Citat:
Ursprungligen postat av
PK-befriad
Dålig liknelse. Att skaffa en dieselbil kan inte liknas vid en fiendeförklaring.
Jo det är det. Om du sitter på andra sidan staketet och säger till mig att du inte gillar diesel bilar..
Jag vill ha en diesel bil. Den stör inte dig. Det är du som gör ett övertramp när du sitter där och tjurar över alla mina val.
Om det var någon som kom med en dålig liknelse på den här situationen så var det enbart du.
Citat:
Att visa sina grannar tillbörlig respekt handlar inte om underkastelse. Ibland får man göra lite eftergifter för allas trevnad. Jag avstår till exempel att spela hög musik mitt i natten av respekt för grannarna.
Ja. Men i det här fallet gör grannarna stora pengar på sin musik och håller på och utvecklar sitt land för att de ska kunna bli mera självständiga. Och dessutom så sitter grannarna där med hörlurar när dom lyssnar på sin musik.
Och grannens krav bara fortsätter att hagla in..
"ni gör inte si, för då blir det folkmord."
"jag gillar inte musiken ni har, ändrar ni inte på den så kommer jag att invadera med mina kompisar som brukar våldta en massa andra."
"du gör inte så.. För då blir det kärnvapen."
"Skit samma! gör ett folkmord iaf bara för att! Så kan jag visa att jag menar allvar och inte har några spärrar."
Sånt är bra för grannsämjan fan..