2022-04-08, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningen4ever
Det håller jag med dig fullständigt om.
Men fakta är att Ryssland anfallit Ukraina och inte tvärtom.
Ja men samtidigt så har det redan krigats i åtta år i östra Ukraina. Ryssland ville sätta stop på det kriget. men deras strategi för detta var något underlig. Men ryssarna har troligen underlättat deras operation i östra Ukraina en del genom att ha slagit ut stora delar av Ukrainas försvarsinstallationer.
Citera
2022-04-08, 21:57
Medlem
Nää vi blr inte göra det..kriget tar slut förr eller senare! Tänk framåt!
Citera
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Precis just därför vi inte gillar ryssarna.
Att gå med i NATO är att välja att vara en fiende till Ryssland. Onödigt av Ukraina och onödigt för vår del.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Dålig liknelse. Att skaffa en dieselbil kan inte liknas vid en fiendeförklaring.

Jo det är det. Om du sitter på andra sidan staketet och säger till mig att du inte gillar diesel bilar..
Jag vill ha en diesel bil. Den stör inte dig. Det är du som gör ett övertramp när du sitter där och tjurar över alla mina val.
Om det var någon som kom med en dålig liknelse på den här situationen så var det enbart du.

Citat:
Att visa sina grannar tillbörlig respekt handlar inte om underkastelse. Ibland får man göra lite eftergifter för allas trevnad. Jag avstår till exempel att spela hög musik mitt i natten av respekt för grannarna.

Ja. Men i det här fallet gör grannarna stora pengar på sin musik och håller på och utvecklar sitt land för att de ska kunna bli mera självständiga. Och dessutom så sitter grannarna där med hörlurar när dom lyssnar på sin musik.

Och grannens krav bara fortsätter att hagla in..

"ni gör inte si, för då blir det folkmord."
"jag gillar inte musiken ni har, ändrar ni inte på den så kommer jag att invadera med mina kompisar som brukar våldta en massa andra."
"du gör inte så.. För då blir det kärnvapen."
"Skit samma! gör ett folkmord iaf bara för att! Så kan jag visa att jag menar allvar och inte har några spärrar."

Sånt är bra för grannsämjan fan..
Senast redigerad av Stadskanten 2022-04-08 kl. 22:01.
Citera
2022-04-08, 21:59
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Vi röstade om EU medlemskap 1994, Euron 2003, varför har vi ingen folkomröstning om NATO frågan?
För att behovet är akut och valet ligger för långt fram i tiden.
Citera
2022-04-08, 21:59
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Men du påstår ju att Ryssland är fredligt och aldrig skulle anfalla något annat land.
Synd bara att Ukrainarna och övriga granländer till det ociviliserade Ryssland inte läst ditt inlägg.

Har aldrig påstått att Ryssland är ett fredligt land.

USA är inte bättre bara.
Citera
2022-04-08, 22:00
Medlem
Citat:
Alla började inte hata kineser, men Covid startade i Kina.
Hur vet du det? Patient ett var ju amerikan..Covids farlighet var dock extremt överdrivet de flesta dog ju av annat. Sen så är det inte så svårt att inse att covid också påverkat Ukraina och Ryssland negativt och bidragit till dagens kris.
Citera
2022-04-08, 22:01
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

Varför är behovet akut? Planerar Ryssland att ta över Europa med en militär som får stryk av Ukrainska bönder?
Citera
2022-04-08, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Varför skulle behovet vara akut? Ukrainakrisen har ju egentligen inget med oss att göra!
Citera
2022-04-08, 22:04
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Varför är behovet akut? Planerar Ryssland att ta över Europa med en militär som får stryk av Ukrainska bönder?
Putler har sedan länge deklarerat sina avsikter med Norden ganska tydligt. Glöm inte bort att allt han säger betyder precis raka motsatsen. När han säger att han inte tänker attackera Sverige så betyder det att han tänker göra det.
Citera
2022-04-08, 22:07
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja men samtidigt så har det redan krigats i åtta år i östra Ukraina. Ryssland ville sätta stop på det kriget. men deras strategi för detta var något underlig. Men ryssarna har troligen underlättat deras operation i östra Ukraina en del genom att ha slagit ut stora delar av Ukrainas försvarsinstallationer.

Då kanske ryssarna skulle gett fan i att kriga 8 år i östra Ukraina från början? Så hade de sluppit sätta stopp för kriget de själv initierat.
Citera
2022-04-08, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hur vet du det? Patient ett var ju amerikan..Covids farlighet var dock extremt överdrivet de flesta dog ju av annat. Sen så är det inte så svårt att inse att covid också påverkat Ukraina och Ryssland negativt och bidragit till dagens kris.
Herregud
Tror du på jultomten och tandfeen med?
Så du dissar helt faktan att 2 olika laboratorium i Wuhan forskade i just Covidvirus och att Covid19 startade i just Wuhan?
Länka till fakta om patient 1 skulle vara en amerikan, eller ljuger du om detta som allt annat du skriver?

https://www.bbc.com/future/article/2...s-patient-zero
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in