Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-13, 01:02
Medlem
Mvks avatar
Sverige i NATO efter 200 år av alliansfrihet?

Dummaste jag hört.
Inte ens under ett brinnande världskrig tog Sverige officiellt något parti men funderar på att göra det nu?

CIA-lakejerna Calle B & Co korkar upp champangen.
Citera
2022-05-13, 01:03
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Jag brukar inte svara på på oförskämdheter, men tack för din "analys". En gång kanske du kommer att inse hur grundlurad du är.

Nåväl. Det kommer bli najjs att se hur enkelt Murmansk kan tas via en snabb kniptångsmanöver från norska gränsen i norr och från Finland i sydväst. Bara ca 25-30 mil från vardera håll. Utifall gamla rostiga och radioaktiva fartyg skulle bli intressanta i framtiden….
Citera
2022-05-13, 01:04
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Kalla det vad fan du vill, men det råder för inga som helst tvivel om vem som tålmodigt och målmedvetet provocerat fram Rysslands invasion. De firar naturligtvis i Washington nu - inte bara har de förmått Ukraina att spilla sitt blod i USA:s proxykrig mot Ryssland, dessutom har de som bonus lurat in dumsnutarna Sverige och Finland som nya vasaller i imperiet.

Så vasall till USA, eller Ryssland..?

Till USA får man iallafall välja..
Citera
2022-05-13, 01:04
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-4-2
Hur känns det att vara ryss och värdelös? Inte en jävel tycker om ert jävla pissland.

Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Har du suttit hemma och själv funderat ut denna teori? För det är allt vad det är, en spånig teori.

Jag har (säkert till skillnad från er) gjort både värnplikt och FN-tjänst. Ni har gått på all propaganda ni matats med (helt normalt, de gör de flesta unga och obildade). Och du llundberg57, ta gärna och läs på lite fakta innan du uttalar dig hånfullt, för du ådagalägger bara din bottenlösa okunskap.
Citera
2022-05-13, 01:07
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk

Dummaste jag hört.
Inte ens under ett brinnande världskrig tog Sverige officiellt något parti men funderar på att göra det nu?

Sverige kommer passa perfekt i NATO. Role Model. Om några år kommer vi dominera NATO på samma sätt som i Eurovision!
Citera
2022-05-13, 01:11
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Finland hade kunnat förbli neutralt och bibehållit goda relationer med både Ryssland och USA, men nu valde man att bli en vasall i USA:s imperium som till varje pris vill ha krig mot Ryssland. Tiden får utvisa om deras val var det rätta.
Citera
2022-05-13, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Inflikar, att jag tänker att vi kunde förbli relativt fria och ha det som vi har det nu, genom att inte gå med i Nato. Då ser inte Ryssland någon anledning att jäklas med oss, och vi slipper USA som manövrerar in i att göra som dom vill.
Gör vi en förändring (går med i Nato) så kommer omvärlden att matcha den förändringen med en egen förändring. Saker och ting kommer inte förbli som dom är nu, för Sverige.
Citera
2022-05-13, 01:13
Medlem
USA hade helst velat ha Ukraina.

Ryssland säger dock definitivt stopp för USAs expansion till Ukraina, så det kommer absolut inte att hända.

Det var otroliga bilder att se amerikanska pansarvagnar rulla fram på de finska vägarna.
Samtliga pansarvagnar hade USAs flagga i topp.

Det blir kul om Trump blir president igen 2024!
Det finns även en ökande risk för inbördeskrig i USA, 2024.

Det hela visar bara på ett Europa i djuup kris.
Citera
2022-05-13, 01:19
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk

Dummaste jag hört.

Det råder ingen tvekan om att USA ligger bakom och mer eller mindre tvingar oss att gå med i NATO.
Citera
2022-05-13, 01:22
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Nåväl. Det kommer bli najjs att se hur enkelt Murmansk kan tas via en snabb kniptångsmanöver från norska gränsen i norr och från Finland i sydväst. Bara ca 25-30 mil från vardera håll. Utifall gamla rostiga och radioaktiva fartyg skulle bli intressanta i framtiden….

Låt mig gissa - du har aldrig gjort din värnplikt? I så fall skulle du nog vara lite mindre entusiastisk att offra dig i diverse krig USA startar för att utöka sin globala dominans. Libyen, Afghanistan, Serbien för att nämna några. Och nu senast proxykriget mot Ryssland i Ukraina.
Citera
2022-05-13, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Det enda land som drivit fram kriget är Ryssland! Idiot!

Du framstår själv som en idiot om du tror på att USA inte hade något med det att göra.
Du är en naiv pajas..!
Citera
2022-05-13, 01:26
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Finland hade kunnat förbli neutralt och bibehållit goda relationer med både Ryssland och USA, men nu valde man att bli en vasall i USA:s imperium som till varje pris vill ha krig mot Ryssland. Tiden får utvisa om deras val var det rätta.

Det förutsätter att Rysslands aptit blir stillad. Som jag ser det så går inte det att lita på..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in