-29, 02:11
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det är inga halmgubbar. Jag har bra koll på vad du skrivit. Du är en av Rysslands absoluta största supporters på forumet.

Men låt höra, vad är mitt manus och var kommer det ifrån? Låt oss se om du kan få ett enda rätt.

Den är vansinnig eftersom att det finns en minoritet i storleksordningen miljoner av människor i landet som är emot ett NATO-medlemskap. De absolut flesta är dock inte lika galna eller uppenbara Putin-supporters som du är. Att jag därmed personligen önskar att du borde få den psykiska vård du behöver är något helt annat än att tro att miljoner med människor i landet kommer förtryckas för att de är emot ett NATO-medlemskap. Att tro det som du gör, ja, det är vansinne.

Du besvarade inte om du kommer fly landet eller inte, förslagsvis till frihetens högborg Ryssland? Jag menar, du är ju övertygad om att Sverige kommer förvandlas till en totalitär och förtryckande stat på grund av NATO-medlemskapet, och är du helt övertygad om att så kommer ske och att du kommer fänglas, förföljas och förtryckas vore du en komplett idiot och IQ-befriad(vilket ditt användarnamn antyder) om du stannade.

Det finns inget som heter "ryssnoja" eftersom noja är en förkortning på paranoia. Paranoia är en irrationell rädsla och vanföreställning som inte grundar sig i verkligheten. Att vara vaksam mot Ryssland kan således inte vara en "paranoia" då hotet från Ryssland är högst verkligt.
Nej en person med ryssnoja definieras snarare som en person som "fått ryssar på hjärnan" eller "ryssar på loftet". En som skyller allt som händer i världen på ryssar och/eller Putin.
Citera
2022-06-29, 02:26
Medlem
Citat:
Nej en person med ryssnoja definieras snarare som en person som "fått ryssar på hjärnan" eller "ryssar på loftet". En som skyller allt som händer i världen på ryssar och/eller Putin.

Vilken tur för då behöver jag inte känna mig träffad av ditt nya påhittade ord som är väldigt populärt i den ryska propagandan just nu, likaså ditt tugg om att "rysk kultur utplånas". Långt ifrån allt som sker i världen är på grund av Ryssland, och det gäller även det som ni rysstroll brukar hävda; att allt sker på grund av USA och NATO. Med din egen logik lider du utav "USA och NATO-noja".

Det svenska NATO-medlemskapet däremot är Putins förtjänst, det måste man allt ge honom. Sverige och Finland hade aldrig gått med i NATO om det inte vore för Putin så på det viset är han NATO:s främsta säljare just nu.

Är det för att du insett hur löjliga dina argument är som du ignorerar mestadelen av mina inlägg och vägrar besvara detta:

Kommer du fly landet eller inte, förslagsvis till frihetens högborg Ryssland? Jag menar, du är ju övertygad om att Sverige kommer förvandlas till en totalitär och förtryckande stat på grund av NATO-medlemskapet, och är du helt övertygad om att så kommer ske och att du kommer fänglas, förföljas och förtryckas vore du en komplett idiot och IQ-befriad(vilket ditt användarnamn antyder) om du stannade.
Citera
2022-06-29, 02:29
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Nu vet jag inte i vilket skithål du bor i eftersom du tydligen bodde utomlands och det är jag rätt säker på att jag inte tänker strida för : Men däremot tänker jag ställa upp för mitt hem och fosterland om det behövs. Så att pantade idioter kan åtnjuta den frihet vi har.

Vad nobelt av dig. Du får stå för sina ord, eftersom det inte endast gäller en konflikt med Ryssland, utan alla framtida konflikter med vilket land som helst. (Som ej är medlem i Nato).
Citera
2022-06-29, 03:05
Medlem
Har ni upptäckt än att det bara handlar om ett observatörsmedlemskap, inte om något fullvärdigt medlemskap där man undertecknar NATO-fördraget?

Gammelmedia (t ex DN, SVT och BBC) gör till stor del vad de kan för att dölja detta enkla faktum, men både Maggan och Stoltenberg låter sig undslippa några ord här och där som bekräftar saken:

Aftonbladet är i alla fall relativt tydliga:

Citat:
Turkiet har släppt Nato-blockaden mot Sverige – efter ett maratonmöte under toppmötet i Madrid.

Beskedet innebär att Sverige nu kan få status som inbjudet land i försvarsalliansen.

Enligt Turkiet innehåller avtalet bland annat löften om att Sverige inte ska stödja kurdiska organisationer och Gülenrörelsen – samt löften att vidta konkreta åtgärder för utlämning av terroristbrottslingar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/V9EBd4/sverige-och-turkiet-har-kommit-overens-i-nato-fragan

"Inbjudet land" innebär invitee status, observatörsstatus - ingen rösträtt, inga direkta militära förpliktelser, ingen article 5 - och möjlighet att fullfölja antagningsprocessen längre fram. Vilket också bekräftas av Maggan i Expressen:

Citat:
Ursprungligen postat av Expressen
Ja, vi har nu nått en överenskommelse mellan Sverige, Turkiet och Finland där vi får en invitee-status, säger statsminister Magdalena Andersson.

Länderna har skrivit under ett avtal med Turkiet gällande terrorismbekämpning, slopat vapenembargo och utlämningar.

Sverige lovar även att inte stödja YPG, PYD och Gülenrörelsen och samarbeta med turkisk underrättelsetjänst, enligt avtalet.

https://www.expressen.se/nyheter/andersson-i-mote-med-erdogan-om-natoansokan/ (artikeln postad kl 17 igår eftermiddag: det är ingen tvekan om att det var så här lpngt man nådde).

Att satsa på invitee status var en idé som bl a Stoltenberg pushade för, säkert därför att man insåg att det inte skulle bli möjligt att komma hela vägen in i mål och få Turkiet att godkänna Sverige och Finland som fullvärdiga medlemmar i nuläget. Då fick man försöka göra det bästa man kunde av situationen. Även Stoltenberg bekräftade att det inte handlar om ett fullvärdigt medlemskap, inte nu.

Hej alla glada NATO-troll!
Citera
2022-06-29, 04:05
Medlem
Regeringen säljer uppenbarligen ut landet till Bidens hanterare.
Citera
2022-06-29, 04:06
Medlem
Totalt idiotiskt att gå med i NATO.
NATO ger inget skydd. Det ökar endast risken för Sverige. Det ökar risken att kriget mellan Usa och Ryssland utspelas här. Regeringen säljer ut svenskarna.

För tro inget annat, Kriget i Ukraina är mellan Usa och Ryssland. Kontroll över de globala finanserna och det internationella dollarsystemet.

Vill Putin installera fler ryssvänner i regering och våra myndigheter så får han väl göra det?

Kommer Putin så kan ni välja mellan att dö av svält, kyla och bomber.

Eller slippa förrädarna som injicerade experimentella substanser på befolkningen.
Få del av Rysslands naturtillgångar etc.
Senast redigerad av Johqn 2022-06-29 kl. 04:09.
Citera
2022-06-29, 05:54
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Har ni upptäckt än att det bara handlar om ett observatörsmedlemskap, inte om något fullvärdigt medlemskap där man undertecknar NATO-fördraget?

Gammelmedia (t ex DN, SVT och BBC) gör till stor del vad de kan för att dölja detta enkla faktum, men både Maggan och Stoltenberg låter sig undslippa några ord här och där som bekräftar saken:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/V9EBd4/sverige-och-turkiet-har-kommit-overens-i-nato-fragan

"Inbjudet land" innebär invitee status, observatörsstatus - ingen rösträtt, inga direkta militära förpliktelser, ingen article 5 - och möjlighet att fullfölja antagningsprocessen längre fram. Vilket också bekräftas av Maggan i Expressen:

https://www.expressen.se/nyheter/andersson-i-mote-med-erdogan-om-natoansokan/ (artikeln postad kl 17 igår eftermiddag: det är ingen tvekan om att det var så här lpngt man nådde).

Att satsa på invitee status var en idé som bl a Stoltenberg pushade för, säkert därför att man insåg att det inte skulle bli möjligt att komma hela vägen in i mål och få Turkiet att godkänna Sverige och Finland som fullvärdiga medlemmar i nuläget. Då fick man försöka göra det bästa man kunde av situationen. Även Stoltenberg bekräftade att det inte handlar om ett fullvärdigt medlemskap, inte nu.

Alla länder som gått med i Nato har gått igenom samma process, man skickar in en ansökan - vilket vi gjort och får då invitee status tills Nato ser att man uppfyller alla krav som ställes. Det kan ta mellan 6 månader och 2 år att bli fullständig medlem men här beräknas det går fortare, kanske 3-4 månader då både vi och Finland redan har ett djupgående samarbeta med Nato och redan är Nato anpassade.

Lite som en mc klibb där man är prospect en period först innan man blir fullpatchad medlem.
Citera
2022-06-29, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X

Jajamensan invetee status handlar det om. Lite som att Sverige får gå i förskolan innan det är dags.

Men satan i gatan vad har jänkarna bjudit turkarna på? Det kostar rejält när "Nato hjälper till" och exakt hur mycket vore intressant att veta. Själv får jag äta upp hatten eller vad folk nu brukar göra när de har fel. Var övertygad om att Erdogan skulle vara ihärdig och förhala ansökan åtminstone till det turkiska valet nästa sommar.

Lite till trassel har han allt möjlighet att bjuda på innan medlemskapet är klappat o klart. Om Sverige inte sköter sig vill säga. Så dags för vår svenska regering att raskt börja kicka ministrar ändra TV tablåer och mixtra med demonstrationsfriheten.

Sen var det den där listan. Med utvisningar av oönskade element till turkiska fängelsehålor. Verkar ju sisådär humant när man är en humanitär stormakt. Men vad gör man inte för att få gå på balen.

Något säger mig att det kan dyka upp lite till oväntat "grus i maskineriet". Ungern next? Rena sommardeckaren detta🙂
Senast redigerad av Nonvero 2022-06-29 kl. 06:09. Anledning: lite stav
Citera
2022-06-29, 06:11
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Vad nobelt av dig. Du får stå för sina ord, eftersom det inte endast gäller en konflikt med Ryssland, utan alla framtida konflikter med vilket land som helst. (Som ej är medlem i Nato).

Den dagen swe och fin går med i Nato kommer ev konflikt mellan Nato och Ryssland utspela sig i norden istället för östra Europa. Tack Sossarna .
Citera
2022-06-29, 07:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Den dagen swe och fin går med i Nato kommer ev konflikt mellan Nato och Ryssland utspela sig i norden istället för östra Europa. Tack Sossarna .
Historierevisionism in action. Den politiska enigheten är ganska förkrossande och S var de sista som ändrade ståndpunkt i frågan. Medlemskapet har drivits i decennier av högern.

Det är för övrigt endast 70 år sedan det var krig i norden.
Citera
2022-06-29, 07:19
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johqn
Regeringen säljer uppenbarligen ut landet till Bidens hanterare.

Citat:
Ursprungligen postat av Johqn
Totalt idiotiskt att gå med i NATO.
NATO ger inget skydd.
Vill Putin installera fler ryssvänner i regering och våra myndigheter så får han väl göra det?

Stora ord från en uppenbar landsförrädare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in